דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לסגור את המינוס? 

מאת    [ 26/08/2008 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 3241 פעמים ]



רגשי נחיתות מובילים לצורך בלתי מודע לבזבז כסף לריק / מאת יואב ברנזון



אני לא אוהב את עצמי כי אנשים אחרים לא אוהבים אותי



דימוי עצמי נמוך ורגשי נחיתות נולדים מפידבק שלילי מבחוץ. אנשים שהוריהם הזניחו אותם כילדים, התעללו בהם, לא קיבלו אותם או דחו אותם - מודדים את עצמם לפי החיזוקים והאישורים שהם מקבלים בחוץ ולא לפי ההרגשה הפנימית שלהם עצמם. אם אנשים אוהבים אותם ונותנים להם הרגשה שהם רצויים - הם מעריכים את עצמם. אך אם אנשים לא אוהבים אותם - הם מבקרים ומלקים את עצמם, בדיוק כפי שהוריהם עשו להם. דימוי עצמי נמוך פירושו תלות בין ההרגשה הפנימית לתגובות החיצוניות של הסביבה. התלות הזו מסוכנת, משום שהיא גוררת את האדם לתנודות בלתי פוסקות לכאן ולכאן.



הצורך לרצות אחרים והמרדף הבלתי פוסק אחר אהבה מצד אחרים היא לב הבעיה של אנשים שלא אוהבים את עצמם. במקום להתחיל לאהוב את עצמם הם מנסים לבנות את עצמם על בסיס האהבה והכוח של אנשים אחרים. הגישה התלותית הזו אינה מאפשרת להם להיות חזקים, עוצמתיים וחופשיים לעולם. להפך, היא תוקעת אותם במקום של חולשה, הזדקקות, אפסיות והעדר ערך עצמי.



אני אפס



אדם שאינו אוהב ומעריך את עצמו הוא אדם בעל רגשי נחיתות ברורים ומובנים. זכרו, הרגשת ערך עצמי נובעת אך ורק מאהבה עצמית - לא מהערצה עצמית ולא מהרגשה של אפסיות. דימוי עצמי חיובי וטוב הוא תוצאה של הרגשה פנימית מאוזנת, מבוססת ואמיתית של קבלה, חיזוק עצמי ותמיכה ואישור של ה"אני".



רגשי נחיתות מובילים למספר תופעות כמעט בלתי נמנעות. אחת מהן היא תופעת האוברדרפט. אנשים שחשים ריקנות פנימית מנסים למלא אותה דרך רכישת פיצוי. כיוון שהם לא אוהבים את עצמם - הם פועלים באורח מודע ובלתי מודע כנגד עצמם. מי ששונא את עצמו פועל בצורה שמזיקה לעצמו. הוא יעשן, יאכל בצורה לא בריאה, יזניח את גופו, יזלזל בבריאותו, בכבודו, במטרותיו ובחייו. אדם כזה הוא בעל נטייה ברורה להכניס את עצמו גם לאוברדרפט.



מהי משיכת יתר?



אדם שמוציא יותר ממה שיש לו - הוא אדם שמעיד על כך שהוא חי במסכנות ובחסר. כדי לפצות את עצמו על המחסור הנפשי הבסיסי הזה הוא רוכש לעצמו מוצרים או הנאות בסכומים ובמחירים גבוהים יותר ויותר. משיכת יתר היא "גניבה ברשות החוק". גם גנב הוא אדם שגונב משום שהוא מאמין שאין לו, ועל כן הוא צריך "שיהיה לו". באותה המידה, אדם שיש לו משיכת יתר קבועה הוא אדם שגונב מהבנק כסף. הוא מרגיש שאין לו, ולכן הוא לוקח בכוח. הוא משלם על כך "עונש" בצורת ריבית, אבל העונש הזה אינו מרתיע אותו, כפי שאת הגנב לא מרתיעה האפשרות שהוא ייתפס וייכנס לכלא.



משיכת יתר היא למעשה גניבה מעצמנו. אנו "אוכלים את עצמנו מבפנים". אנו פועלים בצורה שמעידה על כך שאין לנו ערך, שאין לנו קיום, שאין לנו מקום ואין לנו שום דבר. המינוס בבנק הוא שיקוף של תחושת העדר הערך העצמי שלנו. אין לנו כסף בבנק אלא מינוס - בדיוק כפי שאין לנו הערכה עצמית אמיתית אלא שנאה עצמית. משיכת יתר באה לשקף עבורנו את העובדה שאנו שונאים את עצמנו. אם היינו אוהבים את עצמנו היינו עוברים ממינוס לפלוס. נכון - זה אפשרי. זה פשוט. זה אמנם דורש משמעת, חיוביות ואהבה עצמית. אבל זה אפשרי. בדיוק כפי שזה אפשרי לשקם את גופנו מנזק גופני כמו עישון או מחלה אחרת.



וטיפ לסיום: אהבו את עצמכם - ותעברו ממינוס לפלוס בכל שטחי חיים, גם בחשבון הבנק שלכם.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב