דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדינת ישראל נ' אלפרון יעקב ואח' 

מאת    [ 08/07/2008 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2398 פעמים ]

ת"פ 2852/06, מדינת ישראל נ' אלפרין יעקב ואח'

כב' השופטת: ד' רייך?-שפירא


02.07.2008


העובדות:
1. כתב האישום ייחס לנאשמים העבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה במזיד ברכב, ניסיון תקיפה בנסיבות מחמירות, איומים, התפרעות, תקלה ציבורית והחזקת סכין, עבירות לפי סעיפים 152, 186(א), 192, 198, 382(א)+25, 413ה ו-499(1) לחוק העונשין, תשל"ז-1977.

2. התביעה טוענת שהעבירות בוצעו על רקע סכסוך עברייני מתמשך בין נאשם 1, העומד בראש חבורת אנשים, ביניהם נאשמים 2 ו-3 לקבוצה אחרת.

3. התובעת וב"כ הנאשמים הגיעו להסדר טיעון. בהתאם להסדר ביקשו הנאשמים רשות לחזור מהכפירה והתביעה ביקשה לתקן את כתב האישום. מבלי לשנות או לגרוע ממירב העובדות, יוחסו לנאשמים 1 ו-2 עבירות החזקת סכין ותקלה ציבורית לפי סעיפים 186(א) ו-198 לחוק.

4. ביחס לנאשם 2 - המליצו ב"כ הצדדים במשותף להסתפק במאסר מותנה. ביחס לנאשם 1 - התביעה ביקשה לגזור עליו קנס (שגובהו לא הוסכם), מאסר על תנאי שיחול על כל עבירות אלימות, כולל איומים וניסיון לעבור עבירה מעבירות אלה, וזאת בנוסף למאסר בפועל, שיכול וירוצה בעבודות שירות, באם יימצא נאשם 1 מתאים לכך. לסנגור הייתה הזכות לבקש להימנע מהטלת מאסר בפועל בכלל.

ההכרעה:
1. ביהמ"ש מכבד את ההסדר של נאשם 2.

2. יש לכמת את משקלם המצטבר של כל הנתונים לקולא ולחומרה תוך התייחסות ל"תקלה ציבורית" כעבירה פלילית ולנסיבות ביצועה ובהתחשב במעמדו של הנאשם 1, כראש החבורה.

3. הרשעה על פי עבירת התקלה הציבורית עלולה לפגוע בעיקרון החוקיות.

4. הכנסת מעבירה בימים אלו בקריאה ראשונה הצעת חוק לביטול העבירה.

5. כל עוד לא יצאה מלפני המחוקק מילתו האחרונה, בית המשפט היושב לדין מחויב לחוק כמות שהוא.

6. כתוצאה מהתנהגות מתריסה ובלתי ממושמעת של נאשם 1 וחבורתו, נדרכו אנשי החבורה היריבה ועקב כך נוצרו במסעדה מהומה ובהלה גדולה.

7. ההסדרים החוקיים התקפים כיום, ביניהם סעיפים 194 ו- 159א לחוק, והסנקציות העונשיות שלצידן, אין בהם די להגן על הערך הספציפי שבבסיס עבירת התקלה הציבורית. משכך, ביטול העבירה לא יאפשר תגובה שיפוטית באופן שעשוי לעודד עבריינות.

8. יש לתקן את העבירה ולנסחה כך, שגם אם הגדרתה תישאר כוללנית, יעלה ממנה בבירור שהמחוקק אוסר התנהגות, שמטיבה איננה מתיישבת עם אורח חיים נורמטיבי, גורמת מתח וחרדה בלב האזרחים וכרוכה בבזבוז משמעותי של משאבי ציבור.

9. יש משקל רב לקולא לנסיגה המהותית שנסוגה התביעה בתקנה את כתב האישום, לקשיים הראייתיים שהתובעת הודתה בהם, להודאה, להתמשכות ההליכים, שלא באשמת הנאשם, שגרמה לו למעצר בית ארוך ולעינוי דין.

10. עינוי דין כשיקול לקולא הוכר בפסיקה.

11. לנוכח משקלם המצטבר של השיקולים האישיים, הטלת מאסר בפועל על הנאשם 1, במקרה זה, יהווה עונש בלתי מידתי ויש להסתפק מאסר מותנה.

12. ביהמ"ש גוזר על נאשם 2 - 4 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שבמשך שנתיים לא יעבור עבירה מהעבירות בהן הורשע בתיק זה.

13. ביהמ"ש גוזר על נאשם 1 - 18 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שבמשך שלוש שנים לא יעבור עבירת אלימות מסוג פשע, להוציא החזקת סכין שלא כדין; 8 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא שבמשך שנתיים מהיום לא יעבור הנאשם עבירות על סעיפים 192, 198, 186(א) וכל עבירת אלימות מסוג עוון; קנס בסך 20,000 ש"ח; חתימה על התחייבות בסך 100,000 ש"ח שבמשך שלוש מהיום לא יעבור עבירת אלימות מסוג פשע, שעונשה מעל 5 שנים; חתימה על התחייבות בסך 30,000 ש"ח שבמשך שנתיים מהיום לא יעבור עבירות על סעיף 186(א), 192 ו-198 לחוק העונשין. לא תחתמנה ההתחייבויות ייאסר הנאשם ל- 120 יום.

את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב