דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה קורה כאשר הפערים בין בני המשפחה גדולים? 

מאת    [ 21/07/2008 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 2881 פעמים ]



מה קורה כאשר הפערים בין בני המשפחה גדולים? / מאת יואב ברנזון



פער בין אחים גורם למריבות ואף לניתוקים



סולדיריות משפחתית קשורה קשר הדוק בפערים קטנים בין בני המשפחה. לעומת זאת, כאשר ישנם פערים גדולים בין בני המשפחה - הסיכוי למריבות קשות, לפירוד ואף לניתוק בין בני המשפחה הוא גבוה ביותר.



פער בין אחים או בין אחיות מוביל בסופו של דבר לניתוק, אם הפער הוא גדול ובלתי נסבל. למשל, אם אח אחד הוא חתיך, בעל ממון, בעל משפחה, בעל ילדים ובעל הצלחה מקצועית ואילו לאח השני אין דבר מכל אלה - הפער ביניהם הוא כה גדול עד שהניתוק ביניהם הוא כמעט בלתי נמנע. בדרך כלל, האח החלש הוא זה היוזם את הניתוק כדי להפסיק את הקנאה, הקושי, תחושת הנחיתות והתזכורת היומיומית על מה שאין לו באופן יחסי לאחיו.



פער בין ילדים להורים מוביל לריחוק ואף לניתוק



גם בין הורים לילדים קיימים ניתוקים על רקע פערים גדולים מדי. למשל, אם ההורים חיים ברווחה אדירה ובעושר אדיר ואילו הילדים שלהם חיים בדלות ובקושי עצום - הפער הוא כה גדול עד שהניתוק בין הילדים להורים יהיה בלתי נמנע. בדרך כלל, הילדים הם אלה שיתנתקו מההורים במידה וההורים לא יחליטו לעזור ולסייע כלכלית לילדים.



או למשל, אם ההורים חיים במצוקה אישית, זוגית, כלכלית או מקצועית ואילו הילדים שלהם חיים ברווחה גדולה ובהצלחה אדירה מכל הבחינות - קרוב לוודאי שבמשך הזמן הילדים יצרו סוג של מרחק מהוריהם במטרה "לשמור" על אורח החיים הטוב שלהם או מרוב פחד להיות מושפעים מהמסכנות, מהקורבנות או מהגישה המכבידה והשלילית של ההורים או מתוך חשש שההורים יצליחו "להרוס" להם את ההצלחה שלהם ו"לגרור אותם" חזרה למטה.



פערים גדולים מדי מובילים לתסכול בלתי נסבל



פערים גדולים מדי בין בני משפחה מערערים את היסוד להרמוניה ולסולידריות המשפחתית. נדרשת מידה לא מבוטלת של תמיכה, קבלה, אהבה, איזון משאבים וכבוד הדדי בין חלקי המשפחה השונים כדי לגשר על פערים כלכליים, מקצועיים או זוגיים שקיימים ביניהם.



ברוב המשפחות שבהם קיימים פערים גדולים בין בני המשפחה - המשפחה פשוט מתפוררת. הריחוק שנוצר בין בני המשפחה - כלומר בין האחים או בין הילדים להורים - מתבטא החל בריחוק רגשי וקרירות, המשך במגורים במרחק גיאוגרפי ולעיתים אף מגורים במדינה אחרת לגמרי וכלה בניתוק מוחלט של היחסים.



וטיפ לסיום: כל פער גדול מדי בין אנשים מוביל ל"חוסר התאמה", למתח, לקנאה, וליחסים טעונים ביניהם - עד כדי קרע ביניהם ואף ניתוק מוחלט.




יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב