דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמריצים ממשלתיים לבנייה להשכרה SMS לניהול פרויקטים 

מאת    [ 24/08/2008 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 5002 פעמים ]

תמריצים ממשלתיים לבנייה להשכרה / מאת יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים

אנו שומעים רבות בשנים האחרונות על הקושי של צעירים רבים לשכור דירה בגוש דן ובטח ובטח לרכוש דירה. עליית מחירי הנדל"ן, להם סיבות רבות, מצריכים התערבות ממשלתית על מנת לסייע לצעירים ומשפחות מהמעמד הנמוך להשיג דירה אשר מתאימה לצורכיהם.
להלן מס' נקודות לדיון אותם מציג יורם קראוס, מנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים, כפי שהובאו מסקירה בינ"ל השוואתית אשר יכולים לשמש את מקבלי ההחלטות במדינת ישראל על מנת לעודד בנייה והסבת דירות להשכרה:
1. התניית מתן התמריצים בייעוד הבנייה לשכבות החלשות
יורם קראוס: "ישנם מדינות דוגמת ארה"ב בהם קיימים הסדרים שעניינים "דיור ציבורי". התנאים למתן התמריצים היו בין השאר בנייה באזורים שהמדינה הגדירה אותם כחלשים והגבלת דמי השכירות בדירות כאחוז מן ההכנסה הממוצעת במשק או באזור. בישראל, ניתן להגדיר אזורים אלו לפי סיווג הישובים של משרד הפנים ולפי המעמד הסוציו האקונומי. ממליץ להתחיל בגליל ובנגב. בהקשר זה אפשר לשקול קביעת חקיקה המעודדת גופי מימון לממן פרויקטים שכאלה בתמורה להטבות במס הכנסה".
2. התחשבות בעקרונות של פיתוח בר-קיימא
יורם קראוס: "נושא איכות הסביבה נהפך לשיקול מרכזי בכל תחום בחיינו. גם בבניה יש כיום בניה ירוקה שמועדדת תשומת לב מיוחדת לתחום הפיתוח בר קיימא. לפי עקרונות של פיתוח בר-קיימא, התוכניות מקנות הטבות לא רק בעבור בניית בניינים חדשים אלא גם בעבור שיפוץ של בניינים קיימים. כיום בהיר ונהיר לכל הפגיעה המלווה במחרב העירוני והסביבתי בבניית אזורי מגורים חדשים. לכן מדינות רבות כיום מעוניינות לנצל את השטח הבנוי הקיים ניצול מרבי. מסיבה זו המדינות מעודדות שיפוץ ושיקום של אזורים מוזנחים בתוך העיר, ולא רק בנייה חדשה".
3. משך ההתחייבות להשכרת הדירות
יורם קראוס: "על המדינה, בדומה למדינות רבות בעולם, להתנות את מתן התמריצים לבניית דירות להשכרה בהגבלה לפרק זמן מינימלי לרוב ל- 10 - 15 שנה".
4. שימוש בכלים נוספים לצורך תמיכה בקבוצות אוכלוסייה חלשות
יורם קראוס: "בחקרים שנערכו בתחום זה נמצא כי התמיכה בצד ההיצע לבדה אינה יכולה לספק את צורכי הדיור של השכבות החלשות במלואם, שכן היא אינה מביאה לידי הורדת מחירי השכירות לרמה שתאפשר נגישות לדיור לשכבות החלשות. לכן על המדינה להשתמש בכלים נוספים לעידוד מעבר למגורי שכירות גם בצד הביקושים. הטבות ותמריצים למשפחות מעוטות יכולת לעבור לאזורי פיתוח בהם ישנו דיור בר השגה".
5. המצב בארץ
יורם קראוס: "עד היום כל הניסיונות הממשלתיים בתחום עידוד הבנייה להשכרה לא נשאו פרי. כדי שחקיקה בתחום זה תשיג את מטרותיה, יש לתת את הדעת, בין השאר, לטענתו של פרופ' ורצברגר, מומחה למדיניות דיור, אשר טוען כי התמיכה בבנייה חדשה להשכרה צריכה להיות גדולה כדי שהבנייה תהיה השקעה כדאית. לפיכך, הוא ממליץ שלא לסבסד בנייה חדשה, ובמקום זאת לתת פטור ממס הכנסה על רכישת דירות ישנות לצורכי השכרה".





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב