דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוכפים לוהטים 

מאת    [ 12/06/2008 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 3289 פעמים ]

אוכפים לוהטים


אסטרטגיית האוכף - מכירה/קנייה של CALL ושל PUT באותו מחיר מימוש היא האסטרטגיה שבה הרגישות הגבוהה ביותר לשינויים בסטיית התקן (ה-ווגה הגבוהה ביותר).
באסטרטגיה זו משתמשים בעיקר כאשר לסוחר יש דעה לגבי סטיית התקן העתידית בשוק. במידה והערכת הסוחר היא כי סטיית התקן תעלה, הוא יקנה אוכף, במידה והערכת הסוחר היא כי סטיית התקן תרד הוא יכתוב אוכף.

שימוש נוסף באוכפים הוא באמצעות הערכת שווי האוכף ב-spot במונחים של אחוזי תנודה. כלומר, בודקים בכמה אחוזים יכול לזוז השוק לפני שכותב האוכף יתחיל להפסיד. כך למשל כותב (מוכר) אוכף ב-1120, מקבל פרמיה של 1520 ש"ח בגין מכירת ה-CALL, ושל 2040 ש"ח בגין מכירת ה-PUT. סך הפרמיה היא 3560 ש"ח. ה-spot נמצא ב-1115, כלומר בתזוזה של לא יותר מ-35.6 נקודות לכל כיוון של המדד, כותב האוכף מוגן מהפסד.
35.6 נקודות ביחס למיקומו הנוכחי של המדד נותן טווח תזוזה של 3.19%-/+. כלומר בטווח תזוזה של 3.19%-/+ של המדד כותב האוכף ב-spot עדיין יהיה מוגן.

מה כל זה אומר לנו?
ברמת העיקרון, ככל שהאוכף יקר יותר ביחס למדד, כלומר אחוז השינוי שבו מוגן כותב האוכף ב-spot גבוה יותר, זה עדיף לכותבי האוכפים, והדבר מרמז על פרמיה גבוהה שמוכנים לשלם קוני האופציות, ומאידך שדורשים כותבי האופציות. כמובן שיש להתחשב בזמן לפקיעה, כך למשל יומיים לפקיעה נשמח למכור אוכף שמגן עלינו ב-2%, מאידך חודש לפקיעה נשמח לקנות אוכף שיניב רווח לאחר תנודה של 1% במדד.
חריג חשוב לכלל זה - הכלל אינו תקף בתקופות שבהם אירועים חיצוניים ( גם חיוביים ) משפיעים על הבורסה - מלחמה, סאבפריים ושאר מרעין בישין.

שימוש נוסף באוכף במונחי spot הוא לקראת הפקיעה. נתונים היסטוריים על-סמך מדדי הפקיעה משנת 2000, מראים כי סטיית התקן לשינוי המדד בפקיעה (כלומר השינוי בין מדד הבסיס למדד הפתיחה) היא 1.23%. במידה והאוכף במונחי spot ערב הפקיעה הוא מעל מספר זה, כלומר גבוה מ-1.23% זה אינדיקציה לכך שכתיבת האוכף לקראת הפקיעה תניב עסקה שבה התוחלת תהא עם הסוחר. כלומר אין ודאות שהעסקה תניב רווח בפקיעה ספציפית, אולם התוחלת היא חיובית (הסטטיסטיקה היא כלי עזר משמעותי לסוחר). סוחר שאין לו יכולת לספוג הפסד משמעותי צריך להיזהר מכתיבת אוכף לקראת הפקיעה, שכן ההפסד יכול להיות כואב בטווח הקצר.


*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.


הראל Trade - מסחר בבורסה בדרך שלך

http://www.harel-finance.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב