דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי תקשורת אפקטיבית וכיצד ניתן להגיע באמצעותה לתוצאות? 

מאת    [ 23/07/2008 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 7043 פעמים ]



מהי תקשורת אפקטיבית וכיצד ניתן להגיע באמצעותה לתוצאות? / מאת יואב ברנזון



תקשורת תוצאתית



תקשורת אפקטיבית היא תקשורת המובילה לתוצאה הרצויה לכם. אנשים רבים מתקשים, פוחדים או לא יודעים לתקשר באופן תוצאתי, וכתוצאה מכך הם מגבילים את ההישגים שלהם בעבודה, באהבה וביתר תחומי החיים.



המיוחד בתקשורת אפקטיבית שהיא מתמקדת בתוצאה שאליה אנו רוצים להגיע ולא במגבלות או בפחדים שלנו. תקשורת אפקטיבית מאפשרת לנו להתקדם בחיינו, ולהשיג את המטרות שלנו בצורה מיידית.



טכניקות תקשורת אפקטיביות במיוחד



מכירה חיובית - מכירה חיובית היא תקשורת אמיתית שמתמקדת רק בצד החיובי של עצמנו ושל החיים. באמצעות תקשורת חיובית אנו מציגים את עצמנו לחברה ולעולם רק דרך העוצמות שלנו ומתעלמים לחלוטין מהחולשות שלנו. תקשורת חיובית היא תקשורת מכירתית שמבוססת על פרשנות חיובית ולא על פרשנות ריאלית. למשל, "אני מעולה ביחסי אנוש!!" במקום "אני די טוב ביחסי אנוש למרות שזכור לי שפעם הייתה לי בוסית שפיטרה אותי כי...."



מסרים תוצאתיים - מסרים תוצאתיים מתמקדים רק בתוצאה שאליה אנו שואפים. באמצעות מסרים תוצאתיים אנו מציגים את עצמנו לחברה ולעולם רק דרך התוצאות שאנו מסוגלים ורוצים להשיג. למשל, "אני מסוגל לפתור לך את הבעיה הזאת!!" במקום "לא עשיתי זאת אף פעם, לכן אני לא בטוח שאני אצליח לפתור עבורך את הבעיה הזאת".



אריזה עצמית - באמצעות אריזה עצמית אנו למעשה מתייחסים לעצמנו כאל מוצר מכירתי ואנו "אורזים" את עצמנו כדי להשיג מטרות ספציפיות. למשל, אנו מאמצים סגנון לבוש מסוים כדי לשכנע אחרים לגבי הזהות והכישורים שלנו, אנו מעצבים את המשרד או את הבית שלנו כדי להשיג מטרות עסקיות או רומנטיות, אנו מחליפים את השם שלנו או את שם המשפחה שלנו כדי להעביר מסר לעולם לגבי זהותנו המקצועית או האישית וכו'.



שפת גוף - שפת גוף היא חלק קריטי בהעברת מסרים אפקטיבית. באמצעות שפת גוף אנו משלימים ומעבים את המסרים המילוליים שלנו, ודואגים שהם יהיו מתואמים ביניהם. למשל, מבט נעים וחיוך רגוע שמלווה העברת מסר מסוים תדגיש את אמינותו במקום העברת אותו המסר המילולי אגב השפלת עיניים, הפניית המבט לצדדים או גירוד באף.



החליפו את התקשורת שלכם לתקשורת אפקטיבית



חשוב להבין שכדי להשיג מטרות ותוצאות יש לעשות שימוש בתקשורת אפקטיבית. מי שאינו עושה שימוש בתקשורת אפקטיבית ואינו מחדד ומלטש את צורות ההתבטאות ואת שיטות העברת המסרים שלו - יתקשה מאוד להשיג את מטרותיו בחיים.



תקשורת ריאלית או משקפת, כלומר תקשורת שבה אתם פורסים את כל האינפורמציה שיש לכם בפני הצד המקשיב ומאפשרים לו לשפוט ולבחור ממנה את מה שהוא רוצה, היא תקשורת לא אפקטיבית בעליל. תקשורת כזאת היא תקשורת שאינה מכוונת מטרה או תוצאה אלא היא "מפוזרת" וחסרת תכלית. רק תקשורת סלקטיבית ומכוונת מטרה היא תקשורת תכליתית שמסוגלת להביא לתוצאות בצורה יעילה ומהירה.



וטיפ לסיום: אם ברצונכם להשיג מטרה בחיים - סננו את כל האינפורמציה שיש לכם, בחרו מתוכה רק באינפורמציה שמשרתת את המטרה הזו והציגו אותה בצורה בוטחת, מלוטשת וחדה בפני שומעיכם.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב