דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע מזלזלים באנשים שפועלים מתוך מחוייבות? 

מאת    [ 09/08/2008 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2673 פעמים ]



מדוע מזלזלים באנשים שפועלים מתוך מחוייבות? / מאת יואב ברנזון



אני לא רוצה אבל אני חייב



אנשים מעריכים אנשים שמעריכים את עצמכם ומחוברים לעצמם. לעומת זאת, אנשים מזלזלים באנשים שפועלים מתוך חובה ומתוך תחושה של "לא נעים לי".



כשאנו עושים למען אחרים עלינו להקפיד לעשות זאת מהלב. עלינו לעשות זאת מתוך בחירה ולא מתוך חובה. זכרו, יחסי חובה הם לא רק יחסים מזוייפים אלא גם יחסים מזיקים. הם יוצרים תחושה לא נוחה אצל המקבל. הם יוצרים ציפייה לא ריאלית של הנותן לקבל בחזרה. הם יחסים שנעשים בכפייה, ולכן בסופו של דבר הם יחסים שמביאים להמון כעסים, אכזבות והאשמות הדדיות.



הנותן מתוך חובה הוא פראייר



האמונה הבסיסית של אנשים שנותנים מתוך חובה היא שאם הם נותנים הם יקבלו גם בחזרה. למעשה, אנשים שכופים על עצמם לתת בניגוד להרגשה הפנימית שלהם הם אנשים שגם כופים על אחרים להשיב להם כגמולם. זו הסיבה שאנשים שנותנים בכפייה תמיד מתאכזבים מאנשים שמסביבם. הם מרגישים כמו פראיירים שרק נותנים ונותנים ולא מקבלים דבר בחזרה. אנשים כאלה אינם מבינים שהם היחידים שמביאים את עצמם במו ידיהם למצבם העגום.



החיים אינם ספר. החיים מחייבים אותנו לפעול בהתאם למה שאנו מרגישים, והרגשה היא דבר שמשתנה. ההרגשה שלנו היא כמו ברומטר. היא משתנה ממצב למצב, ומאדם לאדם. לכן, אין חוק אחד ברור שאותו אנו יכולים לאמץ והוא זה שיפתור לנו את כל בעיות יחסי האנוש שלנו. אילו החיים היו מתנהלים כמו במעבדה - אולי זה היה אפשרי. אבל החיים הם מפתיעים ומתפתחים כל הזמן, ועלינו להיות קשובים למצפן הפנימי שלנו כדי לדעת מתי לתת, למי לתת ובאיזו מידה לתת. מי שפועל כמו רובוט - ורק נותן ונותן בלי אבחנה ובלי גבולות, סופו שינצלו אותו קשות.



המקבל מרגיש חייב



אנשים שנותנים באופן אוטומטי לאנשים שסביבם אינם שמים לב לכך שלעתים קרובות הנתינה שלהם מוגזמת, מפחידה, מאיימת ואולי אף מביכה. הם נותנים ללא גבולות, ולמעשה מצפים שכך ינהגו גם בהם, ושיתנו גם להם חזרה גם ללא גבולות. במובן זה, הם למעשה מנסים לכפות את אורח החיים שלהם על האנשים שמסביבם ומנסים ל"חנך" את האחרים לאותה טוטאליות שאליה הם מורגלים.



חשוב להבין שמי שמקבל מאדם שנותן לו באופן אוטומטי - מרגיש חייב. ותחושת החובה הזו אינה תחושה טובה אלא תחושה רעה ולא נעימה. אנשים אוהבים לתת מתוך בחירה חופשית, מתוך שלמות ומתוך הרגשה משוחררת. לכן, כשנותנים להם כדי לגרום להם להרגיש חייבים וכדי להכריח אותם לתת בחזרה בניגוד לצו מצפונם - אנשים מתנערים ומתנגדים. זכרו, אל תכפו על עצמכם לתת. אינכם חייבים לתת דבר. אתם יכולים לבחור לתת - אך אינכם חייבים לתת. ואל תכריחו אחרים לתת לכם. כפייה עצמית וכפייה על אחרים היא דבר מכוער, מיותר ומזיק ליחסים הרמוניים ואמיתיים.



וטיפ לסיום: למדו לתת רק מתוך הבחירה החופשית שלכם - ותגלו שזו הנתינה היפה, האפקטיבית והמרגשת ביותר שתהיה לכם.





יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב