דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החזון הגדול של המאה העשרים ואחת - אהבה ועסקים משולבים יחד 

מאת    [ 26/08/2008 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2028 פעמים ]



החזון הגדול של המאה העשרים ואחת - אהבה ועסקים משולבים יחד / מאת יואב ברנזון

תם עידן הפטרנליזם



עד לשנות ה60- לערך של המאה הקודמת הושפע העולם מהתפיסה הפטרנליסטית. תפיסה זו קידשה כוחניות והיררכיה על פני אוטנטיות והרמוניה. היא שמה את ההגיון מעל לרגש ואת האגו מעל לזרימה האינטואיטיבית. היא העדיפה את טובת "המערכת" על פני הרווחה האישית של כל אחד ואחד. היא העריכה כללים וחובות ובזה לחופש ולבחירה האישית.



אלא שתקופה זו תמה, והיום היא אינה רלבנטית עוד. את מקומה של הגישה הפטרנליסטית תפסה התפיסה האינטואיטיבית. על פי תפיסה חדשנית זו - הדמיון הוא הכלי המרכזי היוצר את המציאות, והרגש והאוטנטיות הם הכלים המרכזיים בחיים האישיים, הזוגיים והעסקיים.



המהפכה הגדולה של המאה העשרים



התפיסה האינטואיטיבית היא זו המעצבת את התקופה בה אנו חיים, והיא זו שתעצב ביתר שאת את העתיד הממתין לנו בעשורים הבאים. היא תשפיע על כל אחד מאתנו ותחייב את כולנו ללמוד להיות אינטואיטיביים יותר ויותר - או לפגר ולהיעלם.



מי שלא ילמד לדבר, לחשוב ולפעול ממקום רגשי, אינטואיטיבי ומגובה עיניים - יחווה קשיים מרובים בחייו. הוא יתקשה ליצור זוגיות הרמונית ושוויוניות. הוא יתקשה להתקדם ולשגשג במקום העבודה שלו בגלל יחסי אנוש לקויים. ובעיקר - הוא יתקשה להרגיש טוב ושלם עם עצמו. בעולם כה דינאמי, אסוציאטיבי, מלא דמיון, השראה, עולם שפתוח לכל דבר, לכל אחד ולכל ההזדמנות ואפשרות שרק אפשר לדמיין - רק הזריזים, הפתוחים והאינטואיטיביים מסוגלים לשרוד, לחיות וליהנות.



עסקים ואהבה משולבים יחד



אם בעבר הייתה הפרדה ברורה וקשיחה בין עסקים לאהבה (והמשפט המגדיר תפיסה זו יותר מכל הוא "זה לא אישי - זה רק עסקים") הרי כיום עסקים הם גם ובעיקר רגש ואהבה. מוסדות, ארגונים, מנהלים וקבוצות כלכליות שאינם פועלים על פי התפיסה האינטואיטיבית וההרמונית יתדרדרו בסופו של דבר להפסדים ולפשיטות רגל, שכן במציאות הנוכחית אין אפשרות להמשיך ולעשות רק עסקים - ללא רגש - מבלי לשלם על כך מחיר יקר ביותר.



השילוב בין אהבה לעסקים הוא חיוני. הוא המבדיל בין חברות מצליחות לחברות העמוסות בבעיות ובמכשולים. הוא מאפשר גמישות עסקית, שקיפות של דרגי הנהלה מול עובדים, תעוזה עסקית, יצירתיות וחדשנות טכנולוגית, קומוניקטיביות וידידותיות לקהל הצרכנים, ומעל לכל - אמינות, אמיתיות, עוצמה וטוב לב.



סוד ההצלחה הכלכלית



סוד ההצלחה הגדולה של חברות עסקיות מתחיל מלמעלה - מהראש. הכל תלוי בדוגמה האישית של שכבת המנהיגות הגבוהה, ובראשה בעלי החברה עצמם. שינוי תפיסתי של דרגי הביניים אינו שינוי משמעותי. השינוי חייב להיות של ראש המערכת והמוביל שלה.



אם איש המפתח בכל ארגון או עסק יחולל מהפך תפיסתי ואישי בחייו ובאישיותו - השינוי הזה יוקרן מיידית ובמהירות לכל חלק בחברה שלו. לעומת זאת, אם הוא ימנע מלקחת חלק פעיל ודומיננטי בתהליך המעבר מפטרנליזם וכוח לאינטואיטיביות ואמת - השינוי לא יתפוס בארגון עצמו אלא יישאר כשינוי קוסמטי וחיצוני בלבד שלא הופנם לעומק.



אהבה היא התשובה



בעל חברה שאינו אוהב את עצמו אינו יכול להקרין חום, חביבות, פתיחות ובטחון לאנשיו. כל מה שהוא יכול להנחיל לעובדיו הוא פחד, חשש, מתח, יראה, כוחניות והתגוננות.



אהבה היא התשובה לעסק המודרני. אהבה היא התשובה של המאה העשרים ואחת. אם אתם מנהלים בכירים, בעלי עסקים או בעלי חברות - התחילו בכך שתאהבו את עצמכם. למדו להיות אמיתיים יותר ויותר - עם עצמכם תחילה. העניקו מהביטחון ומהשלווה שתמצאו בתוככם לאלה הנמצאים תחתיכם. הפכו את המקום בו אתם עובדים למקום בטוח, יצירתי, משתף ודינאמי לכל אחד. הפכו אותו למקום אהוב וחם, מלא קרבה ותמיכה לעצמכם ולכל מי שעובד אתכם.



וטיפ לסיום: תנו מעצמכם ובטאו את הרגשתכם - ותגלו אוצרות עסקיים עצומים שנעלמו מעיניכם עד היום.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב