דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם הפחדים של הגבר המודרני מפני מחויבות זוגית ונישואים? 

מאת    [ 27/08/2008 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2813 פעמים ]



מהם הפחדים של הגבר המודרני מפני מחויבות זוגית ונישואים? / מאת יואב ברנזון



(1) את לא באמת אוהבת ומעריכה אותי



בעידן המודרני בו נשים הן משוחררות, חזקות וחופשיות יותר - המיתוס של הגבר החזק, העוצמתי, המגן והיודע-כל נשחק ונעלם. במקום זאת, המין הגברי הפך לשק חבטות שנעים לחבוט בו שוב ושוב, לצחוק עליו ולזלזל בו. התדמית והמעמד של גברים בעידן המודרני היא הגרועה ביותר שהיתה אי-פעם לגברים.



הזלזול במין הגברי הוא נרחב, והכבוד שהיה מנת חלקם הולך ונשחק. גברים מרגישים הרבה פחות בטוחים בעצמם בעידן המודרני, כי כיום נשים הרבה יותר אוהבות את עצמן ומבטאות את עצמן, ופחות ופחות מעריצות גברים, מתמסרות אליהם והולכות אחריהם בעיניים עצומות. גברים מודרניים חוששים שנשים לא באמת אוהבות אותם עד הסוף ו"באמת", כי כיום נשים הרבה פחות מעריצות גברים והרבה יותר מבקרות אותם ואף מתנשאות מעליהן.



(2) את תעזבי אותי



חלק מהחופש של האישה המודרנית מתבטא בכך שהיא יכולה לקום וללכת מהגבר גם אחרי הנישואים, כי יש לנשים חופש כלכלי, כוח ולגיטימציה להחזיק את עצמן לבד. בעבר, נשים היו תלויות לחלוטין בכוחם הכלכלי של בעליהן ואישה שעזבה את בעלה הייתה גם מנודה חברתית וגם חיה במצוקה כלכלית חמורה.



לכן, באופן אירוני, גברים מודרניים חוששים מכך שהאישה שלהם תנטוש אותם הרבה יותר מאשר האישה עצמה חוששת שבעלה יעזוב אותה. חשוב להדגיש שלמעלה מ-90% ממקרי הגירושין נעשים ביוזמת האישה ולא ביוזמת הגבר. עוד חשוב לציין, שהחוקים המודרניים מגנים על נשים במקרה של גירושין, אפילו כשהם נעשו ביוזמת האישה, ומבטיחים לנשים כמעט באופן אוטומטי את החזקת הילדים ואת המזונות. מצב משפטי זה רק מגביר את עוצמת הנשים יחסית לגברים, כי אישה שעוזבת את הגבר שלה מוגנת על ידי החוק, בשונה מהעבר שבו אישה שעזבה את בעלה הייתה נותרת חסרת כל ונאלצת לדאוג לבדה לילדים.



(3) את רוצה ילדים ולא אותי



נשים מודרניות הן נשים עצמאיות בגישה ובתודעה שלהן. הן לא באמת זקוקות לגבר לידן, כי הן יודעות לחיות גם בכוחות עצמן, לנהל חיים, ללמוד, להרוויח כסף, להחזיק דירה, רכב וכו'. העובדה שנשים יכולים להפרות את עצמן באופן מלאכותי דרך בנק זרע רק מדגישה את העצמאות של הנשים המודרניות, ואת הכוח והחופש שיש להן לחוות את האימהות שלהן גם ללא שום עזרה מגבר או אפילו נוכחות שלו.



גברים מודרניים רבים חוששים כי אישה רק רוצה להביא מהם ילדים ולקבל עליהם מזונות, ולא באמת כדי להיות איתם ולחיות לצידן. ככל שגיל הנשים עולה כך גובר החשש אצל הגברים המודרניים שהאישה לחוצה על הבאת ילדים ולא על חתונה מאהבה.



(4) אני לא מספיק ראוי לך



אם בעבר, נשים וגברים היו בעלי מעמד שונה והחברה הסתכלה על נשים כנחותות מגברים - הרי כיום נשים פרצו כמעט את כל המחסומים האפשריים מול גברים והן מתחרות בהצלחה מולם על תפקידים מקצועיים, על כישרון ויכולת, על כל תחום בעצם.



גברים מודרניים פוחדים שהאישה שלהם מתפשרת עליהם בלית-בררה, אולי מלחץ הגיל, אולי בשל הרצון לממש את האימהיות שלהן ולהביא ילדים, אולי בשל הרצון "להסתדר" בחיים ולהיות "נשואה" כמו כולן, אבל לא באמת בגלל שהיא מעריכה ורוצה בהם. גברים מרגישים לא פעם שהאישה שלהם היא מעליהם ולא מתחתם, דבר שיוצר אצלם רגשי נחיתות ותחושה שבבוא היום, ברגע שהאישה תמצא גבר שמתאים לה וראוי לה באמת - היא תעזוב אותם.



וטיפ לסיום: גברים מודרניים סובלים מאותם הפחדים שאפיינו נשים לפניה מספר עשורים, כשהגברים היו בעמדת יתרון ברורה על פני נשים.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב