דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הסתיידות עורקים, מחלות לב, סרטן ושאר ירקות, תרתי משמע. 

מאת    [ 14/08/2008 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 4294 פעמים ]

כולנו כבר שמענו על כמה שזה בריא, מועיל ויעיל, לצרוך מזונות טריים ולעסוק בפעילות גופנית מדודה, אלא שהפעם אלו הן לא ההמלצות הידועות של הסבתא רוחמה או השכנה הפולניה שממול, אלא דווקא של הוד רוממותו המדע בכבודו ובעצמו. מדובר לשם שינוי במחקר שנערך על-פי כל אמות המידה המקובלות בבועה האקדמית, ללא כחל ושרק, ובלא להיות תלויים באינטרסים חיצוניים או להיחשף ללחצים של גורמים שמישהו, איפה שהוא, חפץ ביקרם.

הסתיידות עורקים? אז זהו, שבאמת אין מה לקחת ללב, תרתי משמע. קיים פתרון טבעי שגם הוכח מדעית. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? סימן שלא שמעתם עדיין על פרופסור דין אורניש, רופא בעל שם עולמי שפירסם עוד בסוף שנות השמונים מסקנות מעניינות במיוחד המתייחסות לממצאים שהועלו וגובשו על-ידו במהלך עבודתו השוטפת. מיותר לציין שאבירי תעשיית התרופות הכימיות, כמה לא מפתיע, לא ממש מתלהבים מהמלצותיו.

תזכורת קצרה: אורניש היה המדען הראשון שהצליח, עוד בשנות השמונים המוקדמות, לסלק את אימת הפחד הנורא מהסתיידות עורקים בקרב כל מי שסובל ממחלות לב, תוך שהוא מסתמך על נוסחאות פשוטות וידועות לכל, שלא לומר על אמיתות שדופות ושחוקות כבר מרוב שימוש. עיקרי התובנה: "בריאות מלאה ניתנת להשגה אך ורק באמצעות ניהול אורח חיים בריא, שעיקריו הם תזונה נכונה, פעילות גופנית מתונה, ומרגוע אמיתי לנפש".

אלא שכאמור, בניגוד לתרופות הסבתא ולהמלצותיהם של מורים רוחניים למיניהם, אורניש גם מספק תימוכין מוצקים וסימוכין מדעיים לכל טענותיו. כך למשל הצליח האיש להוכיח כי סתימות סידניות במעברי הדם המוליכים אל הלב ניתנות ל"פתיחה" מחדש בקלות יחסית, וזאת ללא שום התערבות כוחנית של תכשירים תרופתיים או חדירה ניתוחית כזו או אחרת אל גופו של החולה.

מה שאורניש בעצם מצא, הוא איך להבריא את המשפיעים החיותיים בגוף באמצעות איבחון ושינוי האלמנטים הגניים. ברגע שהצליח לזהות את פעילויות הגנים השונים, יכול היה אורניש גם לברר אילו מהם רעים לבריאותו של הגוף ואילו גנים טובים לו, ובעקבות זאת לנטרל את מרבית פעילות הגנים השליליים ולעודד את פעילותם של הגנים החיוביים.

הגנים המולדים הם כידוע אלו האחראים למכלול מהותנו הפיזית: שאלת צבע העיניים שלנו, מבנה הגוף שאיתו נולדנו, ואפילו מידת הסבירות ללקות במחלות שיסכנו את בריאותנו במהלך החיים. גנים נתפשים בתודעתנו כמרכיב קבוע שאיננו ניתן לשינוי ולא כמחוללי פעילות שאותה אפשר להפעיל או לנתק כאילו מדובר היה במתג חשמלי פשוט, כך שלכל מי שתהה, במידה רבה של צדק, איך ניתן בכלל להתערב בפעילות הגנטית המובנית, מומלץ לקרוא את מחקריו של אורניש ולשפוט בעצמו את העובדות.

הנה למשל עיקריו של אחד מהם: 30 איש שלקו בסרטן הערמונית הסכימו להיות "שפני הניסוי" של אותו מחקר. הם נבדקו, מצבם תועד, והוחל במתן הטיפול ההבראתי בגופם. כעבור שלושה חודשים נלקחו דגימות תאיות מבלוטת הערמונית, שהראו כי בגרעיני התאים נוצרה לפתע פעילות ערה של גנים שהיו שונים לחלוטין מהגנים שהיו פעילים בהם לפני תחילת הטיפול. ובמספרים מדוייקים יותר: למעלה מ-400 גנים, מרביתם תאים סרטניים, היו פשוט "מכובים", פשוטו כמשמעו.

הטיפול ההבראתי כלל, תאמינו או לא, פעילות גופנית במשך 30 דקות ביום, שעה יומית אחת של תרגילי יוגה, ותזונה המורכבת אך ורק מפירות וירקות טריים, טופו, שמן דגים, ורכז ויטמינים ומינרלים. לא פחות, לא יותר.

הצלחת אותו מחקר היתה מיידית, ומרפאות לב לא מעטות בכל רחבי העולם החלו להתהדר בנוצותיו של המדען ולהעיד על עצמן שהן מטפלות בחוליהן בשיטות "אורניש" ולא בשיטות הקונבנציונליות המקובלות. שיטות אורניש מבוססות מן הסתם על דרך גאונית בפשטותה לטיפול במחלות - "זרימה" טבעית עם המגמות הטבעיות של הגוף במקום נסיונות השתלטות "כוחניות" על גורמי המחלה.

וכמו תמיד - הפשטות כנראה היתה ועודנה משתלמת: מזון טרי ועתיר ויטמינים - הרבה מאד ויטמינים - חלבונים בשפע, חומצות אומגה 3, וכל מה שתת המודע שלנו תמיד מאותת לנו לגביו "בריאות! בריאות! בריאות!".

וגם את זה בעצם כבר קראנו איפה שהוא וידענו עוד לפני שהפכנו להיות מי שאנחנו...

האתר של מוטי ארגמן: www.motiargaman.com
למוטי ארגמן אין תחומי פעילות נוקשים. נכסיו הם כל מה שהוא יודע, כל מה שהוא יכול וכל מה שמשתייך לשטחי התעניינותו ומיומנותו.
כתובת הבית: http://www.motiargaman.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב