דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון ספורטבי במשרד - תסמונת מחלקת תיירים במשרד שלכם 

מאת    [ 14/08/2008 ]

מילים במאמר: 924   [ נצפה 2957 פעמים ]

אם חשבתם שתסמונת זו המכונה DVT- DEEP VEIN THROMBOSIS בלעדית לטיסה לחופשה השנתית שלכם בחו"ל, אולי תופתעו להיווכח שאתם עלולים להיתקל בה ביומיום בשולחן העבודה שלכם. מצד שני נתון זה לא אמור להפתיע בהתחשב בכך שמה שנקרא טיסה ממושכת אורך כמשך הזמן של יום עבודה ממוצע בישראל. לידיעת העובדים.


תסמונת DVT היא תופעה של קרישת דם בוורידים השכיחה בקרב נוסעים בטיסות ארוכות. על פי נתוני החברה הישראלית לקרישה באיגוד הרופאים, מאות אלפי טסים סובלים מהתסמונת הזו בשנה ברחבי העולם. הסיבה: הימנעות מתזוזה, שחוסמת את מעבר הדם בגוף. נשמע מוכר? אם כן, אתם לא לבד. אחוז גבוה מכלל העובדים בישראל מבלה את רוב שעות העבודה שלו בישיבה. נתון סביר בהתחשב באופי העבודה ובהספק שהיא דורשת. לכן רובנו נשארים לחמם את הכיסא למשך שעות ארוכות ברציפות, זאת בניגוד להמלצת משרד הבריאות.

כאשר א' גבר בן 33 ממרכז הארץ הגיע לפני כשנתיים לאיכילוב כשהוא סובל מתסחיף ריאתי, קרישי דם וקשיי נשימה הוא לא חזר מטיסה מארה"ב וגם לא מהמזרח. הוא הגיע למיון לאחר ישיבה ממושכת. ניחשתם נכון- מול מסך המחשב. מדובר במקרה הראשון המתועד בישראל, אך הרופאים מזהירים מתופעה רחבה יותר. סיבת המקרה: עבודה.

א' גרפיקאי במקצועו שהה באשפוז כשבועיים עם קרישי דם מסכני חיים בשני חלקי הריאות עד שהרופאים הצליחו לייצב את מצבו. בהמשך הופנה לטיפול במרכז הארצי להמופיליה וקרישת דם במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. רופאיו הסבירו כי התופעה מוכרת זה שנים בקרב נוסעים בטיסות ארוכות ומכונה "תסמונת מחלקת התיירים" הנגרמת כתוצאה של ישיבה במשך שעות ארוכות מבלי לזוז. בעקבות כך נגרמת הפרעה בזרימת הדם ברגליים ומתפתחים קרישי דם. מקרים רבים אינם מאובחנים, משום שקריש הדם התמוסס. לכן תופעה זו גדולה אף יותר מהמקרים שמדווחים ("ידיעות אחרונות"27.12.06 ).

ד"ר לוץ ברגהו, הרופא הראשי של חברת תעופה גדולה ציין כי "התופעה של קרישי דם בטיסה ידועה מאז שנות ה­20 של המאה שעברה, ואין לה שום קשר לטיסה. זו תופעה היכולה לפגוע בכל אדם הסובל ממשקל עודף, יתר לחץ דם וגיל מתקדם" כמו כן ידוע שתופעה זו מתפתחת גם אצל אנשים הסובלים מבעיות בניידות, אצל נשים בהריון, נשים שנוטלות גלולות למניעת הריון ואנשים עם נטייה לקרישות יתר.

רובנו אמנם לא סובלים מבעיות בניידות, אך ככל שזה נוגע לעבודה שלנו, כבר שכחנו מהי ניידות. וכמו שא' תיאר: "בגלל הלחץ הייתי שקוע כל כך בעבודה שלא שמתי לב שאני לא זז, לא אוכל ולא שותה". עובדים מתחומי קריירה רבים יכולים להזדהות עם משפט זה. עומס עבודה, לוחות זמנים, דד- ליין, תחרותיות הם רק חלק קטן מדרישות הקריירה התובעניות של ימינו. אך בעוד שחברות התעופה השכילו לפעול למען הפחתת התופעה ע"י חוברות הסברה, סרטוני כושר ועוד אמצעים, במרבית מקומות העבודה הנושא אפילו לא על סדר היום. זאת למרות שלמנכ"לים יש סיבה מאוד טובה כן לנייד אתכם ואפילו להרוויח מכך בעצמם.

אמנם ישיבה דורשת פחות מאמץ מהשרירים לעומת מטלות פיזיות כמו גינון, ניקוי הרצפה ועוד, אך למרות זאת היא עדיין גורמת להתעייפות. כיצד? ישיבה ממושכת דורשת מהשרירים להחזיק את הגוף בתנוחה קבועה. בעקבות כך אספקת הדם לשרירים מצטמצמת, מה שגורם להתעייפות, ובשל כך השרירים מועדים יותר לפגיעה. אזור הצוואר והכתפיים מתחילים לכאוב, הרגליים עלולות להיות נפוחות או חסרות תחושה, ומחלות ורידים נוספות מלבד קרישי דם עלולות להתפתח. מלבד תופעות אלו המתרחשות עקב זרימת דם לא יעילה, ישיבה ממושכת הנהפכת לשגרת היומיום גורמת ללחץ על כל רקמות הגוף, ולכן בעיות בריאות נוספות מתרחשות. אם התחלתם להרגיש את הגב התחתון שלכם כואב, סביר להניח שזה לא בגלל המזוודה שסחבתם, אלא בגלל שישבתם הרבה לפני החופשה. הלחץ הגדול על חוליות עמוד השדרה בעיקר התחתונות, נותן את אותותיו עם השנים, וכאשר זה נלווה גם לחוסר פעילות גופנית, הגב שלכם ירגיש מאוד מקופח יחסית לקריירה שלכם. ולא רק הגב, גם הברכיים, אגן, שורש כף היד, ולמעשה כל מפרק ומפרק בגופכם. עיניים כמובן גם מושפעות מעומס מתמשך, ואפילו הכשירות הפיזית שלכם תלויה במידה מסוימת בהתנהלות גופכם במשך רוב שעות היום ולא רק בשעה וחצי שמבלים בחדר הכושר.

אז מה עושים? נהוג תמיד לומר: "תשב זקוף"! אך האם זה נכון? נסו לשבת במשך 8 שעות זקוף, ותרגישו בסיומן טוב מאוד את הגב שלכם מאותת לכם על כאביו. כאשר שרירי זוקפי הגב אינם חזקים מספיק, ובכוח אתם מאלצים אותם לעבוד למשך זמן רב, אתם מטילים עליהם עומס מאוד גבוה. עומס זה מתורגם לכאב. כמובן שחשוב לחזק את שרירים אלו ואת כל שרירי ליבת הגוף (CORE) הכוללים גם את שרירי הבטן והגב העמוקים. את שרירים אלו כל מאמן כושר טוב ידאג לחזק באימון. ומחוץ לאימון כשאתם במשרד מהי בכל זאת הישיבה הכי טובה? המנח הבא. אם תדאגו לשנות בתכיפות את מנח הישיבה, אתם תפחיתו במידה רבה את העומסים על כל חלק וחלק בגוף. כאשר הגוף יאמץ לאורך היום תנוחות טבעיות ונוחות לו, את ההקלה תרגישו מיידית. כבר עשיתם בכך הרבה, אך עדיין לא מספיק . מלבד שינוי המנחים, תזכרו שאתם עדיין ניידים, ורצוי שתשתמשו בזה לטובתכם. תרגילי מתיחות כל חצי שעה שניתן לעשות על הכיסא ולידו, יעשו נפלאות לשרירים, מפרקים ולתחושה האישית שלכם. כאשר תוסיפו הליכה, או כל פעילות שהיא כל 45 דקות לערך, למשך כ- 5 דקות לפחות, הגוף שלכם כבר יגיד הללויה. את יום העבודה שלכם, הוא יסיים לגמרי אחרת. עם הרבה פחות כאבים, אתם תהיו ערניים יותר, וכך תצליחו להפחית ואף למנוע נזקים לטווח הארוך.

כעת ברור לכולנו מה העובדים ירוויחו מכך. למעשה הרווחים אפילו גדולים יותר, משום שאימוץ הרגלים אלו, מבחינת יציבת הגוף וההפסקות הפעילות, מועילות מעבר לעבודה עצמה, גם לחיים מחוצה לה. כמובן שאפילו לירידה במשקל, הרגלים אלו תורמים רבות, מעצם הגברת הפעילות היומיומית. חשוב לציין, שמעבר לרווחי העובדים, המנהלים שלהם יכולים לחייך אף יותר. מחקרים הוכיחו שכאשר מערבים הפסקות פעילות, העובדים ערניים יותר, פחות טעויות קורות, והתפוקה בעבודה עולה. כל זה מתורגם ישירות לרווחים כספיים. מחקר קנדי הוכיח שעל כל דולר שהושקע בעובד בתכנית בריאות, התקבל החזר של עד 7 דולר.
כל הצדדים מרוויחים, נשאר רק להפסיק לרחף ולהתחיל לדאוג לעצמנו- בריאותית, נפשית וכלכלית.
אורית מפתחת ומעבירה סדנאות בשיטת Finally Fitness בעלת תואר ראשון B.Ed בחינוך גופני ממכללת וינגייט, עם התמחות ביציבה וכן מוסמכת לטיפול באמצעות עיסוי תאילנדי ועיסוי שבדי.
אורית מעניקה אימוני כושר פרטיים, המותאמים לצרכי הלקוח ולסביבה המועדפת עליו (חדר כושר, בית, חוף הים וכדומה) תוך קביעת מסגרת אימון מיטבית וליווי של תזונאי בהכנת תוכנית האימון. לצד האימון האישי מקיימת אורית אימונים קבוצתיים וכן הרצאות וסדנאות במסגרות רשמיות (קופ"ח) ופרטיות (דוגמת, משרדי רואי חשבון,עורכי דין, חברות הי טק וכדומה).
פרטי התקשרות: סלול': 4567807 - 054; דוא"ל: oritarkus@gmail.com ובאתר: http://www.finallyfitness.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב