דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי חניכה גברית ומדוע היא חיונית להתפתחותם הבריאה של גברים? 

מאת    [ 26/08/2008 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2509 פעמים ]



מהי חניכה גברית ומדוע היא חיונית להתפתחותם הבריאה של גברים? / מאת יואב ברנזון



עידן ללא חניכה גברית



חניכה גברית היא תהליך בו הבן מחקה את אביו הבוגר והמנוסה, ולומד באמצעותו על דרכי החשיבה, ההתמודדות, ההתנהגות והעשייה בעולם הגברים. החניכה הגברית תפסה מקום מרכזי בתרבויות המסורתיות והעתיקות. הבנים הצעירים היו עוברים טקסי התבגרות וחניכה מרשימים ומגוונים שהכשירו אותם להיות גברים בוגרים, חכמים, מצליחים ומנוסים.



לצערנו, בתרבות המודרנית, החניכה הגברית הולכת ונעלמת. יותר מכל עידן אחר, העידן הנוכחי הוא עידן שבו דמויות גבריות הן דמויות חסרות ולא נוכחות. הסיבות למצב זה מגוונות: הגברים המודרניים עסוקים בעבודתם רוב שעות היום והם אינם נמצאים כמעט בבית, חלק גדול מהגברים המודרניים עוזב את הבית לצמיתות כתוצאה מגירושים, ויותר מכל - חלק גדול מהגברים המודרניים הם גברים חלשים שלא עברו בעצמם תהליך בריא ונכון של התבגרות וחניכה גברית, ולכן אין להם את הכלים הרגשיים ואת העוצמה הפנימית לחנוך את בניהם לגבריות בריאה.



גברים נשיים הם גברים שעברו חניכה נשית ולא גברית



בהעדרו של דמות אב בבית - הבנים המודרניים נאלצים לקבל חניכה מדמויות אימהיות ונשיות בלבד. הם מפתחים את הצד הנשי שלהם, הם מפתחים רגישות ועדינות גבוהים - אולם בו בזמן הם מחמיצים את העולם הגברי האמיתי אליו הם שייכים.



גברים נשיים הם גברים שלא עברו חניכה גברית אלא חניכה נשית בלבד. הם מפותחים מבחינה נשית, אך הם מוזנחים מבחינה גברית, דבר שפוגע מאוד בתפקוד שלהם כבני זוג, כבעלי משפחות, כמפרנסים וכבני אדם. ללא חניכה גברית בריאה ונכונה גברים רבים גדלים להיות גברים נכים מבחינה רגשית, חסרי יכולת להתמודד עם מצבים קשים, חסרי כישורים מעשיים, לחוצים ומבולבלים, גברים שמתקשים בנטילת מחוייבות זוגית ופוחדים לבטא את יכולת ההובלה שלהם.



להתקרב לאבא או לדמויות סמכותיות וגבריות



קרבה לדמות אב, פתיחות לעולם הגברי ורכישת כלים נפשיים דרך גברים סמכותיים ודמויות גבריות - היא הדרך הטובה והיעילה ביותר לעורר מחדש את הפאן הגברי האבוד של גברים נשיים.



דרך לימוד, הפנמה ויישום של דרכי החשיבה הגבריים - כל גבר נשי יכול למצוא את השלמות האישית שלו ולהפוך לאדם יציב, אקטיבי, גברי ומלא יותר. ללא חניכה גברית - גברים נותרים ילדותיים, אינפנטיליים, מפונקים, חסרי גבולות, מעורערים וחסרי כיוון וסיפוק בחיים. הם הופכים תלותיים מאוד בדמויות נשיות, הם מושכים אליהם פעם אחר פעם נשים גבריות ודומיננטיות, הם נרתעים מחברת גברים ומהעולם הגברי, הם מתקשים להתמודד בהצלחה בתחרות הגברית על משאבים כלכליים וכוח והם תמיד נותרים מופרדים משורשיהם הגבריים ומעצמאותם הזכרית המלאה.



וטיפ לסיום: ניתן לעורר ולהפעיל כל אזור נפשי שהוזנח - גם אם הוזנח במשך שנים רבות.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב