דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם 4 השלבים לבניית קריירה מצליחה? 

מאת    [ 21/08/2008 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 2347 פעמים ]



מהם 4 השלבים לבניית קריירה מצליחה? / מאת יואב ברנזון



(1) גילוי



גילוי הוא השלב הראשון בדרך לקריירה מוצלחת ומשגשגת. בשלב זה מחפשים את מקור העניין בחיים, התחום או הנושא אותו אנו באמת אוהבים, ממנו אנו מסוקרנים ואליו יש לנו משיכה חזקה ואף בלתי נשלטת.



חלק גדול מהאנשים יודעים במה הם אוהבים לעסוק החל משלבים מוקדמים של הילדות אולם הם אינם עושים דבר כדי לפתח ידיעה זו, להשתמש בה ולהפוך אותה למשאב מקצועי. אחרים, צריכים לעשות עבודת חיפוש פנימית כדי לגלות את תחום האהבה המקצועית שלהם.



(2) חשיפה



חשיפה היא השלב השני בדרך לקריירה משגשגת והיא קשורה בביטוי. בשלב זה אנו מתחילים להתבטא בתוך תחום העניין שבחרנו לעצמנו במטרה לחשוף את הכישרון והיכולת הייחודית שלנו, להגדיר אותה, לעצב אותה ולהבין אותה טוב יותר.



רוב האנשים מפחדים לחשוף את היכולת המקצועית שלהם בצורה מסודרת בגלל חוסר ביטחון וחוסר אמונה עצמית. גם כשהם חושפים את היכולת שלהם ונותנים לה ביטוי הם עושים זאת בחשש, בהסתר, כבדרך אגב, מתוך חיבוטים והיסוסים, לא בצורה לגמרי מודעת או מכוונת ומבלי לייחס לכך משמעות מיוחדת.



(3) התמסרות



התמסרות היא החלטה להעמיק את החשיפה בצורה מודעת ומכוונת. בשלב זה עושים צעדים חזקים ועמוקים בדרך למימוש הכישרון המקצועי מתוך התחייבות טוטאלית ועמוקה אליו.



התמסרות היא החלטה מודעת לדחות את הכל, לשים את כל ההיסוסים, התהיות והאפשרויות האחרות בצד וללכת על העיסוק המקצועי שלנו בצורה מלאה, מתמסרת, ללא סייגים, הסחות דעת או פזילה הצידה. התמסרות היא תנאי בל יעבור לבניית קריירה מצליחה באמת, ובלעדיה שום קריירה לא תבשיל למשהו משמעותי אלא תישאר בגדר אפיזודה מקצועית חולפת.



(4) התמקצעות



התמקצעות היא השלב האחרון בקריירה משגשגת והיא קשורה באימוץ ערכים לטווח הארוך. בשלב זה אנו מבצעים התחייבות למקצוע לכל החיים ומתחילים לאמץ ערכים מקצועיים, אתיקה מקצועית, תוכנית מסודרת ודרך בעלת גבולות ברורים בהם נלך בשלושים-ארבעים השנים הקרובות.



התמקצעות היא יצירת הגבולות הסופיים לקריירה, אימוץ עקרונות מקצועיים ובניית כללי "ייהרג ובל יעבור". דרך שלב ההתמקצעות אנו הופכים לאנשי מקצוע לכל דבר, עם דרך מקצועית וערכים ברורים, חדים, בלתי מתפשרים ובלתי משתנים כדי לאפשר לנו לשמור על הקריירה ולהתמיד בה לאורך שנים בתנאים של אי וודאות ושינויים רבים.



וטיפ לסיום: כל בעל קריירה מצליח חייב לעבור את 4 השלבים אם ברצונו להגיע לפסגת ההצלחה המקצועית שלו.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב