דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדולר - בחזרה מהלא נודע - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 18/08/2008 ]

מילים במאמר: 779   [ נצפה 2231 פעמים ]

שוקי ההון בעולם ממשיכים להפתיע. הדולר בחודש האחרון התחזק ביותר מ- 6% תוך כדי פריצה של קו מגמה יורד ועם הרבה מוטיבציה. ניתן לומר כי הדולר יקר וזול במשפט אחד.

הדולר יקר בגלל הגרעונות הכבדים שכלכלת ארה"ב נמצאת בהם. חשבון הסחר מצביע על גרעון של 56 מיליארד דולר. החשבון הפדראלי מצביע על גרעון של כ- 200 מיליארד דולר. נוסיף לכך תחזית של JPMorgan Chase אשר טוענת כי ישנם 300 מיליארד דולר שנמצאים בסכנת מחיקה.

הדולר זול בגלל שהריבית על המטבע האמריקאי היא הזולה מבין הכלכלות המערביות. אין תחזית לירידה נוספת בריבית ולכן ניתן לומר בוודאות גבוהה כי הדולר מצא תחתית. הסיבה הנוספת שהדולר זול היא שבנקים מרכזיים חושבים שהוא זול (!) וזה מספיק. בנק ישראל קונה כבר חודשיים דולרים ב- 3.4 שקל/דולר והיד עוד נטוייה ובנקים מרכזיים נוספים קונים דולרים. יתרה מזאת, מניתוח נתוני הבנק הפדראלי נמצא כי הבנק הפדראלי האמריקאי קונה פחות ופחות מטבעות זרים. כלומר הבנק מקטין את הביקושים באופן מיידי על מטבעות זרים ועל ידי כך מחזק את הדולר. סיבה נוספת להבנה שהדולר זול, היא ההבנה או ההחלטה שמחיר הנפט יקר. זה בדיוק אותו הדבר. כאשר טוענים שמחיר הנפט נמצא בבועה, זה בדיוק כמו לומר שמחיר הדולר נמצא בתחתית. סיבה נוספת היא חולשה כלכלית בגוש הארופאי כאשר אנגליה ואיטליה בראש ואחריהן צרפת, ספרד, מזרח אירופה, רוסיה ועוד מעט גם אצלנו (כמו קו אופנה חדש שמגיע מארה"ב לישראל בעיקוב של שנה)

הבעיה אצל רוב הפעילים בבורסה היא מושג שנקרא "קיבעון מחשבתי" (נכתב מאמר שלם על כך).כרגע רואים המשקיעים את הדולר מתרומם או הבנק המרכזי קונה וקונה בזול ובכל זאת המוח לא מעביר את ההוראה ליד לקנות מכוון שהמוח "תקוע" בסיבות למה הדולר לא יכול לעלות ובכל זאת הוא עולה ועולה ואין תגובה. אחת הדרכים להתמודד עם "קבעון מחשבתי" היא שימוש בניתוח הטכני. הגישה לניתוח טכני מאפשרת לנו להימנע מלשאול שאלות קשות.

הניתוח הטכני לא מאפשר לענות על אותן שאלות, אם תשאלו מנתח טכני מדוע הדולר עולה ככה? הוא יענה: ככה.לא חייבים לדעת הכל, פשוט לנוע עם המגמה למקם סטופ במקום הנכון ולא להיות חמדן.

ניתוח מאקרו כלכלה

האיפלציה בארה"ב ממשיכה לשבור שיאים. האינפלציה השנתית עומדת על 5.6%. מדד אינפלציה הליבה עומד על 2.4% שנתי. באופן עקרוני מדד האינפלציה – מדד הליבה הוא החשוב ביותר וברצוני להעביר נקודה חשובה שעלתה אצל חלק מהקוראים עקב המאמר הקודם שכתבתי.ניתוח האינפלציה באופן כללי מתחלק למספר שלבים:

  1. מדד האיפלציה ליצרן – PPI ו- CORE PPI. אלו מדדים המושפעים ישירות משינויים במחירי התשומות. (מתכות, אנרגיה, מזון וכדומה).
  2. מדד האינפלציה לצרכן – CPI ו- CORE CPI אלו המדדים אשר מצביעים על שינויים במחירים אשר על המדף ולמעשה מצביע על הלחץ שעל הצרכן.
  3. מחיר הכסף מצביע על עלות לקיחת הלוואה. מחיר הכסף מצביע על היכולות של עסקים לקחת הלוואות ולמעשה. הגורם המשפיע ביותר על מחיר הכסף הוא האינפלציה.

אם נסכם, PPI מבציע על המחירים ליצרן. CPI מצביע על יכולת הצרכן לקנות או כוח הקניה. מחיר הכסף מצביע על היכולת של הכלכלה להתרחב. מכירות קמעוניות חזרו לרדת אחרי נתונים חיוביים בחודשים האחרונים. בחודשים האחרונים הבנק המרכזי חילק למשפחות בין 400$ ל- 1200$ עקב המשבר. נכון להיום אין צפי למענקים נוספים ועם מדד אינפלציה של 5.6%, הצפי הוא להמשך חולשה בסקטור. נתון משלים הוא נתון שמצביע על המלאי העיסקי שעלה ב- 0.7% בחודש האחרון.

השבוע יפורסמו נתוני מאקרו מהותיים לשוק המניות כמו נתוני שוק הנדל"ן ומדד ה- PPI ו- CORE PPI.

ניתוח שוק המניות

שוק המניות האמריקאי נע למעלה בזכות הדולר המתחזק. עובדה אשר מניע את מדד השבבים חזק למעלה אשר דוחף את מדד נאסד"ק 100 לטריטוריה ירוקה. מדד נאסד"ק 100 הוא היחיד החיובי נכון להיום ויתכן תיקון לכיוון ה- 1900 נקודות אשר יהווה נקודת כניסה נוחה למיקום סטופ ויעד.המדדים דאו גונס ו- S&P 500 ממשיכים לפגר מאחור. ההיסטוריה מלמדת כי רוב הסיכויים שהמדדים יצטרפו לאחיהם הקטן והראלי בשוק המניות האמריקאי יתחזק משמעותית.ראה נספח

 ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח האמרקאי מוסיף לתמוך בשוק המניות. מחירי האג"ח מוסיפים ערך בעוד התשואות יורדות בעקבות הירידה במחיר הנפט. אנו רגילים כי שוק האג"ח מהווה תחליף לשוק המניות וההפך. יש לזכור כי זהו התהליך כאשר הכלכלה בצמיחה חזקה ויש חששות מאינפלציה. נכון להיום אנו מול תרחיש שונה לחלוטין הנובע משינויים חסרי תקדים בשוק המט"ח.

ניתוח שוק החוזים העתידיים

החוזים עדיין שליליים. שוק האופציות מצביע עדיין על סנטימנט שלילי וכמו כן שוק החוזים העתידיים.התנודיות הגלומה עדיין גבוהה מה שמצביע על המשך התנודתיות הגבוהה במדדים ובמניות.האור מקצה המנהרה זוהר מכיוון שוק האופציות על מדד ה-  S&P 500. יש סיכויים לשינוי בסנטימנט בצד האופציות CALL אשר מצביע על סיכויים לעליות הגבוהות מהחודש הקודם במדד ועד לפקיעה הקרובה.

לסיכום

להיות עם היד על הדופק, לעקוב מדיי יום, לסחור בעדינות ובזהירות. הזמן לתנועה למעלה קרוב והיא תתרחש כאשר מחיר הנפט ימשיך לרדת לכיוון 110$ - 100$.

פינת הספקולציה

טרייד לטווח זמן של חודש, חודש וחצי.

סמבול SSO – תעודת סל כפולה על מדד S&P 500.

רכישה ב- 61.5$ -

62$סטופ 59.3$

יעד 68.8$

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב