דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרשעת משלח רוצחי השר רחבעם זאבי ז''ל, ברצח 

מאת    [ 03/08/2008 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 2107 פעמים ]

תפ"ח 516/08, מדינת ישראל נ' מג'די רחימה רימאווי

כבוד השופט יעקב צבן, כבוד השופטת גילה כנפי-שטייניץ, כבוד השופט רפי כרמל

עו"ד גאולה כהן למאשימה; עו"ד מחמוד חסן לנאשם

29.07.2008

העובדות:
1. ביום 17.10.01 נרצח רחבעם זאבי ז"ל על ידי שלוש יריות אשר נורו לעבר ראשו מטווח קצר, וזאת בהיותו שר התיירות של מדינת ישראל. פיגוע זה היה אחרון בשרשרת פיגועים בהם, על פי כתב האישום, היה מעורב הנאשם מג'די (בן חסין) רחימה/רימאווי (להלן: "הנאשם"), מטעם ארגון החזית העממית (להלן: "הארגון").

2. בכתב האישום חמישה אישומים בהם מתואר חלקו של הנאשם בצורה דומה. מעורבותו באה לידי ביטוי בעמידה "מאחורי הקלעים" - תכנון, פיקוח, ומתן הוראות. מבצעי הפיגועים נדרשו לאישורו קודם למעשה ודווחו לו לאחר ביצוע הפיגועים. הראיות למעורבותו של הנאשם מבוססות בעיקרן על אמרות המעורבים בביצוע הפיגועים, שלוחי הנאשם, אשר תיארו, הן במשטרה והן בשב"כ, את מהלך ביצוע הפיגועים, בהם שזור חלקו של הנאשם.

החלטה:
1. הטענות בדבר הפעלת אמצעים פסולים על הנחקרים הועלו כהשערה בלבד. הסנגור מודע לכך כי מקריאת האמרות והזכד"ים ניתן ללמוד כי החקירה נעשתה באווירה נינוחה, ובכפוף לתנאי חקירה. אולם, לטענת הסנגור, האמרות והזכד"ים אינם משקפים את האירועים בפועל, וגובי האמרות בחרו לרשום את שהיה נוח להם, ולא תמיד בזמן אמת. טענות אלה נטענו בעלמא ולא הובאה להם, ולו ראשית ראיה. הנאשם או העדים האחרים מלאו פיהם מים ולא העידו. לפיכך, אין לפנינו ראיה כלשהי שתהווה בסיס עובדתי לטענות הסנגור. לאור האמור, התביעה הוכיחה כי האמרות נגבו כדין.

2. מעורבותו של הנאשם בביצוע הפיגועים מיוחסת לו כמבצע בצוותא בהיותו "משלח", כאשר הטענה היא שהוא היה ה"מושך בחוטים" מאחורי הקלעים. הנאשם לא יצא לשטח לבצע פיגועים בעצמו, ודפוס הפעולה בכל הפיגועים היה דומה: הנאשם תכנן פיגוע, גייס לביצוע אדם נוסף, ולרוב - האדם הנוסף גייס אדם שלישי. הנאשם והאדם השלישי לא התוודעו האחד אל השני.

3. כבר נקבע כי התנהגותו של המבצע בצוותא מתבטאת בכך שהוא נטל חלק בביצוע העבירה כמבצע ישיר. הוא משמש גוף אחד לביצוע המשימה העבריינית. מבחינת היסוד הנפשי, נדרש, כי למבצע בצוותא יהיה היסוד הנפשי הדרוש לעבירה אותה הוא מבצע. כן נדרש כי הוא יהיה מודע לכך שהוא פועל בצוותא. מבחינת היסוד העובדתי, לא נדרש כי כל אחד מהמבצעים בצוותא יבצע בעצמו את כל היסודות העובדתיים של העבירה. ביצוע בצוותא מחייב תכנון משותף. הוא מבוסס על חלוקת עבודה בין המבצעים.

4. המעורבים השונים לא פעלו בשותפות עם הנאשם, אלא ראו עצמם כמי שנתונים למרותו של הנאשם, או של שלוחו. הנאשם הוא שתכנן, סיפק את האמצעים לביצוע העבירה, דאג לתיאומים השונים, נתן את ההוראות והפעיל את המבצעים וקיבל את הדיווחים. הנאשם היה מודע לכך כי הוא "פועל בצוותא" לצורך המשימה העבריינית, היה מודע לפרטי העבירות והתכוון בכוונה תחילה לרצוח מספר רב של ישראלים. לאור כל האמור, הנאשם היה שותף כמבצע בצוותא לכל המעשים המיוחסים לו בכתב האישום. הנאשם הורשע בחברות בארגון טרוריסטי; ניסיון רצח; עבירות נשק; ובגין האישום החמישי, רצח השר גנדי, הואשם ברצח.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב