**
חלק 2 של המאמר - http://www.articles.co.il/article/22643
**
... מה לכל זה ולפילוסופיה הפרקטית?
ראשית, הרי ברור שעל מנת להבין את הפילוסופיה הפרקטית יש להבין תחילה את מקורה הפילוסופיה עצמה. זו גם הסיבה אגב שמספר פרקים בעבודת מחקר זו יצטרכו לקבל גוון פילוסופי יותר 'כבד'.
המצב בו נמצאת הפילוסופיה המודרנית, מצב בו הלוגיקה הטהורה התפצלה לשני ראשים, לוגיקה סביב הרוח ולוגיקה סביב החומר, אשר מסרבים להיפגש ולפתור את הסוגיה בניהם. מצב זה משאיר את הפרט (התלוי במידת מה בפירוש הפילוסופיה את המושגים) במקום בו הוא מחויב לבחור באחת הלוגיקות ולצודד בתפיסתה את סוגית גוף ונפש.
יתרה על כך, מצב זה מותיר את האדם המחויב להחזיק תפיסה כזו או אחרת, עומד אל מול אותה תהום הספקנות שהולידה את הקרע הזה.כלומר, ההכרח על האדם לצודד בלוגיקה אחת תוך שהוא מקבל על עצמו את עצם ספקנותה, לא מאפשר לו לאדם לפתח ,לשאול ולנתח את אותה הלוגיקה שהוא מחזיק בה אלא מחייב אותו לחיות עם הספק ולהאמין בלוגיקה שלו. מהלך זה הותיר את הפילוסופיה במקום בו הכול נכון ולא נכון תלוי עם מי אתה מדבר ובמה אתה מאמין. הפיצול של הלוגיקה הפילוסופית לשני ראשים ביטל בעצם את היכולת לדון במושגים אובייקטיביים, בכך העצים את "פרדוקס האובייקטיביות מול הסובייקטיביות".
הפרדוקס - אינך יכול (לא בתור פרט ולא בתור פילוסוף) לדון במושגים אובייקטיביים כאשר כל עולמך וכל אשר סביבך הוא עולם סובייקטיבי. אינך יכול לדון ולבסס הגיונות במושגים אובייקטיביים כאשר תהום הספקנות מונעת את היכולת לגעת בעולמו של האדם כסובייקט. אינך יכול לדון עם סובייקט אשר מחזיק בלוגיקה מן הצד השני במונחים אובייקטיביים כי בסופו של דבר הכול חוזר לאמונה סובייקטיבית.
להמשך המאמר הנך מוזמן לעבור לבלוג בקישור -
http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1295918
חלק 2 של המאמר - http://www.articles.co.il/article/22643
**
... מה לכל זה ולפילוסופיה הפרקטית?
ראשית, הרי ברור שעל מנת להבין את הפילוסופיה הפרקטית יש להבין תחילה את מקורה הפילוסופיה עצמה. זו גם הסיבה אגב שמספר פרקים בעבודת מחקר זו יצטרכו לקבל גוון פילוסופי יותר 'כבד'.
המצב בו נמצאת הפילוסופיה המודרנית, מצב בו הלוגיקה הטהורה התפצלה לשני ראשים, לוגיקה סביב הרוח ולוגיקה סביב החומר, אשר מסרבים להיפגש ולפתור את הסוגיה בניהם. מצב זה משאיר את הפרט (התלוי במידת מה בפירוש הפילוסופיה את המושגים) במקום בו הוא מחויב לבחור באחת הלוגיקות ולצודד בתפיסתה את סוגית גוף ונפש.
יתרה על כך, מצב זה מותיר את האדם המחויב להחזיק תפיסה כזו או אחרת, עומד אל מול אותה תהום הספקנות שהולידה את הקרע הזה.כלומר, ההכרח על האדם לצודד בלוגיקה אחת תוך שהוא מקבל על עצמו את עצם ספקנותה, לא מאפשר לו לאדם לפתח ,לשאול ולנתח את אותה הלוגיקה שהוא מחזיק בה אלא מחייב אותו לחיות עם הספק ולהאמין בלוגיקה שלו. מהלך זה הותיר את הפילוסופיה במקום בו הכול נכון ולא נכון תלוי עם מי אתה מדבר ובמה אתה מאמין. הפיצול של הלוגיקה הפילוסופית לשני ראשים ביטל בעצם את היכולת לדון במושגים אובייקטיביים, בכך העצים את "פרדוקס האובייקטיביות מול הסובייקטיביות".
הפרדוקס - אינך יכול (לא בתור פרט ולא בתור פילוסוף) לדון במושגים אובייקטיביים כאשר כל עולמך וכל אשר סביבך הוא עולם סובייקטיבי. אינך יכול לדון ולבסס הגיונות במושגים אובייקטיביים כאשר תהום הספקנות מונעת את היכולת לגעת בעולמו של האדם כסובייקט. אינך יכול לדון עם סובייקט אשר מחזיק בלוגיקה מן הצד השני במונחים אובייקטיביים כי בסופו של דבר הכול חוזר לאמונה סובייקטיבית.
להמשך המאמר הנך מוזמן לעבור לבלוג בקישור -
http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1295918
להמשך המאמר-
http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1295918
" רק על עצמי לספר ידעתי " :
בשונה מלהעיד על הטקסט עצמו, היכולת להעיד על עצמי היא דרך הצגת הדברים שהובילו לאן שאני היום 'קצת מעבר' ו 'היום' תוכל לקרוא בכרטיס הפרופיל שלי.
לפרופיל : http://www.articles.co.il/author/3465
לבלוג: http://blog.tapuz.co.il/allandnothing
http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=1295918
" רק על עצמי לספר ידעתי " :
בשונה מלהעיד על הטקסט עצמו, היכולת להעיד על עצמי היא דרך הצגת הדברים שהובילו לאן שאני היום 'קצת מעבר' ו 'היום' תוכל לקרוא בכרטיס הפרופיל שלי.
לפרופיל : http://www.articles.co.il/author/3465
לבלוג: http://blog.tapuz.co.il/allandnothing