דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול הומאופתי בדליות בהריון 

מאת    [ 15/07/2008 ]

מילים במאמר: 637   [ נצפה 4475 פעמים ]



הסבר כללי על התופעה:

דליות הן ורידים נפוחים שניתן לראותם מתחת לפני העור. מקום הימצאותן הנפוץ ביותר הוא הרגליים, למרות שהן יכולות להופיע באיזורים נוספים בגוף.
נשים סובלות מהבעיה פי-ארבע מגברים ויש כמה מצבים היכולים לגרום או להחמיר את המצב.
הריון הוא אחד מהם וזאת בשל הלחץ והצרת מעברי הדם בין הרגליים (ולעיתים גם איבר המין שמופיעות בו דליות) לפלג הגוף העליון, בשל גדילת העובר והבטן.

חשוב להבין את המנגנון. הורידים הם אלו המביאים את הדם מרקמות הגוף - למעלה, ללב. הלב שואב ודוחף את הדם לעבר הריאות בכדי לאגור מולקולות חמצן שהגוף זקוק להן. משם, העורקים מובילים את הדם המחומצן לעבר רקמות הגוף השונות. בקצוות העורקים קיימים כלי דם קטנים בשם נימים, שם תאי הדם פורקים את החמצן לרקמות. משם, הדם חוזר ללב דרך הורידים. מכיוון שהורידים צריכים לשאת את הדם במעלה הרגליים והגוף, והם פועלים בניגוד לכוח המשיכה, יש בהם שסתומים קטנים שכל פעם דוחפים את הדם למעלה, בעזרת שרירי הרגליים. אם יש היצרות או דלקת באיזור מסויים של הורידים (כמו שקורה בהריון, בגלל הלחץ על הוריד הגדול מצד ימין של הגוף, ה-vena cava). הורידים מתקשים לדחוף את הדם למעלה וכך, מצטברים 'אגנים' קטנים של דם בורידים.
כלפי חוץ נראה את הוריד עבה ונפוח. עוד גורם שלא תורם לעניין הוא רמתו העולה של הפרוגסטרון בדם, הגורם לדפנות הוריד לרפות.

יש דליות המעורבות בכאבים ויש כאלו שלא. לפעמים הן יהיו מלוות גם בגרד ותחושת שריפה.
ההמלצות הטיפולית במקרים אלו הן מאוד 'טכניות', כמו למשל, ללבוש גרביונים חזקים מיוחדים לבעיה שיתרמו ללחץ על הורידים ויקלו עליהם את הדחיפה למעלה של הדם. המלצות נוספות הן - לנוח עם רגליים מורמות למעלה, לחזק את שרירי הרגליים בתרגילים או בהליכה יומיומית, לשמור על משקל גוף תקין ולשכב לישון ולנוח על צד שמאל המוריד לחץ מהוריד הראשי הנמצא בימין.
כל ההמלצות האלו יכולות לעזור למנוע את הדליות או למתן את החמרתן. אולם, מה ניתן לעשות במקרה שהן פשוט שם, באיזור הרגליים או באיזור איבר המין, בין אם שהקפדנו לשמור על ההמלצות האלו ובין אם לא?

הטיפול ההומיאופתי:

ההמלצה שלי היא לטפל במקרים בהם המצב חמור יותר - כשיש כאבים והדליות מפריעות לתפקוד. כשהן נמצאות גם באיזור הפות זה בד"כ כואב ולא נעים ולכן כדאי לטפל ולא לחכות עד יעבור זעם.
בכל מקרה, הנטיה שלהן היא לחלוף אחרי הלידה, לכן יש חשיבות לטפל במקרים היותר קשים. במקרים הקלים ההמלצות הנ"ל יוכלו להספיק.

יהיה נכון לחשוב על הבעיה הזו בהקשר שאינו דווקא ההריון. הלא ישנן נשים הסובלות מדליות ללא קשר להריון. מדובר בשילוב של נטיה משפחתית, עבודה מאומצת ועוד פקטורים נוספים. ההומיאופתיה מטפלת בנשים אלו בהצלחה. הטיפול עוזר לגוף להתגבר על הנטיה עצמה, מחזק את דפנות כלי הדם ועוזר לסרקולציית דם תקינה.
טיפול הומאופתי הוליסטי ושלם בהריון, המתייחס גם לדליות, לכאבים ולמיקום שלהן, עוזר לגוף להתמודד עם הבעיה בצורה הרבה יותר טובה.

מקרה לדוגמא:

מיקה הגיעה לטיפול בפעם הראשונה בחודש החמישי בגלל בחילות והקאות קשות. לאחר שהתאמתי לה רמדי (תרופה) הומאופתית הבחילות וההקאות עברו. שמעתי ממנה שוב לאחר חודשיים . בפגישה היא התלוננה על דליות כואבות מאוד ושורפות באיזור הפנימי הצדדי של הברך הימנית ובאיזור הפות, שהיה נפוח מאוד למראה. היא עובדת בעבודה פיזית ונאצה לעזוב אותה בשל הכאבים. לאחר בדיקה יסודית, הגעתי להבנה שלאותה הרמדי שעזרה לה בבחילות, יש קשר הדוק לדליות מהסוג שלה. 3 ימים לאחר שקיבלה את אותה הרמדי בשנית, הדליות ברגליים והפות נעלמו לחלוטין והכאבים חלפו. מאז עברו עוד 6 שבועות. מיקה המשיכה לעבוד כל הזמן הזה בעבודה שדרשה ממנה עמידה ממושכת על הרגליים. עכשיו, שבועיים לפני הלידה, הנפיחות חזרה במידה מועטה והיא אינה סובלת מכאבים כלל. מיקה מתעקשת לעבוד עד יום הלידה.

לסיכום:

יש באפשרות הגוף להתמודד עם החזרתו של הדם במעלה הרגליים ללא הווצרות הדליות. מטרתו של הטיפול היא להשיב לגוף את היכולת לעשות זאת ללא בעיות וסיבוכים.

הרמדי ההומאופתית תמיד מותאמת למכלול המאפיינים והיא צריכה לחזק את המטופלת ולהביא אותה למצב בריאותי טוב יותר. במידה ומתאימים את הרמדי ההומאופתית הנכונה, ביחד עם העלמות הדליות, יהיה שיפור כללי בהרגשתה של המטופלת וההריון כולו יהיה קל יותר.





מירב כהן-נחמיה RCHom
הומאופתית קלאסית מוסמכת

חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית
מרצה במכון הישראלי להומאופתיה
ומנחה קבוצות מתמחים
http://www.homeonet.net

האתר שלי: http://www.mhomeopathy.co.il

טל: 052-2934247
מייל ליצירת קשר:
meravcoh@yahoo.com

קליניקות: רח' דרויאנוב 5, ת"א
כנפי נשרים 24, גבעת שאול, י-ם



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב