דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הורות דיכוטומית ומה הן השפעותיה? 

מאת    [ 20/07/2008 ]

מילים במאמר: 299   [ נצפה 3378 פעמים ]



הורים קוטביים



הורות דיכוטומית היא מצב בו שני ההורים שונים והפוכים אחד מהשני. האחד כפרי ואילו השני מאוד עירוני. האחד חומרני ואילו השני רוחני לחלוטין. האחד רגוע ושלו ואילו השני תוקפני, אגרסיבי וחם מזג.



במצב של הורות דיכוטומית הילדים יוצאים מבולבלים וחסרי דרך. הם גדלים לתוך מציאות הזויה שבה ההורים מייצגים עבורם שני קצוות קיצוניים וחסרי פשר ללא דרך ברורה, מוסכמת ומרכזית אחת. וכך יוצא, שהבחירה של ילדים כאלה בדרך של אחד ההורים היא קורעת וקשה מבחינה רגשית כי היא מחייבת ויתור טוטאלי על הדרך של ההורה השני ואילו הניסיון לבחור בדרך של שני ההורים היא למעשה בלתי אפשרית.



חיים מנותקים וחסרי כיוון



ילדים להורים קוטביים הם אנשים שחייהם מנותקים וחסרי כיוון ברור. מכיוון שהם גדלו ללא מצע יציב וברור בילדותם, כמעט כל בחירה בחייהם היא מלאת סתירות, מאבקים פנימיים, התלבטויות ותחושה של חוסר שלמות.



ילדים כאלה אינם רגילים למצב נורמאלי שבו ההורים קרובים ודומים אחד לשני ולכן הם משקפים לילדים דרך אחת ברורה ומגובשת שבה שניהם מאמינים. במקום זאת, הם הורגלו מילדותם לחוסר שקט, חוסר יציבות, מאבקים אינסופיים וחוסר דרך - ואת המציאות הזו הם לוקחים אל החיים הבוגרים שלהם.



שלמות חדשה



הורות דיכוטומית מייצרת ילדים חסרי דרך. כפי שלהורים קוטביים לא הייתה דרך מוסכמת אחת ביניהם, הם מולידים ילדים חסרי דרך וכיוון שאינם שלמים עם עצמם ועם הבחירות שלהם, כי הם נולדו לתוך מערכת מסובכת מאוד של חיים, במקום למערכת בריאה, פשוטה, בהירה ואמיתית.



ילדים חריגים אלה חייבים לבנות את השלמות העצמית שלהם ואת השלמות הזוגית שלהם בכוחות עצמם. עליהם ללמוד את עצמם היטב ולחפש את האמונות הרגשיות העמוקות והאוטנטיות ביותר שלהם, כדי שלא ייגררו בעצמם אל אותו תסריט חסר דרך וחסר פשר של הוריהם.



וטיפ לסיום: ילד שהורגל לחיות בבית שאין בו שקט, אין בו אמת ואין בו הסכמה טבעית - מאבד מהר מאוד את השלמות והשקט הפנימי שבתוכו, וחי חיים סותרים וקוטביים בעצמו.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב