דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים ופרסום באינטרנט, חשיבה נכונה בפרסום במדיה החדשה 

מאת    [ 19/08/2008 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2152 פעמים ]

עד סוף המאה ה-20 צורת החיפוש המקובלת באינטרנט היתה דרך אינדקסים ידניים כדוגמת האינדקס של יאהו או דימוז כך שהקמת אתר לוותה בעיקר עם יחסי ציבור מול עורכי האינדקסים שיכלו להתרשם חזותית מהאתר ולקבל החלטה לגביו. הדברים השתנו כשגוגל הושקה ומאוחר יותר פרצה לתודעת המשתמשים, מנוע החיפוש של גוגל שינה את כל מה שידענו על אינטרנט בכלל ועל המערך התומך בהקמת אתר, בפרט.
ה"רובוט" של גוגל שוגר לשוטט ברחבי האינטרנט ועבר מאתר לאתר על ידי קישורים וכך הוא מסתובב עד היום ומנסה למצוא את כל האתרים הקיימים ולהכניס אותם לאינדקס שעליו פועל מנוע החיפוש. כבר בשלב זה ברור מבחינת הרובוט אין משמעות לתמונות כיון שאין הוא יודע להבין אותם וממילא הם נעלמים לגביו, גם תצורות אחרות כגון אתרים המבוססים על טכנולוגיית פלאש הם בעייתיים מבחינת הרובוט, אם כי משנה לשנה הרובוט משתכלל ולומד כיצד לזהות חומרים שבעבר לא היו נגישים לגביו. משמעות הדבר הוא שאם האתר שלי יהיה מורכב מתמונות ולא מטקסט, הוא יהיה חסר משמעות בעיני גוגל ובמצב נורמאלי לא אמצא אותו במנוע החיפוש.
גוגל שינתה את כל מה שידענו על עיצוב אתרים אך גם דחפה ליצירת תכנים המתאימים לאלגוריתם החיפוש שלה. חיפוש בגוגל מתבצע כך שהמחפש מקיש ביטוי מסוים וגוגל מנסים למצוא מתוך כל דפי האינטרנט המוכרים להם, מהו הדף הרלוונטי ביותר למה שהתכוון המשתמש. לשם כך גוגל פיתחה אלגוריתמים רבים כשהידוע שבהם הוא ה PAGE RANK ע"ש ממציאו לארי פייג'. האלגוריתמים משקללים נתונים רבים וביניהם הטקסטים באתר והיחס לאתר מאתרים אחרים, מה שמספר לרובוט של גוגל על חשיבותו ועל הקשריו.
הכרות, הנובעת בעיקר מנסיון, עם האלגוריתמים של גוגל מאפשרת ליצור דפי אינטרנט שגוגל ימצא בהם עניין וימקם אותם בדירוג גבוה ביחס לביטויים מסוימים, על כן ברור כי קידום אתר באינטרנט מתחיל כבר משלב תכנונו. יש לקבל החלטה על הביטויים המיועדים לקידום ושהאתר יצטרך לשכנע את גוגל ומנועי החיפוש האחרים על הרלוונטיות שלו בהקשר אליהם. קידום אתרים נכון, אם כן, מתחיל משלב תכנון האתר ובחירת ביטויי החיפוש, בחירה זו מתבססת על מפגש בין הרצוי למצוי. מקדם האתרים יצטרך לבחון את הביטויים השונים ולקבל החלטה אלו מתוכם הם החשובים לו ואלו מתוכם ריאליים, לעיתים תתקבל החלטה לוותר על ביטוי מסוים מכיון שהוא נמצא בתחרות שתחייב השקאת משאבים רבים מידי שיכולים לא להשתלם.
לאחר בחירת הפלטפורמה המתאימה לקידום האתר, יצטרך מקדם האתרים שלך לייצר את הטקסטים התואמים את מטרת האתר בהתחשב באלגוריתמים של גוגל. שלב זה מצריך שיתוף פעולה הדוק בין אנשי המקצוע שלך, איש התוכנה שלך וחברת קידום האתרים. רק שילוב חכם של כל בגורמים יכולים לייצר אתר אינטרנט נעים, חכם ומועיל שיוכל להופיע ולקבל דירוגים גבוהים עבר ביטויי החיפוש שבחרתם לקדם.
קידום אתרים הוא תחם עתיר ידע ומצריך נסיון רב והכרות מעמיקה עם השינויים המתרחשים כל העת באלגוריתמים הרלוונטיים לקידום האתרים שלך.
פניה לחברת קידום אתרים תתבצע כבר בשלב ההחלטה על הקמת אתר אינטרנט לעסק שלך, חשוב לזכור זאת כיון שהדבר יכול לחסוך עלויות ומשאבים רבים בהמשך.
השלב הבא בקידום אתר האינטרנט שלך הוא, כאמור, יצירת אוירה אוהדת בסביבה האינטרנטית. הדבר מצריך פעילות מול אתרים אחרים ושימוש בכלי SMO מודרניים, הדבר חשוב מאוד מכיון שגם הPR ובמיוחד האלגוריתמים ההגיעו אחריו נתנו משקל רב למומחיות האתר כפי שהיא מתבטאת בקישורים הנכנסים שלו.
לאחר שהוחלט על קונסטרוקציית האתר, הביטויים שהוא אמור לקדם ונערכו לו יחסי ציבור ברשת האינטרנט, חשוב מאוד להמשיך ולייצר תכנים על מנת שהאתר יהיה אטרקטיבי בעיני הגולשים, תוכן ישן הוא בדרך כלל תוכן פחות רלוונטי ולפיכך חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולדאוג לעדכניותו של האתר הן מבחינת תוכן והן מבחינת הקשרים ותכנות.
בהצלחה.
Go-SEO עוסקת בקידום אתרים המתמחה בקידום אורגני אתי ופרסום בפלטפורמות שונות ברשת האינטרנט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב