דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעולות העומדות לזוכה בלשכת ההוצאה לפועל 

מאת    [ 19/08/2008 ]

מילים במאמר: 804   [ נצפה 4080 פעמים ]

פעולות העומדות לזוכה בלשכת ההוצאה לפועל

לא פעם נאלצים זוכים לעמוד מול חייבים אשר נמנעים לשלם את חובם וזאת תוך כדי התחמקות חוזרת שכל מטרתה להרוויח זמן, על הזוכה לדעת פרטים חשובים זאת במטרה שיבין את הליך ההוצל"פ שעומד לרשותו.

1. בעת פתיחת תיק הוצל"פ כמובן יש להבחין בסוג התיק אותו פותחים, יתכנו מספר אפשרויות:
א. פתיחת תיק הוצל"פ על פי שטר (המחאה).
ב. פתיחת תיק הוצל"פ על פי שטרי חוב.
ג. פתיחת תיק הוצל"פ על פי פס"ד .
ד. פתיחת תיק הוצל"פ על סכום קצוב.

2. על המבקש לפתוח תיק הוצל"פ יש לצרף אסמכתאות חוב בהסתמך על פי סוג התיק אותו הוא מעוניין לפתוח, ושוב חשוב לציין כי בעת פתיחת תיק הוצל"פ יש לצרף אסמכתאות מקור!!! ו/או העתק נאמן למקור החתום ע"י עו"ד (למעט בפתיחת תיק על פי שטר אשר עליו חייב ותהא חותמת אשר חולל מכל עילה אשר תהא).
3. לאחר ולבקשה לפתיחת תיק ההוצאה לפועל צורפו כל המסמכים הנדרשים תופנה למחלקת הגזברות לתשלום האגרה. האגרה נעה בין 1% ועד 1.5% משווי התיק לאחר "והוצמדו" לסכום הפרשי ריבית והצמדה.
4. לאחר תשלום האגרה תישלח אזהרה לחייב האומרת כי נפתח כנגדו תיק בלשכת הוצל"פ X וכי נדרש הוא לשלם את סך החוב המופיע. כתב האזהרה נשלח לחייב באמצעות דואר רשום עם אישור מסירה מלשכת הוצל"פ בה נפתח התיק, היות ולכתב האזהרה מצורף הסדר תשלומים אשר נקבע ע"י ראש הוצל"פ.
5. חשוב לציין כי גם בדרישת החוב אשר נשלחת ע"י ההוצל"פ יש לחייב טבלת תשלומים שבהתאם לסכום הנדרש נאלץ החייב לשלם לראש ההוצל"פ את חובו בתשלומים: זאת בכפוף לסעיף 69א'.
6. מצב שכיח הנו עת חוזר דבר הדואר הרשום כאשר עליו חותמת עם הסיבה לחזרתו, כגון: הנמען אינו מתגורר עוד במקום, המען שגוי, לא נדרש וכדומה. משכך הזוכה לא יוכל פעול בתיק כל עוד לא יבצע מסירה לחייב!!!, במצב זה יש צורך לפנות לחב' חקירות על מנת ותאתר את החייב ותבצע לו את המסירה של כתב ההתראה.
7. נקיטת הליכים טרם מתן האזהרה - במקרה שבידי הזוכה מידע אודות כוונתו של החייב לבצע פעולות אשר תסכלנה את גביית החוב, בכל דרך שהיא, רשאי הזוכה לפעול לפני שנמסרה לחייב האזהרה כדין. הזוכה רשאי לבקש מראש ההוצאה לפועל במעמד פתיחת התיק ולבצע הליכים שימנעו סיכול גביית החוב מצד החייב. הזוכה חייב לתמוך בקשתו בתצהיר מאושר כדין בידי עו"ד. בתצהיר על הזוכה לפרט מה הן הפעולות בהן נקט החייב אשר עלולות למנוע את גביית החוב, ראש ההוצאה לפועל רשאי לקבל את הבקשה במלואה, בחלקה או לדחותה.
8. יש לציין כי אם לא בוצעה מסירה מלאה לא יוכל הזוכה לבצע הליך של פקודת מאסר.
9. ראוי לציין כי ראש ההוצאה לפועל אינו יוזם הליכים כנגד חייב, ראש הוצל"פ בוחן כל בקשת הזוכה משכך, על הזוכה לעקוב אחר החלטות ראש הוצל"פ ותוצאות ההליכים שנתבקשו על ידו.
10. הזוכה רשאי ליזום הליכי עיקול כנגד רכושו של החייב, לרבות מקרקעין, מיטלטלין, כלי רכב, משכורת, חשבונות בנק ביטוחי חיים וחסכונות כל ההליכים אשר מתוארים כרוכים בתשלום אגרה אשר עלותה מתווספת לחוב התיק וכל זאת באופן אשר בסופו של יום תשולם ע"י החייב.
11. לזוכה קיימת הזכות לעקל אצל צד שלישי - אם בידי צד שלישי,כספים או רכוש השייכים לחייב, הזוכה רשאי לבקש מיושב ראש הוצל"פ לעקל כספים / נכסים אלה. במקרה שצד שלישי נמנע מלהודיע אילו נכסים מחזיק הוא עבור החייב הזוכה רשאי ליזום בירור בפני ראש ההוצאה לפועל.
לזוכה קיימת הזכות לבקש את עיקול מקרקעין הנמצאים בבעלות החייב - לבקשה לעיקול מקרקעין הרשומים על שם החייב, על הזוכה לצרף נסח רישום מהלשכה לרישום המקרקעין.
12. לזוכה קיימת הזכות לעקל את רכבו של החייב - רישום העיקול יתבצע במשרד הרישוי. בבקשה לעיקול יש לציין את מספר הזהות של החייב ומשכך יעוקל כל רכב הרשום על שם החייב במחשבי משרד הרישוי.
13. לזוכה קיימת הזכות לבקש את מאסרו של החייב - באפשרות החייב לפנות ללשכת ההוצאה לפועל להוצאת פקודת מאסר כנגד החייב.
14. לזוכה קיימת הזכות לבקש מראש הוצל"פ צו עיכוב יציאה מהארץ - אם מתעורר חשש שהחייב עומד לצאת את הארץ ויציאתו עלולה לסכל גביית החוב, הזוכה רשאי להגיש בקשה לעיכוב יציאת החייב מן הארץ. לבקשה על הזוכה לצרף תמצית רישום , ממשרד הפנים לגבי פרטיו האישיים של החייב. וכן תצהיר חתום על ידי עו"ד המאשר את החשש כי בכוונת הזוכה לצאת את הארץ.
15. זוכה /אזרח רשאי לפנות ללשכת הוצל"פ לקבלת סעד של פינוי מקרקעין - באפשרות הזוכה לפנות לראש ההוצאה לפועל בבקשה לפינוי מקרקעין, דירה או חלקת אדמה ואולם פניה זו ניתנת לביצוע רק אם בידי הזוכה צו מבהמ"ש או שהמקרקעין מושכנו לטובת הזוכה.
16. תשלום החוב - במעמד פתיחת התיק הזוכה רשאי למסור ללשכת ההוצאה לפועל את מספר חשבון הבנק שלו לשם הפקדה ישירה של הכספים המגיעים ללשכה לזכות הזוכה, לחילופין במקרה בו החייב משלם לזוכה ישירות ולא באמצעות לשכת הוצל"פ על הזוכה מונחת החובה לדאוג לבצע הקטנת קרן לאחר כל תשלום אשר קיבל לידיו.


הכותב הינו עו"ד ממשרד מלכא ושות' משרד עו"ד, המתמחה במכר דירות, חוזים, מיסים, נדל"ן, נזיקין, ביטוח לאומי דיני עבודה והוצאה לפועל.



*אין באמור במאמר זה בכדי להוות תחליף לייעוץ משפטי, אלא כמידע כללי בלבד.







מלכא ושות' משרד עורכי דין

מתמחה בביטוח לאומי, רשלנות רפואית, תביעות נזיקין, הוצאה לפועל, מיסים, פשיטות רגל וגירושין

אתרנו: http://www.malka-law.co.il ;




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב