דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברת הביטוח אליהו מודה ומשלמת 

מאת    [ 14/07/2008 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2774 פעמים ]


איגור מלין עבד בחברת מקורות כמפעיל כלי בשם "פייפלר". במקורו שימש הכלי כטרקטור אולם אנשי מקורות הרכיבו עליו זרוע ארוכה להנחת צינורות ומאז הוא מנוצל למטרה זו של הנחת צינורות.

באחד הימים סיים מלין להניח צינור וחזר עם הפייפלר להביא צינור נוסף. לפתע כבה המנוע. הבלמים חדלו לפעול. הכלי החל להתדרדר. רגע לפני נפילתו לתוך תהום, הספיק מלין לקפוץ ממנו. מלין ניצל אך נחבל.

מלין הגיש את תביעתו לפיצויים נגד חברת מקורות וזו האחרונה פנתה אל חברת הביטוח אליהו וביקשה כיסוי לתאונה במסגרת ביטוח החובה שהוציאה אליהו לפייפלר.

אליהו סירבה לכסות את התאונה. לטענתה ביטוח החובה מכסה אמנם תאונות דרכים הנגרמות על ידי טרקטור אולם הפייפלר חדל להיות טרקטור, אין לו היתר לנוע בכבישים ואף במשרד הרישוי אינו רשום ככלי רכב אלא כציוד הנדסי.

חברת מקורות מצידה טענה כי הן בעת התאונה והן לאחריה ואפילו במהלך המשפט הוציאה אליהו תעודת ביטוח לפייפלר וגבתה פרמיות עבור ביטוח זה. בהוצאת תעודות אלה יש משום הודאה מצד אליהו בהיות הפייפלר בגדר כלי רכב שהתאונה הנגרמת על ידו נחשבת לתאונת דרכים.

המחלוקת הגיעה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ונדונה בפני השופט יהושע פלפל.

בפתח דיונו בטענה זו, מציין השופט פלפל כי אליהו לא טרחה להעיד מטעמה עד, או להביא ראיה אחרת מדוע ביטחה את הכלי בתקופה שבה ארעה התאונה ובתקופה שהתנהל המשפט. אליהו לא ניסתה לטעון כי הפייפלר בוטח בטעות, או אולי כתוצאה ממרמה.

מדובר בהודאת בעל הדין מחוץ לכותלי בית המשפט, המשמשת ראיה במשפט ולעיתים מהווה ראיה כבדת משקל.

ערכה הראיתי של ההודאה נעוץ בהנחה שדברים שנאמרו על-ידי אדם לחובתו ודאי נכונים הם. במקרה שלפנינו - לא יעלה על הדעת שאליהו תבטח את כלי הרכב ככלי רכב בביטוח חובה ולאחר מכן תטען, לצרכי משפט, שהכלי איננו כלי רכב.

אליהו אפילו לא נתנה הסבר לעובדה שאפילו במהלך המשפט הוציאה לכלי תעודת ביטוח חובה כאשר לגרסתה לא היה לה ספק שכלי הרכב הנדון איננו כלי רכב שיש לבטחו בבטוח חובה.

לפיכך, פסק השופט, יש לתפוס את אליהו בהודאה זו והיא מנועה על יסודה מלהכחיש שכלי הרכב בו עסקינן הינו כלי רכב על פי החוק.

זאת ועוד, תעודת ביטוח החובה לא הוצאה על ידי אליהו בחינם, אלא תמורת תשלום הולם וזו סיבה נוספת שיש בכוחה למנוע התחמקות של אליהו מאחריות לתאונה.

יצויין כי גם לגופו של עניין הגיע השופט פלפל למסקנה שהפייפלר הוא כלי רכב מנועי.

השופט ביטל את מסקנת השופטת טהר שחף בערכאה הראשונה כי לכלי אין ייעוד תחבורתי. בעניין זה אימץ השופט את דברי באי כוחה של מקורות בסיכומיהם:

"מה לך ייעוד תחבורתי אם לא הובלת מטענים ממקום למקום, ובכלל זה הובלת צינורות, הנחת וגרירת מטענים ?".

מסמך 172
משרד עו"ד חיים קליר מתמחה בייצוג והופעה בבתי המשפט, במשפטי ביטוח ונזיקין. לפרטים נוספים ראה באתר המשרד http://www.kalir.co.il
המשרד ממוקם בבית שרבט, רחוב קויפמן 4 ת.ד. 50092 תל אביב 61500.
טלפון: 03-5176626, פקס: 03-5177078.
סלולארי: 054-4400005
למשרד סניפים במודיעין: 08-9714884
ובחיפה: 04-8524531



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב