דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע המשפחה והבית אינם מקומות בטוחים לחלוטין עבורנו? 

מאת    [ 21/07/2008 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 2099 פעמים ]



המשפחה והבית אינם מקומות בטוחים לחלוטין עבורנו / מאת יואב ברנזון



מדוע הבית אינו מקום בטוח?



רוב ההורים אינם הורים אוהבים - לא בגלל שהם אינם רוצים לאהוב אלא פשוט משום שהם אינם יודעים לאהוב. הם אינם יודעים לאהוב את ילדיהם, כי הם אינם יודעים לאהוב את עצמם. שימו לב, הבית והמשפחה אינם מקום בטוח עבורכם אם האנשים הנמצאים בתוכו אינם אנשים מסופקים, שלמים, כנים שאוהבים את עצמם. בית הרוס, מפורר, מריר, מפולג או לא יציב הוא בית של טרור פנימי המציב סכנות ואיומים כלפי הילדים.



התסביכים של ההורים הם סכנה ממשית ומתמשכת עבור הילדים, משום שהם מועברים ונכפים עליהם באופן אוטומטי ובלתי מודע. כך למשל, אימא מפוחדת והרסנית עלולה להעביר לביתה מסרים של חוסר ביטחון ופאניקה ביחסיה הזוגיים. או למשל, אב מתוסכל וחסר קריירה עלול להעביר לבנו חששות כבדים במציאת עבודה מתאימה ופחד מפני הצלחה בקריירה. הורים שלא יודעים לאהוב ולפרגן - מחלישים את ילדיהם. הורים שלא יודעים להרגיש - כובלים את ילדיהם. הורים מסכנים ומפסידנים - מגבילים את ילדיהם.



כיצד נתגונן מפני השפעות מזיקות בתוך המשפחה?



ילדים שאינם מחסנים את עצמם ואינם מתגוננים מפני ההשפעות המזיקות של הבית ושל ההורים - משלמים על כך מחירים יקרים בילדותם ובבגרותם. ילד שלא נלחם על דעתו, על עקרונותיו, על אמונותיו ועל דרכו בחיים כבר מגיל צעיר בשל הפחד מההורים, לחצים של ההורים, השפעות אינטרסנטיות של ההורים והטעיות ומניפולציות שהם הפעילו עליו - עלול למצוא את עצמו במצב של החמצה, חוסר סיפוק, מרירות, שנאה עצמית וכעסים בחייו הבוגרים.



ילדים צריכים לדעת שעליהם להגן על הרצונות שלהם ולהילחם עליהם אל מול הוריהם - אחרת הם עלולים להחמיץ את החיים שלהם. זוהי הסיבה מדוע ברוב המקרים, ילדים "שעושים מה שהם רוצים", שעומדים על שלהם ושאינם רק מרצים את ההורים - דווקא הם הילדים שמצליחים לבנות לעצמם חיים מוצלחים יותר, כי הם נלחמים יותר עבור מה שהם רוצים ואינם מוכנים לוותר על עצמם בקלות.



נהלו את חייכם מתוך עצמאות ובחירה



אל תהיו רק "ילדים טובים ומרצים" - כי אתם תשלמו על כך מחיר יקר בבגרותכם. ילדים שויתרו על עצמם בגיל צעיר כדי לרצות את הוריהם - נאלצים בגיל בוגר "להתחיל ולבנות את עצמם ממש מהתחלה" משום שחייהם היו מבוססים על זיוף, על שקר, על "אהבה להורים" או על אמונות מוטעות ונאיביות שהותרו אותם חלשים, מוחלשים, פגיעים וקורבניים.



ילדים שמרחמים על הוריהם, שחסים עליהם, שמקריבים את עצמם בשביל ההורים, שמגדלים את ההורים, ש"לא נעים להם מהוריהם", שבטוחים "שההורים תמיד יודעים טוב יותר", שבטוחים שההורים "תמיד רוצים בטובת הילדים" - בונים את חייהם על סמך הנחות שגויות לחלוטין. רוב ההורים אינם יודעים כלל מה טוב לילדיהם. לכן זכרו, כבר מגיל צעיר עלינו לקחת את מלוא האחריות על חיינו ולנהל אותם כאנשים עצמאיים, ולא לעצום עיניים ולסמוך לחלוטין ובעיניים עיוורות על דעתם של הורינו.



וטיפ לסיום: סמכו רק על עצמכם כי להורים שלכם יש אינטרסים שאינם תמיד עולים בקנה אחד עם המטרות שלכם בחיים.





יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב