דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כדי לבנות לעצמכם קריירה מקצוענית - עליכם להתרחק מראוותנות 

מאת    [ 20/08/2008 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 1710 פעמים ]



כדי לבנות לעצמכם קריירה מקצוענית - עליכם להתרחק מראוותנות / מאת יואב ברנזון



מהי מקצוענות?



אנשים חושבים - בטעות - שמקצוענות היא זוהר ובולטות. לאמתו של דבר, אין טעות גדולה מזו. מקצוענות היא איכות וטיב - לא זוהר וראוותנות. בדרך כלל, מי שמחפש זוהר - אינו מקצוען אלא ראוותן. הוא מבקש להאדיר את עצמו, להבליט את עצמו, ולהראות לכולם כמה הוא טוב יותר מכולם. ראוותן הוא אדם שיעשה הכול כדי לחשוף ולהבליט את עצמו - וזו בדיוק הסיבה שלאורך זמן הוא שורף את עצמו. רוב אנשי המקצוע הראוותניים נעלמים בתוך זמן קצר ואינם משאירים אחריהם שום חותם משמעותי.



לעומתו, המקצוען אינו מבקש לעצמו פרסום או זוהר. הוא אינו רודף כבוד - כי הכבוד רודף אחריו. הוא אינו בא להבליט את עצמו - הוא בא לשרת, לתת, להעניק, ולעשות טוב לאחרים. מקצוען הוא אדם שבא לעשות את תפקידו, להעניק את המתנה או הכישרון שאיתו הוא נולד - מבלי להאדיר את עצמו ואת האגו שלו. דווקא משום כך, הוא מצליח, מושך, יציב ואמיתי במשך שנים על גבי שנים.



צניעות



האדרה עצמית היא הטעות הבסיסית של אנשים שמנסים ללא הצלחה לבנות לעצמם קריירה אישית. במקום לראות את הטובה הכללית - הם רואים רק את טובתם האישית. במקום להיות צנועים, להתחשב בכלל ולהשתלב עם האחרים, הם מנסים לתפוס את המקום של כולם. כך הם יוצרים לעצמם אויבים, הם מתקשים ליצור יחסי אנוש טובים עם הקולגות שלהם, הם מסתכסכים עם אנשים שמנסים לעזור להם ולסייע להם, ולמעשה הם יורים לעצמם כדורים ברגליים ומכשילים את הקריירה שלהם פעם אחר פעם.



אנשים ראוותניים רואים רק את עצמם. הם אינם מבינים שכל תהליך של בנייה אמיתית כרוך ברגשות, באנשים, בחברות, בקשר, במילה טובה ובעידוד. הם רואים בעיני רוחם רק את התוצאה הסופית - לא את הדרך לשם, לא את האנשים שבדרך, ולא את האנושיות הכרוכה בכך.



תהיו טובים - אל תהיו ראוותניים



אנשים ראוותניים עסוקים יותר מדי בלהראות עד כמה הם טובים - אבל הם משקיעים מעט מידי בלהיות טובים באמת. הם עסוקים יותר מדי איך הדברים נראים במקום איך הדברים נעשים.



האנושיות היא זו העומדת ביסוד ההצלחה העסקית. אינכם יכולים להגיע למוצר טוב באמת אם אתם מייצרים אותו בצורה שלילית, כעוסה, נרגנת, ביקורתית, לחוצה, עצבנית, מנוכרת וגסה. זכרו, זה לא משנה עד כמה אתם מוכשרים - ללא צניעות, איכות, ענווה, עדינות, אנושיות וחיוביות פנימית, לעולם לא תוכלו למצות באמת את הכישרון המקצועי והאישי הגלום בכם.



וטיפ לסיום: היו צנועים, יסודיים ומתחשבים - כך תבנו קריירה ומוניטין של הצלחה לאורך שנים.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב