דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגבר ההישרדותי 

מאת    [ 27/08/2008 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2421 פעמים ]



הגבר ההישרדותי

קווים לדמותו - אימפולסיבי, כאוטי, מפוחד ומפוזר / מאת יואב ברנזון



פחד ממסגרות ומנורמה



גבר הישרדותי הוא גבר שפוחד פחד מוות ממסגרות ומנורמה מחייבת. הוא אינו אדם שמחפש קביעות, מיסוד ושגרה אלא אדם שחי חיים פראיים, בורח מדבר לדבר, נוגע בכל דבר, מתנסה בהמון דברים אבל אף פעם לא מתיישב ישיבת קבע בשום מקום.



הגבר ההישרדותי הוא בדרך כלל גבר כפייתי, קר ואלים שמונע בעיקר על ידי דחפים וצרכים הישרדותיים. הוא בא ממשפחה חולה, קרה, מפורקת, אלימה ורוויה בכפייתיות, בפחדים ובהשפלות. הוא אינו יודע מהי שגרה בטוחה אלא רק מהו חוסר סדר, בלאגן, ברדק, בריחה, הישרדות וכוח.



מאבקי כוח, בריחות, הסתרות והישרדות



בדרך כלל, יחסיו עם אביו הם קשים ומרים ומבוססים על מאבקים, אלימות, השפלות וכפייתיות. כתוצאה מיחסיו הקשים עם אביו הגבר ההישרדותי מגלה כבר מגיל צעיר התנגדות לכל סוג של מסגרות - לימודים, עבודה, מסגרות זוגיות ובית. הוא מסרב להיכנס לתוך עולם השגרה והנורמה המיוצג על ידי אביו והתנהגותו האלימה משום שהוא מאמין בטעות שהעולם הזה מהווה עבורו עולם של מוות, השפלה, אלימות וכלא.



גבר הישרדותי הוא גבר שלא הניחו לו להיות מי שהוא, שלא טיפחו אותו, שלא האמינו בו, שלא העריכו אותו ושלא לימדו אותו אלא שהזניחו אותו, דחקו אותו, השפילו אותו, הכריחו אותו ודרכו עליו. כתוצאה מכך, הוא בנה לעצמו ביטחון עצמי כל כך מעוות, ירוד, מוזנח ופראי עד שהוא הפך להיות כמו חיה, אדם שורד, נאבק, בורח מהחיים האמיתיים, מסתיר וחשדן שחי למעשה בשולי החברה ואינו בונה לעצמו מקורות כוח נורמטיביים כמו עבודה מקצוענית, בית חם וטוב, רמת חיים גבוהה, זוגיות מתפקדת ובריאה, נוחיות, חברים וקשרים משפחתיים.



בניית משמעת, היכרות עם עולם הנורמה ובחירת קו אישי לחיים



גבר הישרדותי הוא גבר שמפחד ממשמעת ומכל עולם הגברים, העולם הטכני, המחייב והאחראי. הוא חושש לקחת אחריות בחיים והוא מעדיף שלא להשריש את עצמו בשום מקום, בשום תחום, עם שום אישה ובשום משפחה, למרות שעמוק בפנים הוא רוצה להצליח, להתקדם, לחיות טוב ולהיות שייך.



גבר הישרדותי יכול לעבור תהליך ריפוי של לידה מחדש. תהליך זה מורכב משני שלבים. בשלב הראשון עליו ללמוד כישורי משמעת בסיסיים שיוציאו אותו מהרמה הפראית והחייתית בה הוא רגיל לחיות לרמה נעימה ויציבה. בשלב השני, לאחר שהוא יכיר את עולם הנורמה ויראה שהוא אינו מפחיד אלא דווקא מעניין ומאפשר לו להתקדם בחיים, עליו לבחור לעצמו קו אישי לחיים ודרך ייחודית משלו שבה הוא יוכל להמשיך לבטא מצד אחד את האישיות המשוחררת והיצירתית שלו ומצד שני להיות אחראי, עקבי וממושמע.



וטיפ לסיום: גבר הישרדותי הוא כמו כלב בר פראי ונשכן שצריך קודם כל לנקות, לסדר וללמד אותו לחיות ללא פחד ואז לשלוח אותו חזרה לחיים ככלב חברותי, נעים ונחמד.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב