דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלי דוקורסקי ואח' נ' ד''ר רפי ורטהיים - ראש עיריית קריית ביאליק ואח' 

מאת    [ 01/09/2008 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2005 פעמים ]

כב' השופט: א' קיסרי


21.08.2008

העובדות:
1. המבקש מס' 1 הוא סגן ראש העיר קריית ביאליק והוא, כמו המבקשים 2 ו-3, חבר מועצת העיר. המשיב 1 הוא ראש העיר קריית ביאליק והמשיב 4 הוא מי שמונה על ידי ראש העיר להיות מנכ"ל המשיבה 2, עיריית קריית ביאליק.
2. המבקשים הגישו עתירה מנהלית ובה ביקשו, בין השאר, להורות כי מינויו של מיכאלי כמנכ"ל העירייה בטל בהיותו בלתי חוקי או נגוע בפגמים מהותיים שיש בהם כדי להביא לבטלותו.
3. עיקר טענתם של המבקשים הוא שמינויו של מיכאלי, שנעשה ביום 6.7.08, הוא מינוי שנעשה בתוך תקופה של ארבעה חודשים לפני הבחירות הצפויות לרשויות המקומיות, וככזה הוא עומד בסתירה להנחיות הכלולות בחוזר מנכ"ל משרד הפנים, סותר את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, והוא נעשה בהליך שאינו תואם את הוראות פקודת העיריות הנוגעות למינוי מעין זה.

ההכרעה:
1. לכאורה יש ממש בטענות המבקשים, כמו גם בטענות משרד הפנים, בנוגע לפגמים שנפלו במינויו של מיכאלי לתפקיד המנהל הכללי של העירייה, ואם כך הדבר הרי שמתעצם השיקול של הפגיעה באינטרס הציבורי כשיקול של מאזן נוחות המחייב את מתן הסעד הזמני.
2. מעמדם החוקי של חוזרי מנכ"ל משרד הפנים הוא כשל הנחיות פנימיות. סטייה מהנחיות כאלה מחייבת שיתקיים טעם חשוב לכך.
3. אם נראה כהנחיות פנימיות את חוזרי מנכ"ל משרד הפנים, על ראש העיר להראות נסיבות מיוחדות המצדיקות סטייה מהנחיה כזאת.
4. מינוי מנכ"ל לעיריה אינו חייב להיעשות באמצעות מכרז, כי אם בדרך של מינוי מועמד מבין אלה "שועדת המכרזים לבחירת עובדים בכירים אישרה את כשירותו והתאמתו לתפקיד". אלא כשירותו והתאמתו של מיכאלי נקבעו על ידי ועדה בהרכב שנפל בו פגם, כיוון שבניגוד להוראת סעיף 169ב(ב)(2) לפקודה, לא נימנו על חבריו שני חברים במועצת העיר. תהיה הסיבה לכך אשר תהיה, וייתכן שהיא נעוצה בעובדת היות מועצת העיר לעומתית כלפי ראש העיר, עדיין את מצוות סעיף 169ב(ב)(2) חובה לקיים, ולא ניתן לעקוף חובה זו או להתעלם ממנה אך ורק מפני שחברי מועצת העיר נוקטים גישה לעומתית כלפי ראש העיר.
5. שמירה על עקרונות של טוהר בחירות ומניעת חשדות ולזות שפתיים, היכולים להיות קשורים במינויים ערב בחירות, מחייבת שמינוי למשרה בכירה בעירייה יידחה עד לאחר הבחירות, גם אם הדבר כרוך בהמשך הקשיים בניהול ענייני העירייה הנובעים מכך שתקופה ארוכה לא מונה לה מנכ"ל.
6. גם אם מניעיהם של המבקשים נטועים בקרקע של העימות הפוליטי בינם לבין ראש העיר וגם אם יש במתן הסעד הזמני המבוקש כדי לגרום נזק לשמם הטוב של ראש העיר ושל מיכאלי, אין בכל אלה כדי להוות שיקול הגובר על הצורך בשמירה על שלטון החוק ובהקפדה על ההנחיות הכלולות בחוזרי מנכ"ל משרד הפנים (ובכללם הנחיות היועץ המשפטי לממשלה).
7. ביהמ"ש נעתר לבקשה ומורה לעירייה להימנע מלהעסיק את המשיב 4 בתפקיד של מנהל כללי של העירייה, ולהימנע מלשלם לו, או בגינו, תשלומי שכר, תנאים נלווים והוצאות.


את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב