דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מושגי יסוד במדיה - כל מה שרצית לדעת לפני הפגישה הבאה שלך עם משרד הפרסום , חברת המדיה או כל מוכר שטחי פרסום בכל מדיה אחרת . 

מאת    [ 02/07/2008 ]

מילים במאמר: 765   [ נצפה 8161 פעמים ]

 

מושגי יסוד במדיה

מדיה היא אחד המקצועות המורכבים יותר בענף הפרסום , תחום זה מגלל סכומים נכבדים ומהווה 80% מהוצאות השיווק של המותג . על מנת לאפשר למנהלי השיווק / מותג / פרסום להבין טוב יותר את התחום אנו מציגים בפניכם מילון מונחים למדיה .

כל צורת פרסום בכול אמצעי מדיה אשר קיים בשוק הן במדיה המסורתית והן במדיה החדשה יושבת בסופו של דבר על שלושה רגליים :

 כיסוי (reach ) : כמות האנשים אשר יחשפו למסר ,או אחוז מקהל היעד של המותג אשר יראה את הפרסום לפחות פעם אחת .

תדירות : מספר הפעמים אשר ייחשף כל נחשף למסר הפרסומי .

איכות החשיפה : לאיזה סוג של מסר ייחשף הצרכן , סרטון וידאו בעל איכות חשיפה גבוה , או תשדיר רדיו בעל איכות חשיפה נמוכה יחסית , האם הוא יראה סרטון ארוך של 45 שניות או סרטון קצר של 10 שניות .

שלושת הפרמטרים הנ"ל תמיד יבואו אחד על חשבון השני (בתקציב נתון ) ובכול פריסת מדיה חשוב להחליט על איזה מהם נותנים את הדגש .

לדוגמא  : בקמפיין מכירתי בעל מסר פשוט כגון " אחד + אחד על כל מוצרי החנות " 

              איכות החשיפה יכולה להיות נמוכה כי המסר פשוט, וקל מאוד לצרכן להפנימו

             התדירות צריכה להיות בינונית כי מטרתה רק לייצר בולטות במקרה זה  .

             הכיסוי צריך להיות כמה שיותר רחב על מנת להבטיח שכמה שיותר צרכנים פוטנציאלים  ישמעו על המבצע .

            

דוגמא נוספת  : בקמפיין תדמיתי למוצר חדש בשוק תחרותי מאוד כגון השקת בושם חדש

            איכות החשיפה צריכה להיות גבוה מאוד על מנת להצליח לבנות אופי ( ערכים ) למותג

           התדירות צריכה להיות גבוהה על מנת לתת עוצמה למותג החדש וליצור לו זכירות גבוה 

           ביחס למתחרים האחרים בקטגוריה . 

           הכיסוי היה בינוני ויעשה רק על כמות כקהל אשר אפשר להגיעה עליה באיכות חשיפה 

           ותדירות גבוה בתקציב הנתון .

 

 

מילון מונחי מדיה  :

 

כיסוי  : אחוז מקהל היעד אשר נחשף למסר לפחות פעם אחת , נתון זה ניתן ברוב המקרים באחוזים , אך ניתן לקבלו גם באלפים , למפרסם חשוב להסתכל גם על המספר האבסולוטי באלפים על מנת שיכול להבין כמה אנשים בכלל נכנסים לשער " משפך הקנייה "

נתון זה ניתן לקבל על כל אמצעי המדיה הקיימים השוק למאט שילט חוצות .

נתון זה מופיע גם בתצורה של כיסוי 1+ , כיסוי 2+ , כיסוי 3+ והלאה , משמעות הספרים הנ"ל הם אחוז מקהל היעד אשר נחשף פעם אחת למסר , פעמיים , שלוש וכ"ו

 

 

GRP  ( Gross Rating Point )

       אחד נקודת GRP שווה לאחד אחוז מבתי האב אשר צפו בתוכנית או פרסומת מסוימת

     נקודות אלה נספרות במצטבר , GRP הוא מטבע המסחר הנפוץ ביותר בארץ בין חברות המדיה

     וזכייני הטלוויזיה .

TRP ( Target Rating Point )

      נקודות TRP אחת שווה לאחוז אחד מקהל היעד שצפה בתוכנית או פרסומת מסוימת - נקודות

      אלה נספרות במצטבר ולהן השפעה רבה על נתוני החשיפה של הקמפיין

 

נקודת רייטינג משוקללת (  WGRP/WTRP  )

       על מנת לאפשר השווה בין קמפיינים שונים בעלי אורכי תשדיר שונים ולקבע את כללי המסחר נקבע

       כי יחידת הבסיס למסחר היא 30 שניות , לכל אורך תשדיר אורך או קצר מ 30 שניות נקבע פרמטר שיקולל ביחס ל 30 שניות   

מחיר לנקודה  ( CPP GRP / CPP TRP )

       מחיר לנקודה הוא המחיר בו קנינו או נקנה נקודת רייטינג בתי אב או רייטינג קהל יעד בקמפיין  

       או בתוכנית מסוימת  מחושב על ידי חילוק של התקציב בכמות הנקודות משוקללות ל 30 שניות .

 

       תדירות אפקטיבית :  

     מספר הפעמים לו נדרש הצרכן על מנת להפנים את המסר הפרסומי , תדירות זו משתנה ממדיה  

      למדיה ומקמפיין לקמפיין בהתאם לתמיכת המדיה במסר ומורכבותו     

       התדירות האפקטיבית הממוצעת בטלוויזיה  היא בין 3.5 פעמים ל 2.2  בהתאם למורכבות  המסר  ועוצמת הקריאטיב , ברדיו   

      התדירות האפקטיבית עומדת על כ 20 פעם , בעיתונות על 5-6 פעמים , שילוט על 12 פעם , אינטרנט כ 8 פעמים .

       כאמור נתונים עלה יכולים להשתנות בהתאם לאיכות החשיפה וסוג המסר הפרסומי .

 

חשיפות : כמות המפגשים אותם השיגה המדיה עם הקהל - כולל חפיפות .

CPM : מחיר לאלף נחשפים - רוב השימוש בנתון זה נעשה באינטרנט ובסלולר , אופן החישוב הוא מחיר חלקי אלפי נחשפים

CPC : שוב בשימוש במידיות אינטאקטביות - עלות לקליק - הוא הנעה לפעולה .

CTR : אחוז החשיפות אשר הניבו הקליק

יוניק : כמות הנחשפים האבסולוטית בניקוי חפיפות

יוניק CTR  : אחוז הגולשים אשר הקליקו על המסר

CTR2 : אחוז הנחשפים אשר הקליקו על המסר וגם נכנסו לאתר ומילאו פרטים .

CPL :  מחיר לליד אשר הגיע כתוצאה מהפרסום .

יוניק אקלוסיבי : גולש אשר נמצא רק באתר מסיום ולא באתרים אחרים .

הכותב הוא בעלים של חברת המדיה " מדיה פולס " המתמחה בתכנון,מחקר ורכש מדיה
מחקרים נוספים ומעמיקים ניתן למצוא באתר החברה
http://www.mediapulse.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב