דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדרי המחשב המתקדמים 

מאת    [ 17/07/2008 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 3121 פעמים ]

המסר העיקרי הוא - חדר המחשב עובר שינויים כתוצאה מטכנולוגיות צמצום כגון, De-Dupliction כתוצאה מעלייה כמות המידע אשר הארגון צריך לאחסן. צריכת החשמל עולה בשל הצורך בהוספת מערכי אחסון נוספים המובילים ליישום עוד מערכות קירור. אסונות והתרחבות טווח פגיעות טילים הרסניות מהוות איומים תמידיים על ישראל ונדרשת היערכות למצבי חירום.

מגמות וחידושים

? תשתיות - התרחבות השימוש במחשוב, מחייב התרחבות בתשתיות המחשוב. אלה כוללות אספקת חשמל לחדר המחשב, אמצעי קירור והוספתם של אמצעי ניטור, אשר מפקחים על הפעולות הנעשות בחדר המחשב מצד הציוד עצמו ומצד העובדים הנמצאים בחדר.
? שטחי אחסון - כמות המידע הגדלה בכל יום, מצריכה הרחבת שטחי אחסון מתמדת. פיזור וניהול לא יעיל של אמצעי האחסון, עשוי לגרום לביזבוז רב בחדר המחשב.
? צמצום שטחי השרתים - במגוון שיטות: וירטואליזציית שרתים, שימוש בשרתים חסכוניים מבחינת מקום (שרתי בלייד), De-Duplication של מידע והוצאת כל ציוד מיותר מהחד
? מחשוב ירוק - מגמה מתחזקת בעולם, אליה מצטרפים גם ארגונים רבים, בגישתם לניהול חדרי המחשב, לשם צמצום הוצאות, תוך גילוי אחריות חברתית, שלה גם השלכות על תדמית הארגון.
? מצבי חירום - ההתרחבות ההדרגתית של איזורי פגיעת הקאסמים בדרום, איומים בגבול הצפוני ואיומי הפיגועים, עלולים לגרום נזק לארגון עצמו או לאספקת החשמל לארגון. ההיערכות למצבים אלה, כוללת שימוש בגנרטורי חירום, מערכות אל-פסק והגנות פיזיות לחיזוק חדר המחשב.
? אסונות - המצאותה של מדינת ישראל לאורך השבר הסורי- אפריקאי, מגדילה את החשש מפני רעידות אדמה. נזק לשרתים בחדר המחשב, עשוי לגרום לאיבוד המידע הקיים בארגון, כתוצאה משטפונות או משריפה.

חסכון בחשמל

חדרי המחשב צורכים חשמל רב ונדרש ניהול נכון על מנת להוריד את הצריכה למינימום ואת העלויות הכרוכות בכך. צריכת החשמל של אמצעי הקירור עשויה לעלות או לרדת בהתאם למזג האוויר, ולמיקום השרתים ואמצעי הקירור בחדר. לדוגמא: מיקום מזגנים בפינות החדר עשוי להועיל בקירור החדר בעוד שמיקום ארונות השרתים קרוב מדי לקיר, עשוי לגרום לעלייה בטמפרטורה הכללית בחדר ובשל כך, לעלויות מיותרות בקירור החדר כולו

אבטחת חדר המחשב

חדר המחשב חייב להיות מאובטח, על מנת למנוע כניסה לא מורשית למתחם ועל מנת לנטר סיכונים שונים. פתרונות אבטחת חדר המיחשוב נעים מאבטחה פיזית, כגון מצלמות אבטחה, דלתות הדורשות קוד כניסה ובקרים המאיישים עמדות בקרה ועד אבטחה ממוחשבת, הכוללת חיישני נפח שונים המודיעים על המצאות אנשים במתחם וכרטיסים מגנטיים לבקרת כניסה.

יש לקבוע נהלי אבטחה שונים, הנוגעים להגדרת העובדים המורשים להכנס לחדר המחשב וכוללים שילוב של שני היבטי האבטחה שהוזכרו למעלה. לדוגמא, איש מקצוע המוזמן על ידי הארגון לטיפול בתקלות שונות יקבל כרטיס מגנטי זמני לאתר ספציפי בלבד, וילווה באיש אבטחה או באחראי מטעם הארגון

אלה רק חלק מהפתרונות המוצעים בתחום. פתרונות נוספים ניתן למצוא בתחקיר עצמו.

הערה חשובה - הסיפור על חדרי המחשב המתקדמים לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על כל הסכנות שאיתם מתמודד הארגון הממוצע היום. איך נחשפים לסיפור כולו וגם מרוויחים יותר זמן פנוי? - http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSignup21.asp

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב