דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין מאמן, יועץ, מטפל, מרפא, פסיכולוג ופסיכיאטר? 

מאת    [ 20/07/2008 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3932 פעמים ]



מאמן - שטחי וטכני



אימון היא טכניקה של העצמה אשר מבוססת על העלאת שאלות למאומן. מאמן מעניק בידי המאומן שלו את הכוח והחופש לבחור בין אפשרויות שונות וחדשות בכך שהוא מציג בפניו שאלות נוקבות שדורשות ממנו לחשוב מחדש על מערכת חייו. המאמן אינו צריך להיות מומחה בתחום האימון שלו, כי הוא אינו מביא לאימון ידע מעמיק אלא רק טכניקה ומיומנות בהעלאת שאלות איתם המאומן צריך להתמודד. אימון היא טכניקה שטחית וטכנית שאינה מסוגלת להתמודד עם בעיות נפשיות של ממש.



מייעץ - ממוקד ואפקטיבי



יעוץ והכוונה היא גישה ממוקדת המבוססת על מומחיות המייעץ. המייעץ למעשה סולל לנועץ דרך מסוימת על בסיס מיטב ניסיונו והבנתו את התחום. הוא מכוון את הנועץ לכיוונים שהוא מאמין שהם הטובים ביותר עבורו ומנחה אותו כיצד להגיע לשם צעד אחר צעד עד להצלחה. יעוץ נעשה על ידי שינוי התנהגותי ולימוד של התנהגויות ותגובות חדשות באופן שיטתי ומדורג עד לאימוץ והפנמה מלאה אצל הנועץ. יעוץ היא גישה ממוקדת, אפקטיבית ובעלת שיעור הצלחה גבוה.



מטפל - עמוק ומשמעותי



טיפול נועד כדי לשקם ולסייע בהתמודדות עם פצעים נפשיים. המטפל מסייע למטופל להתמודד עם טראומות, חרדות, פחדים או כישלונות ולשקם את עצמו בהדרגה עד למצב של פעילות תקינה וחזרה לתפקוד בריא ולחופש נפשי. טיפול נעשה באמצעות אמפטיה, קשב, הבנה, ביטוי עצמי, חיבור לעצמי ואהבה עצמית מחדש. טיפול הוא תהליך מדורג ועמוק שמביא לתוצאות בטווח הבינוני והארוך.



מרפא - מדויק ו"קסום"



ריפוי נועד כדי לחולל טרנספורמציה אצל החולה. מרפא עוסק בתכנות מחדש של התת-מודע כדי לרפא, למחוק ולהעלים לחלוטין חסימות, פחדים, משברים או זיכרונות אשר דוגרים בתת-מודע ואינם מאפשרים לחולה חיים בריאים, מצליחים ומשגשגים. ריפוי נעשה באמצעות שינוי עמדות רגשיות עמוקות בתהליך של השפעה מנטאלית, תקשור, היפנוזה עצמית והדמיה והוא מביא לתוצאות מהפכניות הדומות במהותן ל"קסם". ריפוי הוא אמצעי שיכול לחולל שינויים מהירים ביותר בדרגת דיוק ועומק מפתיעים.



פסיכולוג - ארוך ומתיש



הפסיכולוגיה נועדה לפתח מודעות על ידי ניתוח תהליכי החיים. הפסיכולוג מאפשר למטופל לנתח את בעיותיו במטרה שיגיע למסקנות ויפתח מודעות גדולה יותר לעצמו. הפסיכולוגיה מתמחה בניתוח שכלתני, פרטני ומתיש של החיים אך היא אינה מכירה או עוסקת בתחום הנפש או הרוח של האדם. פסיכולוגיה הוא תהליך ארוך ובזבזני ביותר שמוביל לתוצאות מועטות מאוד יחסית להשקעה אדירה.



פסיכיאטר - מתאים רק במצבים קיצוניים



הפסיכיאטריה נועדה כדי לשנות את מאזן הכימיקלים במוח וכתוצאה מכך לשטח רגשות של האדם כדי לאפשר לו לתפקד ללא הפרעות. פסיכיאטר מאבחן את מצבו הנפשי של המטופל שלו ומנסה להתאים לו תרופה המתאימה למצבו, לעיתים קרובות על ידי ניסוי וטעייה, עד שנמצאת התרופה הספציפית שתשפיע עליו. התרופה יוצרת "השטחה רגשית" המנטרלת פחדים, חרדות, התקפים או מצבי רוח משתנים והיא בדרך כלל היא מביאה למצב של תפקוד תקין יותר, אך התרופה אינה משנה את מצבו של המטופל או פותרת את בעיותיו הנפשיות אלא מנסה להעלים לפרק זמן מסוים את הסימפטום בלבד. פסיכיאטריה היא טכניקה המומלצת רק במצבים קיצוניים של קריסה נפשית או "כעזרה ראשונה" לזמן קצר.



וטיפ לסיום: יעוץ, טיפול וריפוי הן השיטות הטבעיות, האפקטיביות והמשמעותיות ביותר לבריאותו הנפשית והרוחנית של האדם. שילוב של שלושת השיטות הללו במסגרת אחת מבטיח באופן אופטימאלי את הצלחתכם.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב