דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח תאונות אישיות או נכות מתאונה 

מאת    [ 03/07/2008 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 2209 פעמים ]

ביטוח תאונות אישיות או נכות מתאונה

ביטוח תאונות אישיות מיועד לתת מענה למקרה בו תאונה גרמה לניזוק לנכות ו/או לאובדן כושר עבודה. ביטוח זה משולם כפונקציה של סכום הביטוח הנרכש מחד ואחוזי הנכות שנקבעים למבוטח (הניזוק) מאידך.

לדוגמא: אדם שביטח את עצמו בסעיף נכות מתאונה בסכום של 100,000 ש"ח ונפסקו לו 10% נכות, אמור לקבל מחברת הביטוח תשלום בסך 10,000 ש"ח. לצערנו, פעמים רבות נתקלים מבוטחים בקשיים ממשיים במימוש זכויותיהם מחברת הביטוח ולפיכך רבות התביעות המוגשות לבתי המשפט בתחום זה.

תנאי הפוליסה:
פוליסת ביטוח תאונות אישיות מכילה שלושה תנאים מצטברים לתחולתה:
1. פגיעה פתאומית ובלתי צפויה על ידי המבוטח
2. פגיעה מסיבה חיצונית - משום כך, אירועים שאירעו בשל סיבה של מחלה כרונית של אדם לא ייחשבו כמקרה פגיעה בשל סיבה חיצונית. מנגד, החלקה במדרגות הינה סיבה חיצונית תקפה לדוגמא.
3. התאונה היא הסיבה שבלעדיה לא היה נגרם הנזק ללא תלות בגורמים אחרים - היינו, הנזק חייב להיגרם עקב התאונה כסיבה העיקרית.


לעיתים קרובות פונה המבוטח התמים, לאחר שנפגע בתאונה, לחברת הביטוח כאשר הוא משוכנע כי מגיעים לו כספי הביטוח בהתאם לפגיעתו. פעמים רבות נותר המבוטח הניזוק מול שוקת שבורה, כאשר חברת הביטוח מערימה קשיים וטיעונים משפטיים ורפואיים בגינם, לטענתה, איננה חבה בתשלום ו/או חבה בתשלום מופחת.

לדוגמא, לאחרונה פנה אלי לקוח אשר מבוטח בביטוח תאונות אישיות, כאשר בעקבות תאונה, בה נפגע ברגלו, נקבעו לו על ידי המוסד לביטוח לאומי 10% נכות לצמיתות. המבוטח פנה לחברת הביטוח וביקש לקבל תשלום יחסי בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לו. לתדהמתו הרבה, השיבה לו חברת הביטוח כי בהתאם לתנאי הפוליסה היא לוקחת בחשבון מחצית מאחוזי הנכות שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי (...). בשלב זה הגיע הלקוח לייעוץ במשרדי.

מקרה דומה נידון גם על ידי כב' השופטת דליה גנות בבימ"ש השלום בראשל"צ. באותו מקרה חברת הביטוח נהגה כפי שנהגה עם הלקוח שהגיע למשרדי. בפסק הדין הנ"ל קובעת השופטת גנות במפורש כי פרשנות זו של חברת הביטוח איננה מקובלת ויש לדחותה וכפי שקובעת כב' השופטת גנות:

לשיטתי מדובר מניסיון פסול ובלתי מתקבל על הדעת להקטין את גובה הפיצוי לו זכאי המבוטח בהתאם לאחוזי נכותו, בדרך לא דרך, ובניגוד לסע' 3 לחוק חוזה הביטוח הקובע כהאי לישנא:

תנאי או סייג לחבות המבטח או להיקפה, יפורטו בפוליסה.. תנאי או סייג שלא נתקיימה בהם הוראה זו, אין המבטח זכאי להסתמך עליהם.

ולענייננו, היות ושיטת החישוב שנעשית על ידי חברת הביטוח כוללת רכיב שאי לו זכר או רמז בפוליסה- קביעת שיעור הנכות בהתאם לתקנות המוסד לביטוח לאומי- הרי שאין מנוס מהמסקנה כי מדובר בשיטת חישוב פסולה שמעולם לא הובאה לידיעתו של המבוטח וממילא לא צוינה בפוליסה ואין לקבלה.



האם חלים קיזוזים על סכומי הביטוח המשולמים?
מכיוון שביטוח תאונות אישיות איננו ביטוח שחובה לרכוש, הרי שהודות לכך בדרך כלל גם אין קיזוזים של תשלומים המתקבלים על ידי המבוטח מגורמים אחרים כגון ביטוח לאומי, פיצוים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, חוק הספורט ועוד.

הכותבת הינה עורכת דין עדי וייס המתמחה בייצוג תובעים בתביעות רשלנות רפואית וכן בתחומים נוספים הקשורים בנזקי גוף בכלל, לרבות: תאונות דרכים, תאונות עבודה, תביעות נגד הביטוח הלאומי, תביעות כנגד קופות חולים, פגיעות גוף בנושאים שונים כגון: נפילות, פציעות וכיוצב'.

עו"ד עדי וייס הינה חברת הוועדה לרפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חברה בפורום הנזיקין של לשכת עורכי הדין וכן חברה בוועדה לחוק זכויות החולה. בנוסף, מנהלת עו"ד עדי וייס פורום רשלנות רפואית ברשת האינטרנט ובו מתן מענה וייעוץ ראשוני לפונים.

ניתן ליצור קשר עם עו"ד וייס בטלפון 03-6880303
באתר: http://www.adi-law.co.il
וכן ניתן להפנות שאלות לכתובת הדואר האלקטרוני: adi@adi-law.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב