דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעת רשלנות מקצועית נגד עורך דין בתביעת ביטוח 

מאת    [ 14/07/2008 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 3838 פעמים ]


שני אחים, ישראל ושמעון אוצרשווילי, נפגעו בתאונת דרכים. בסמוך למועד התאונה פנו לעו"ד שלמה לוין וביקשו ממנו כי יגיש תביעה נגד הנהג שפגע בהם ונגד חברת הביטוח שלו.

הטיפול בענין השתהה ובין לבין חלפה תקופת ההתיישנות.

אוצרשווילי פנו לפיכך לבית המשפט בתביעת רשלנות מקצועית נגד לוין. זה האחרון הפנה את התביעה לחתמי לוידס וביקש כי הם יפצו את לקוחותיו.

חתמי לוידס ביטחו את חברי לשכת עורכי הדין בביטוח אחריות מקצועית בשנת 1990, השנה בה הוגשה תביעת אוצרשווילי לבית המשפט. ביטוח האחריות שהוציאו חתמי לוידס לחברי הלשכה היה קולקטיבי. כל חבר בלשכה נהיה למבוטח אלא אם כן הוא הודיע שאין הוא מצטרף לביטוח. הפרמיה שולמה במרוכז על ידי הלשכה מתוך דמי החבר, כחלק מההטבות שהלשכה מעניקה לחבריה.

הביטוח נעשה על בסיס מועד הגשת התביעה. הכיסוי הביטוחי, חל על פי לשונו, על כל תביעה המוגשת נגד עורך הדין בתוך תקופת הביטוח גם אם התביעה מתייחסת למעשה רשלני שאירע טרם נכנס הביטוח לתוקפו.

אכן, טענו נציגי חתמי לוידס בבית משפט השלום בחיפה אליו הועברה המחלוקת, בדרך כלל הפוליסה מכסה גם אירועים שהתרחשו טרם כניסת הביטוח לתוקפו. זאת בתנאי שהמבוטח אינו יודע על כל אפשרות כי תוגש נגדו תביעה. במקרה זה ידע לוין כי אוצרשווילי עומדים להגיש נגדו תביעה ואף על פי כן בחר שלא לגלות עובדה זו למבטחים. מדובר לפיכך בהפרה של חובת הגילוי הפוטרת את המבוטחים מחבותם.

השופטת שולמית וסרקרוג לא קיבלה את עמדת חתמי לוידס. בפסק דין מקיף וממצה קבעה השופטת כי התנאי הרשום בפוליסה לפיו אין היא מכסה מעשים שהובאו לידיעת המבוטח טרם תקופת הביטוח אינו תקף. המבטחים לא עמדו בתנאי החוק להבליט חריג זה לפוליסה.

השופטת גם דחתה את עמדת המבטחים לפיה בפוליסות קולקטיביות פטורים המבטחים מלהקפיד על תנאי החוק בסוגיית חובת הגילוי. תנאים אלה דורשים מהם להגיש למבוטחים שאלות מוגדרות אם ברצונם לקבל תשובות בעניינים הנראים להם מהותיים.

גם כאשר נעשית פוליסה עם קולקטיב - קבעה השופטת - ואולי דווקא כאשר נעשית פוליסה בדרך זו, ומבקש מבטח לקבל תשובות מפורטות לשאלות ספציפיות או להדגיש חריגים קיימים, חובה עליו לעשותם באופן שלא יישאר ספק, שתנאים אלה יגיעו לידיעת המבוטח. ההגיון הפשוט והכדאיות העסקית מכתיבים מסקנה לפיה, אם בחר המבטח שלא לעשות כן, לקח על עצמו סיכון מחושב.

מסקנת השופטת היתה שאין חתמי לוידס יכולים להיתלות בעובדה שלוין לא גילה להם כי עומדת להיות מוגשת תביעה נגדו; תביעה אפשרית זו, משהוגשה לבסוף בתוך תקופת הביטוח, מכוסה על פי הפוליסה.

מסמך 153
משרד עו"ד חיים קליר מתמחה בייצוג והופעה בבתי המשפט, במשפטי ביטוח ונזיקין. לפרטים נוספים ראה באתר המשרד http://www.kalir.co.il
המשרד ממוקם בבית שרבט, רחוב קויפמן 4 ת.ד. 50092 תל אביב 61500.
טלפון: 03-5176626, פקס: 03-5177078.
סלולארי: 054-4400005
למשרד סניפים במודיעין: 08-9714884
ובחיפה: 04-8524531



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב