דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערך מדפסות מתקדם 

מאת    [ 20/08/2008 ]

מילים במאמר: 886   [ נצפה 3309 פעמים ]

המסר העיקרי הוא - חלק גדול מכללי האצבע והמספרים שהכרנו בעבר לגבי מהירויות ההדפסה, עלויות ההדפסה, רזולוציות וכדומה, השתנו בשנים האחרונות באופן ניכר ולכן רצוי וחשוב להכיר את הנתונים החדשים, הן לקבלת החלטות מושכלת והן לניצול יעיל יותר של ציוד נפוץ זה. כמו כן, נראות בשוק זו שורת מגמות חדשות, כמו ירידה בהיקף השימוש במדפסות, צניחה במחירן, התפתחות מדפסות ייחודיות, נייר אלקטרוני שעומד בפני הפריצה הגדולה ועוד.

עולם המדפסות, בכיוון חדש

נושא ההדפסות והמדפסות נראה לכאורה קבוע ויציב, אפילו "אפור" ביחס לתחומים בולטים יותר, כמו ווב 2. למרות זאת, רואים בו כיום שורת התפתחויות חשובות. חשוב להתעמק בהן, מאחר והוא תחום דינאמי שבו התחרות עזה והמוצרים מתעדכנים כל הזמן ומהר.

במקביל, מדובר בהוצאה בסיסית וקבועה של רוב הארגונים ולכן זו אחריות בסיסית של המנמ"ר. אם לא מטפלים בנושא (במיוחד בכל הנוגע לנהלים והדרכה), הוא עלול להביא בקלות לבזבזנות וחוסר יעילות.

העלויות המרכזיות בשימוש במדפסות כיום, הן עדיין ההשקעה בדיו וטונרים.

לפני יותר משנה, מצא מחקר שמדפסות לייזר מסויימות, בתנאים מסויימים, מציבות סיכון בריאותי, בדומה לסכנות עישון סיגריות! למרות שמדובר בסיכון חמור ורחב, שרלבנטי לרוב הארגונים, ישנה עדיין חוסר מודעות כמעט מוחלטת בנושא זה, בדומה ליחס שראינו עד לא מזמן, לסכנות הסלולאר.

מגמת "משרד ללא נייר" עשויה בעתיד לתפוס יותר תאוצה עקב שימוש באמצעים דיגיטליים על ידי הצגת תמונות ומסמכים שונים במקום להדפיסם. כמו כן, השימוש בטכניקות הדפסה מיוחדות, דוגמת הדפסה תלת מימדית, עשויות להעשיר את אפשרויות השימוש במדפסות.

נתון מעניין, שממחיש את המצב: בשנת 2006 הודפסו 15.2 טריליון דפים ומספר זה צפוי לגדול ב-30%, תוך עשר שנים (Lyra Research).

המגמות והחידושים

אלה המגמות הבולטות בתחום המדפסות:

שליטת המשולבות - מדפסות מסוג All-In-One או מדפסות משולבות, הפכו לסוג המדפסות האופייני בארגונים.

ירידת מחירים - מחיר המדפסות "ירדו לרצפה" וניתן לרכוש כיום מכונות משולבות, במאות בודדות של שקלים.

השימוש במגמת ירידה - מתחילים לראות ירידה בשימוש במדפסות, במיוחד אצל משתמשים מתקדמים.

משרד ללא נייר - מגמת החסכון בנייר תופסת תאוצה בארגונים, בצורות שונות, כולל בתחום ההדפסה ועל ידי שימוש באמצעים דיגיטליים להצגת המידע במקום להדפיסו.

הנייר האלקטרוני בדרך - e-Paper מתקרב מאוד לשלב שבו הוא ייפרוץ לשוק, עם מחירים וביצועים ברמה סבירה, לשימוש שוטף בארגון הממוצע.

הדפסה מהתקנים ניידים - מדפסות ניידות מאפשרות להדפיס מסמכים מהתקנים נייידים כדוגמת Blackberry ללא שימוש בדיו. בהדפסת המסמך או התמונה נעשה שימוש בנייר תרמי מיוחד המתאים למדפסות אלו. חברת ZINK פיתחה יחד עם חברת Polaroid את המדפסת הקטנה ביותר בעולם, שיכולה להכנס לכל כיס. דף ההדפסה המיוחד מיוצר על ידי חברת ZINK וגודלו "3x"2.

התפתחות מדפסות ייחודיות - דוגמת הדפסה תלת מימדית - טכנולוגיה שתופסת תאוצה בארגונים אשר עוסקים בתכנון מוצרים. בעבר, נעשה שימוש בטכנולוגיה זו בעיקר בארגונים גדולים במיוחד, כגון חברות תעופה ויצרני מכוניות.

פתרונות בולטים

תחילה, נדגיש כי הפתרונות הנפוצים כיום, הם פתרונות משולבים.

מעבר לכך, ניתן למצוא פתרונות הדפסה אצל היצרנים הבאים: שארפ שבייצוג טכנו ראלקו, Brother, Canon, HP, Infoprint, KYOCERA שבייצוג יזמקו ו-Lexmark שבייצוג גטר טק. תוכנת עזר לתחום זה, זמינה מ-Autofont.

משרד ללא נייר

עולם המחשוב, מעצם טבעו, קידם את רעיון המשרד ללא נייר או Paperless office - ככל שמשתמשים יותר בתצוגה אלקטרונית, השימוש בנייר אמור לפחות. שורת מגמות וטכנולוגיות, מבשרים על הירידה הצפויה בשימוש בהדפסה הקונבנציונאלית. לדוגמא: השימוש בהתקנים ניידים מכל מקום. מגמה זו, מקבלת כעת דחיפה, מתפיסת "המחשוב הירוק", שמדברת על אחריות להשלכות האקולוגיות של פעילויות המחשוב בארגון, כולל הדפסות, צמצום פליטות פחמן וכריתת עצים לייצור נייר.

בפועל, דבר זה לא יושם במלואו ויש אומרים שצריכת הנייר עלתה בעקבות ההתרחבות במחשוב. מחקר שנעשה על ידי Xerox, מראה כי 45% מהמסמכים שמודפסים בארגונים, מושלכים לפח תוך 24 שעות. לדעתנו, מקור העלייה בשימוש בהדפסות הוא בעיקר במצטרפים חדשים והיא תיבלם בעתיד, עקב הפיכת הנייר האלקטרוני לסטנדרט.

למרות זאת, ניתן לראות בשטח שימושים שונים אשר פוטרים את המשתמש משימוש בהדפסה כמו למשל, האפשרות להעלאת תמונות ומסמכים לרשת האינטרנט והצגתם על גבי מסך המחשב או על גבי מסכים של התקנים ניידים, כגון Blackberry, מחשבים נישאים וטלפונים סלולריים כדוגמת ה-iPhone. השימוש באימייל גרם לירידה בכמות המכתבים הנשלחים על ידי הדואר וכמו כן, ניתן כיום לשלוח גם קבצי אודיו ווידאו באמצעות האימייל, בהשוואה לעבר שבו נשלחו חבילות על ידי מילוי פרטים בטופס (המודפס במדפסת הדואר).

מקום חשוב ביותר בעתיד ה"משרד ללא נייר", ייתפוס כנראה הנייר האלקטרוני, שהוא בפועל מעין מסך גמיש ודק. טכנולוגיה זו פותחה כבר בשנת 2005, אך היא עדיין בשלבי הבשלה, של טרום כניסה לשוק. גמישות המסך, עשויה להניב יישומים חדשים ומפתיעים, דוגמת שימוש בו כמסך מתקפל להתקני מחשוב ניידים.

הדפסת מסמכים רשמיים של הארגון, כגון תלושי משכורת, חוזים וטפסים שונים עדיין מודפסים בארגון מאחר וחתימת היד של המשתמש חייבת עדיין להיות אותנטית. וכמו כן, הדפסת חוברות נהלים וחוברות בעלות פרטים טכניים, על פרויקט כלשהו המבוצע בארגון.

חשוב לציין גם את המגבלות שקיימות בדרך לעתיד האלקטרוני לגמרי: ישנם נהלים ומוסכמות עסקיות, שעדיין דורשים שימוש במסמכים מודפסים וחתומים ידנית (דוגמת חוזים). גם החוק מחייב זאת לעתים, והוא תמיד מסתגל להתפתחויות טכנולוגיות בדיעבד, לאחר שהן מתבססות בשטח. בנוסף, כשמדובר בהעברת מסמכים לגורם שמחוץ לארגון, בעיקר לקוחות, אתה לא יכול תמיד להניח, שיהיה להם את האמצעי האלקטרוני הדרוש, לקריאת מסמך אלקטרוני. זאת, בניגוד לשימוש בדף נייר מודפס, שנגיש לכולם.

סיכום

מדובר בשורת שינויים משמעותיים, שחשוב לקחת בחשבון, ברכש מדפסות, בתפעולן השוטף ובהיערכות לעתיד.

הערה חשובה - הסיפור על מערך מדפסות מתקדם לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על טכנולוגיות מרתקות ואיומים מסכנים במחשוב, שמשפיעים על כולנו. איך נחשפים לסיפור כולו וגם מרוויחים יותר זמן פנוי?
http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSignup25.asp

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב