דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי שמרגיש אשם - הופך את עצמו לקורבן תמידי של אחרים 

מאת    [ 20/08/2008 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2084 פעמים ]



מי שמרגיש אשם - הופך את עצמו לקורבן תמידי של אחרים / מאת יואב ברנזון



מדוע תמיד אני השעיר לעזאזל?



מי שמאמין שהוא אשם - תמיד מחפש לעצמו את העונש. אשמה עצמית או מחשבות על אשמה הופכות אותנו לקורבן תמידי של אחרים, ל"פח הזבל" של אחרים, ל"שק החבטות" של אחרים. כל עוד אנו מאמינים שאנחנו לא בסדר - אנשים ימשיכו להציק לנו, לפגוע בנו, להתעלל בנו, להשפיל אותנו, להרביץ ולהכות אותנו.



אלימות מילולית או פיזית נוצרת על קרקע של בושה, אשמה, חוסר אונים, פחד להיות קיים ושנאה עצמית שלנו. הדרך היחידה למנוע אלימות כלפינו מכל סוג שהוא - היא לאהוב את עצמנו, להיות גאים בעצמנו, להרגיש זכאים, חופשיים ובעלי כוחות ועוצמה. אם תבינו שאינכם אשמים בדבר, אם תפנימו את העובדה שאתם בסדר גמור, אם תהיו מוכנים להבין שמותר לכם לחיות לפי מה שאתם מרגישים, אם תאפשרו לעצמכם להיות חופשיים וקלים - אף אחד לא יפגע בכם, לא יציק לכם ולא יתעלל בכם. במקום קורבן תמידי, אתם תהפכו לבני חורין, לאנשים עם כבוד עצמי וביטחון עצמי.



אלימות היא מפלטם של חסרי היכולת



אנשים אלימים הם אנשים שאינם מסוגלים לדבר בשם עצמם ואינם מסוגלים לבטא את עצמם מבחינה רגשית. במקום זאת הם צועקים, מאיימים, מרביצים ומטילים משטר של טרור ואימה בסביבתם. עצבים, עצבנות ואלימות נובעים ממקום אחד - ממקום של עצב פנימי גדול. אנשים מכים הם אנשים מוכים, פצועים ועצובים. הם ספוגים בעצב פנימי עמוק.



אל תהיו אלימים. אל תסכימו לאלימות. שימו גבול ברור לאלימות מכל סוג שהיא. אם תחליטו באופן חד-משמעי לא לנקוט באלימות, לא להיות אלימים, לא לדבר בשפה אלימה, לא להגיב באופן אלים ולא להסכים שאלימות מכל סוג שהוא תינקט כלפיכם - לא תחוו עוד אלימות בחייכם. אלימות נובעת מחולשה. נחישות ועוצמה פנימית תמיד מדבירים אלימות.



עודף אחריות הוא נטל מסוכן



קורבנות הם אנשים שתמיד לוקחים על עצמם את כל נטל החיים - שלהם ושל האחרים גם יחד. זכרו, עודף אחריות הוא נטל מסוכן. הוא יביא אתכם למקום לא אמיתי, למקום שבו אתם תצטרכו לתת הסברים, לספק צידוקים ותירוצים ולשלם את המחירים הקשים לטעויות, לתסכולים ולמצוקות של אנשים אחרים. אף פעם אל תיקחו על עצמכם אחריות של אחרים. קחו אחריות מלאה על עצמכם בלבד. זכרו - אף פעם אין לכם שליטה על אחרים, אבל תמיד יש לכם את מלוא השליטה על עצמכם.



עודף אחריות אינו אחריות אלא חוסר אחריות עצמית. קחו אחריות מלאה על עצמכם - לא על אחרים. אל תברחו מאחריות עצמית דרך נטילת אחריות על החיים של אנשים אחרים. במקום ליטול אחריות על ההתנהגות של אחרים - קחו אחריות על הדרך שבה אתם חושבים וקחו אחריות על האופן שבו אתם מתנהגים. רק כך תוכלו להיות אנשים אחראיים באמת. הקפידו לאשר את עצמכם ולאהוב את עצמכם. הקפידו להרגיש זכאים ולהתנהג כזכאים. אל תאפשרו לתחושות של אשמה, שנאה, עצב וחוסר אונים להתגנב לתוך חייכם, לתוך ראשכם ולתוך נפשכם. הקפידו להיות נקיים, זורמים, קלילים וחיוביים במחשבותיכם.



וטיפ לסיום: כשתחליטו להתנער לחלוטין מאשמה עצמית ומביקורת פנימית - תזכו לכבוד, לעדינות ולהתחשבות מצד עצמכם ומצד סביבתכם גם יחד.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב