דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמות חדשות בגיבוי 

מאת    [ 06/07/2008 ]

מילים במאמר: 745   [ נצפה 3375 פעמים ]

תגיות: pCon, מחשבים, גיבוי, אבטחה, נתונים

המסר העיקרי הוא - מחקר IDC מראה, כי רק 40% מארגוני ה-SMB מבצעים גיבוי באופן קבוע ומסודר וגם הביצוע, לרוב אינו טוב מספיק. כך מסכנים ארגונים רבים את אחד הנכסים העיקריים שלהם - המידע. במקביל, עולם הגיבוי עובר שורת תמורות, ביניהן: מעבר לגיבוי רציף ובזמן אמיתי, גיבוי מרוחק, ניהוליות משופרת של הגיבוי ושיפורים באבטחת הגיבוי. לכן, לאור הסכנות והתמורות, חשוב להתעדכן בתחום קריטי זה, כדי להיות מוכנים לכל צרה אפשרית.

תחום הגיבוי עובר לאחרונה שורת שינויים משמעותיים. בעולם, זה הוא נושא קריטי באופן מיוחד, בעקבות הדגשת הנושא של תאימות לתקנות. בארץ יש לו חשיבות מיוחדת, מאחר ותמורות ביטחוניות עשויות להעמיד כל ארגון בפני שוקת שבורה, מבחינת מוכנות לאסון. במהירות בה שינויים כאלה קורים בישראל, כמו למשל פריצת המלחמה בצפון, אין מספיק זמן להסתגל וחייבים להתכונן מראש. אלמנט בסיסי וקריטי במוכנות לאסון, שהכרחי תמיד בארגונים, הוא הגיבוי.

אסונות בקנה מידה גדול, כגון נפילת מגדלי התאומים ורעש האדמה בסין או אסונות בקנה מידה ארגוני, כגון שריפה, הצפה וטעויות אנוש, מצריכים היערכות ומוכנות תמידית, שכוללת גם גיבוי. כל זאת, מצריך מודעות לנושא הגיבוי, כמו גם לאבטחת אמצעי ומדיות הגיבוי עצמם, באמצעים כהצפנה וגיבוי מרוחק. לצד הגיבוי היעיל, יש לוודא שתהליך השחזור אכן עובד וגם מתורגל מדי פעם. עם הגידול המתמיד בהיקפי המידע שיש לנהל ובהתקנים השונים שיש לגבות (ושלא תמיד זמינים), גדל גם אתגר הניהול המרכזי והיעיל של הגיבוי. להערכת ג'ון תומפסון, יו"ר ומנכ"ל סימנטק, היקף המידע בארגונים צומח בקצב של 50% בשנה! גידול זה, מביא לכך שכבר לא ניתן לגבות הכל. לדעתו, הגבולות בין מוצרי גיבוי, אירכוב והתאוששות מאסון מיטשטשים. כמו כן, הוא סבור שבעתיד עובדים ירצו לעבוד רק עם מכשירי קצה ניידים, דבר שיחייב גיבוי ואבטחה מתקדמים שלהם (על פי דיילי מיילי).

שורת מגמות משפיעה כיום על תחום הגיבוי: גידול בכמות הנתונים שצריך לגבות, השפעת דרישות תקנות שונות, דרישה לזמני תגובה משופרים של מערכות הגיבוי והשחזור ושל מערכות המחשוב בכלל (זמינות), שיטות שונות לאחסון מרוחק דרך האינטרנט, מגוון איומי אבטחה, ריכוז המידע בארגון בגישת Master Data Management, האפשרות המעניינת של וירטואליזציה וכן הפופולאריות הגוברת של השימוש בגיבוי על ידי דיסק.

גם באמצעי ושיטות הגיבוי עצמם, יש תמורות וחידושים: De-Duplication (תחום אליו נכנסה לאחרונה גם HP), גיבוי מקוון, Continuous data protection - גיבוי רציף ואוטומאטי, מדיות אחסון חדשות כדיסקים במצב מוצק ו-RAID מובנה בלוחות אם. עוד נציין, שכיום מגבים גם לדיסקים חיצוניים או דיסק און קי, תוך שימוש בממשק USB. ולהתייחס גם לעניין אבטחת הגיבויים החיצוניים.

כל אלה מציבים בפני המנמ"ר, שלל אפשרויות חדשות, שלצידן גם אתגרים וסיכונים מובנים. בסופו של דבר, למרות שהגיבוי נחשב לנושא "אפור", מתחזקת המודעות לחשיבותו, להמשכיות ואף לשרידות עסקית של הארגון. מכאן, החשיבות העצומה של התעדכנות בנושא זה.

על פי מחקר Pepperdine University, בכל שנה עוברים 6% מהמחשבים האישיים, אירוע של איבוד מידע. על פי חברת שחזור המידע האמריקאית DRS, עלות כל מקרה ממוצע של איבוד מידע, היא $2,557, המורכבת מ-$380 לשחזור המידע + $177 על פרודוקטיביות אבודה עקב השבתת המערכת + $2,000 בעלות ממוצעת של המידע שאבד. כ-80,000 מחשבי ממשל הושפעו מקריסת מערכות, שהתרחשה בבריטניה ב-2004, במחלקת Department of Work and Pension. שוק התוכנות לגיבוי ושחזור גדל ב-11.4% בשנת 2007 והסתכם ב-2.6 מיליארד דולר, לעומת 2.3 מיליארד דולר ב-2006 (גרטנר).

מגמות וחידושים

אלו המגמות העיקריות שמשפיעות כיום על תחום הגיבוי: חוקים ותקנות כגון SOX , אחסון באינטרנט, וירטואליזציה של הגיבוי, כמות המידע הגדלה בכל יום, דרישות בזמן תגובה מהיר, איומי אבטחה , קונסולידצית נתונים , גיבוי לדיסק במקום לקלטות.

בעולם הגיבוי עצמו, נראים חידושים אלה: אמצעי גיבוי חדשים כגון גיבוי און-ליין או RAID, גיבוי מוצפן ,CDP , De-Duplication , גיבוי מקוון ו- RAID .

פתרונות בולטים

אלו כמה מוצרים ושירותים בולטים בתחום הגיבוי: IBM - החברה מציעה את סדרת Tivoli המעניקה ניהול אחסון הכולל, הגנה על המידע הנשמר, זמינות גבוהה של המידע וניהול פונקציות אוטומטיות למטרות גיבוי ושחזור ומיועדת לארגונים גדולים כמו כמו בולטות סימנטק, Glasshouse ,Infinity IT TerraSafe , Veracity, HP ו-Oracle

המשכיות עסקית


זמינות המידע חיונית להמשכיות עסקית ובארגונים מסויימים, חלק מהמידע הממוחשב (כמו מידע פיננסי בבנקים), חיוני ישירות לליבה העסקית של הארגון, הגורם האנושי עלול להוות מכשול להמשכיות עסקית, במקרים בהם תהליכי גיבוי אינם מתבצעים כראוי. הפתרון לבעיות אלו, טמון ביצירת כללי עבודה ברורים ובהדרכה.

סיכום

חשוב להישאר "עם היד על הדופק" בנושא הגיבוי ולהתעדכן בחידושים, בכדי לוודא שהגיבוי מספק לארגון את מירב ההגנה והסיוע, למקרי אסון ולעבודה השוטפת

הערה חשובה - הסיפור על מגמות חדשות בגיבוי לקוח מתוך תחקיר pCon והוא רק חלק מהסיפור הענק על כל הסכנות שאיתם מתמודד הארגון הממוצע היום. איך נחשפים לסיפור כולו וגם מרוויחים יותר זמן פנוי? - http://www.pcon.co.il/v5/DebriefSignup16.asp

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב