דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - האם אתם גברים פגועים? 

מאת    [ 27/08/2008 ]

מילים במאמר: 909   [ נצפה 4556 פעמים ]



בחנו את עצמכם - האם אתם גברים פגועים? / מאת יואב ברנזון

גברים פגועים



גברים פגועים הם גברים חלשים שמתנהלים בחיים שלהם בצורה מאוד לא נכונה. גברים חלשים אינם יודעים לממש את הגבריות שלהם בצורה שתעניק להם כוחות ותחבר אותם לעוצמה שלהם.



לגברים עם גבריות פגועה ישנם מספר רב של מאפיינים:



(1) עברו ילדות קשה



גברים פגועים הם גברים שעברו ילדות קשה. הדבר יכול להתבטא בקשר גרוע עם ההורים, בהורים נצלניים שלא ידעו לתת אלא בעיקר לקחת, בהתעללות שעברו בילדותם או בטראומות פיזיות ונפשיות שקרו להם.



(2) לא קיבלו אהבה בבית אלא דחייה וזלזול



גברים פגועים הם גברים שאף פעם לא היו ילדים מועדפים במשפחה אלא להיפך - הם היו הכבשה השחורה והם קיבלו יחס של דחייה, זלזול, בוז וריחוק מההורים ומחלק או כל אחיהם. כך הם פיתחו לעצמם רגשי נחיתות מובנים ודימוי עצמי נמוך וחסר ערך אותם הם נושאים על גבם כל חייהם.



(3) מחפשים יחסי מין בכמויות כפיצוי לרגשי נחיתות



גברים פגועים זקוקים באופן כפייתי לחזק את גבריותם הפגועה. אחת הדרכים לכך היא לקיים יחסי מין בהגזמה או בכפייתיות, כחלק מהצורך שלהם לחזק את גבריותם המינית, להתמודד עם רגשי הנחיתות שלהם ולקבל תחושה טובה לגבי עצמם.



(4) אוהבים את החיים הטובים אך לא אוהבים לעבוד בשבילם



גברים פגועים הם בדרך כלל גברים שאוהבים את החיים הטובים אך אינם מוכנים לעבוד קשה כדי להשיג חיים כאלה. הם רוצים שהדברים יגיעו אליהם בקלות ובלי מאמץ. ברגע שהם נתקלים בקושי - הם מתקפלים או מוותרים משום שהדימוי העצמי שלהם הוא דימוי של לוזרים שתמיד מוותרים ונסוגים ולא של ווינרים שתמיד מתגברים על מכשולים ומנצחים כנגד כל הסיכויים.



(5) אין להם כסף, הם לא יודעים להרוויח כסף והם לא יודעים לשמור על כסף



לגברים פגועים יש יחסים גרועים עם עולם הכסף, משום שכסף הוא עולם גברי ביסודו. בדרך כלל אין להם כסף רב משלהם, הם אינם יודעים כיצד להרוויח כסף, הם לא מרגישים ראויים להשיג ולקבל כסף גדול והם אינם יודעים כיצד לשמור על כסף. רוב הגברים הפגועים הם או פזרנים לא אחראיים או קמצנים כפייתיים שמרווחים מעט ומוציאים כמעט כלום.



(6) מחפשים נשים חזקות, אימהיות וגדולות מהם כדי להישען עליהן



גברים פגועים וחלשים מחפשים באופן תת-הכרתי נשים חזקות ואימהיות ש"גדולות עליהן" ומסוגלות לקחת אותם תחת חסותן, לגדל אותם ולהשביח אותם. הם בוחרים בנשים אלה כדי להישען עליהם, כי קשה להם להחזיק את עצמם בזכותם עצמם, ולכן הם זקוקים לאישה חזקה ויציבה מהם שתהווה עבורם את הבסיס והביטחון בחיים.



(7) מחפשים נשים חלשות או צעירות כדי להוכיח את הגבריות שלהם ולהאדיר את עצמם



גברים פגועים מחפשים את קרבתן של נשים צעירות מהם או חלשות מהם כדי להאדיר את עצמם, לתת לעצמם תחושה של יתרון, גדולה ועוצמה וכדי לנסות לפצות על הגבריות החלשה והפגועה שלהם. עם הנשים האלה הם מקיימים רומנים או קשרים מסוגים שונים.



(8) מנסים כל החיים להקטין נשים חזקות כי הן מאיימות עליהם



גברים פגועים עסוקים בהקטנת נשים חזקות כי הן מאיימות עליהם. ברוב המקרים, הם בוחרים מצד אחד לחיות לצידה של אישה חזקה. אך מצד שני, הם מנסים כל חייהם להחליש אותה ולהקטין אותה לממדים המוחלשים שלהם עצמם, כי הנוכחות החזקה והעוצמה שלה מחלישה ומאיימת עליהם.



(9) משתמשים באלימות פיזית או מילולית כלפי האישה והילדים כדי לבסס שליטה



אחת הדרכים הנפוצות של גברים פגועים לפגוע בנשותיהם או בילדיהם ולבסס שליטה מולם היא לפגוע בהם מילולית, ולעיתים אף פיזית. מהמקום החלש והפגוע שלהם כל מה שנותר להם לעשות הוא להחליש בכוח את בני משפחתם כדי שאלה לא "יעברו" ו"יעקפו" אותם. לגברים פגועים אין את הכוח רגשי להוביל את בני משפחתם ואין להם את העוצמה הפנימית להנהיג ולהעצים את בני משפחתם.



(10) בורחים מאחריות כלכלית ורגשית לאישה ולילדים



גברים פגועים נכנסים למוסד הנישואים והמשפחה מתוך רתיעה, חרדה, אילוץ ופחד. חלק גדול מהם מתחתנים מתוך כפייה ואינוס של האישה ולא מתוך רצון חופשי. במשך השנים שלאחר מכן, רובם מנסים בכל דרך אפשרית לברוח מהמסגרת הזוגית והמשפחתית ומהאחריות המתלווה לכך בכך שהם לא מפרנסים כיאות, לא מחנכים ומעורבים מספיק בבית, לא שומרים על הלכידות המשפחתית ולא שומרים אמונים לאישה, אלא במקום זאת משקיעים בעצמם ובהנאות החיים הקטנות שלהם או בהרגלים הרסניים והתמכרויות.



(11) לא רוצים להתבגר אלא מעדיפים להיות נערים נצחיים וחופשיים



החלום הרטוב של גברים פגועים הוא לא לעבוד בכלל אלא לחזור לתקופת הנעורים ולחוסר אחריות טוטאלי, שם יוכלו להיות נערים נצחיים וחופשיים מכל מסגרת, אחריות או עול.



(12) מתרחקים ממודעות ואינם רוצים להתבונן על עצמם ולעשות שינוי



גברים פגועים רגישים מאוד לעצמם ומתקשים לראות את עצמם באור שלילי, דווקא משום שעמוק בפנים הם יודעים שמצבים הוא פגוע, שלילי וחלש. הם נרתעים מכל נבירה או חקירה עצמית כי הם מאוד חוששים ממה שהם ימצאו בפנים. לכן, הם מעדיפים לחיות בהזנחה עצמית שנים על גבי שנים, ללא שום פיתוח עצמי אמיתי וללא שום שינויים מנטאליים והתנהגותיים.



(13) בוגדניים סדרתיים



גברים פגועים הם גברים שבוגדים באופן סדרתי בנשותיהם. הבגידה מעניקה להם פיצוי לגבריות הפגועה שלהם, היא מחזקת אותם כביכול מבחינת ההרגשה העצמית שלהם והיא מעניקה להם אשליה של כל יכולים.



(14) לוקחים הלוואות כדי להקיף את עצמם בסממני יוקרה



גברים פגועים נוטים לקחת הלוואות ולמנף את עצמם כלכלית כדי להקיף את עצמם בסממני יוקרה ולתת לעצמם תחושה של עוצמה. כיוון שאין להם כסף גדול משל עצמם הם לווים, נשענים על אחרים או מנסים להשיג דרך אחרים את הנאות החיים.



(15) יש להם יחסים גרועים, מרדניים, כוחניים או הרוסים עם אבא שלהם



לגברים פגועים יש יחסים גרועים או הרוסים עם אבותיהם. המרידה שלהם באבותיהם והיחסים הכוחניים שלהם עימם מעידה על השבר שקיים בעולמם הגברי, על העובדה שהם מעולם לא התקבלו כבני בית לעולם הגברים ועל הפגיעות שלהם בשורש מהותם.



וטיפ לסיום: גבר פגוע הוא גבר חלש שחייב לטפל בעצמו ולהיעזר ביעוץ מקצועי כדי להתעצם נפשית וכלכלית, להתחזק ולהיות גברי יותר ובריא יותר.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב