דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להימנע הטעויות הנפוצות של מוכרים מתחילים במסחר ב-eBay 

מאת    [ 16/05/2008 ]

מילים במאמר: 2626   [ נצפה 7221 פעמים ]

 1) בחירת המוצר - לרוב מוכרים מתחילים ניגשים למכור מוצר שיש להם חיבה או רגש אליו. בחירת מוצר ממניעים אלו הינה מהלך לא נכון, שבמרבית המקרים מוכיח עצמו כמהלך לא ריווחי. חשוב לציין ש"תחושת הבטן" ב-eBay לא משחקת תפקיד - המטרה היא לא להמר על מוצר ולקוות שתמכרו, אלא למכור לאחר שחקרתם, בדקתם, חישבתם ומדדתם את הצלחתו של המוצר שאותו בחרתם. הפתרון - מה שאמור לייחד את המוצרים שלכם הם הרווחיות שלהם וקצב המכירה. לכן מלכתחילה גשו למוצרים בעלי פוטנציאל ריווחי, שנמכרים בקצב טוב. עם גישה כזו תצליחו להרוויח טוב יותר לטווח הארוך. 

 2) חוסר ידע או חוסר ניסיון בכללי המשחק שבאתר - משתמשים רבים מגיעים לאתר במטרה למכור ללא ידע מקדים, מה שמאפשר לקונים המנוסים לנצל את הטעויות הללו לטובתם. ישנם מאות כללי משחק, פרטים רבים קטנים של "מה נכון לעשות ולא לעשות", לצרכנים ישנה דרך התנהגות קבועה באתר וישנם "חוקים שאינם כתובים" המוסכמים בין הקונים והמוכרים, שהמשתמש המתחיל עדיין אינו מכיר. ניתן להקביל זאת למשחק "שח" - ללא לימוד מקדים ותרגול- הרי שחקן מיומן מיד יעשה לכם "שח-מט". מעבר לכך, לעתים מספיקה טעות אחת, על מנת שחשבונכם יושעה על ידי מערכת eBay. הפתרון- לפני שבאים למכור (או לקנות) רצוי ללמוד את האתר, ולתרגל עם מדריך מיומן את הפעולות הבעייתיות. טעויות עשויות לעלות לכם בזמן ובעיקר בכסף מיותר, לכן במטרה למנוע זאת, קבלו הדרכה בסיסית של המסחר ב-eBay ולמדו את כללי המשחק באתר.

3) בחירת שתי קטגוריות לפרסום המוצר - טעות זו נפוצה מאוד, משום שהמערכת של eBay מציעה וממליצה לשמור את המוצר (בתחילת תהליך העלאת המוצר) בשתי קטגוריות, בטענה שהקטגוריה הנוספת תגדיל את החשיפה ב- 17%. להערכתנו, נתון זה אינו נכון - מאחר ורוב הקונים עושים חיפוש דרך מילות חיפוש בחיפוש חופשי, ולא באמצעות הקטגוריות - והסיבה ש-eBay ממליצים על כך, היא משום שהם גובים פי שתיים על עמלת העלאת המוצר. כלומר, אם סך כל עמלת העלאת המוצר היא 1.35$ , כשתבחרו בשתי קטגוריות (אגב- אי אפשר יותר) בסופו של תהליך תשלמו 2.7$ , אך בפועל לא יהיו לכם סיכויים גדולים יותר למכור את המוצר. פתרון - לא לרשום את המוצר בשתי קטגוריות, אלא רק בקטגוריה אחת.

4) כותרת מוצר שאינה "שיווקית" - רבים מן המוכרים המתחילים אינם מודעים לחשיבות העניין - כ- 98% מכלל החיפושים נעשים ע"י חיפוש מילות מפתח Key-Wordבמנוע החיפוש של eBay (ולא לפי קטגוריות). כשמעלים מוצר למכירה (לפרסום) המילים שנכתבות בכותרת המוצר ((Title הינן חשובות ביותר, משום שכל מילה עשויה לפגוע בקשת שונה של מחפשים אשר חיפשו או לא חיפשו את הפריט. לכן ניתן להגדיל את מספר הלקוחות הפוטנציאלים שיצפו בעמודי המכירה שלכם וייחשפו למוצר (בדיוק כמו בכל מנוע חיפוש סטנדרטי - כמו Google - אשר מילות החיפוש Key Wordsמביאות תוצאות). בנוסף, הקונים ב- eBay צריכים להבין כבר מהכותרת מה בדיוק אתם מוכרים, ומטרתכם לקבל כמה שיותר צפיות ע"י הגולשים בעמוד המכירה, וזאת תוכלו לעשות באמצעות כתיבה נכונה של כותרת המוצר. הפתרון - עליכם לנסח את הכותרת בצורה נכונה וחכמה (כפי שהסברנו בפרק הקודם), תוך שילוב של טכניקה (eBay Pulse) ויצירתיות. כתיבה חכמה יותר של הכותרת תגרום לצפיות רבות יותר בפריט שלכם, ותגדיל מאד את סיכויי מכירתו.

 5) תמונה "גרועה" של המוצר - בכל הנוגע למכירות ב- eBay, נכונה הקלישאה ש"תמונה טובה אחת שווה אלף מילים". כפי שציינו בפרק הקודם, חובה עליכם לשים תמונה של המוצר בחיפושים (זאת ניתן לקבוע בתהליך העלאת המוצר), אולם על התמונה להיות ברורה ו"מוכרת". תמונה "גרועה" ?מטושטשת, כהה מדי, לא ברורה, שמציגה זווית לא טובה של המוצר, ועוד - מעידה בעיני הקונה על סוג המוכר. תמונה "גרועה" עלולה ליצור אפקט הפוך ולהבריח קונים. הפתרון - כאשר אתם מצלמים את המוצר, שימו לב לכללים הבסיסיים של צילום פריט (עמדנו עליהם בהרחבה בפרק הקודם), שהם, בין השאר: בחירת רזולוציה נכונה במצלמה, בחירת תנאי התאורה (אור יום - שמש), בחירת רקע בהיר למוצר, צילום בזווית הנכונה, שימוש במחזירי אור, הימנעות מטשטוש התמונה ע"י לחיצה נכונה על כפתור הצילום, ועוד. כמו כן, מומלץ להיעזר בתוכנה גראפית (כגון "פוטושופ"), על מנת לשפר את התמונה ולהבליט את הצבעים והאזורים שברצונכם להבליט. זכרו - הגולשים רואים ומחפשים קודם כל את התמונה, ורק לאחר מכן ניגשים לקרוא את הטקסט.

 6) בחירת פורמט מכירה שאינו נכון ?  בחירת פורמט המכירה היא האסטרטגיה של המוכר. לדוגמה, עבור מוצרים יקרים מאוד או עבור מוצרי צריכה במחירים זולים יחסית יש לבחור באסטרטגיה שונה, כלומר פורמט מכירה שונה. לדוגמה - בחירת מחיר פתיחה גבוה מדי (או נמוך מדי ) ב"קנה עכשיו", עלול לגרום לקונים לפקפק במכירה שלכם ולהעלות אצלם חשדות וחשש להונאה. מוכרים מתחילים רבים שוגים בבחירת פורמט מכירה נכון, ולבסוף מוכרים את מוצריהם בהפסד. קונים וותיקים ומיומנים ב- eBay "אורבים" למוכרים מתחילים וחסרי ניסיון, ומגישים הצעות מחיר נמוכות במיוחד על מוצרים שהמוכר לא "הגן" על מחירם. גם אם המוכר עשה שגיאה, הרי ברגע שניתנה הצעת מחיר אחת תהיה עסקה - נוצרה התחייבות הן של הקונה והן של המוכר. לפורמט המכירה חשיבות גבוהה לגבי סיכוייו של הפריט להימכר. הפתרון - ברוב המקרים מומלץ להתחיל במחיר פתיחה (Starting Price), שלא יהיה נמוך מעלות המוצר. זאת כדי שלא ייווצר מצב שתפסידו על המכירה, במידה ותהיינה הצעות מחיר מעטות. בנוסף, תוכלו להוסיף לפורמט את "קנה עכשיו", כאשר המחיר הוא גבוה יותר (פי שניים או שלוש ממחיר הפתיחה) - מחיר זה מעיד (כביכול) על ערכו של המוצר . פורמט זה בא לגרות את הקונים לתת הצעת מחיר על מחיר הפתיחה, משום שהם יראו שב"קנה עכשיו", אתם רוצים מחיר גבוה הרבה יותר. חשוב לציין שקונים רבים אינם מכירים את "משחק" המכירות הפומביות, והם יקנו בדרך כלל ב"קנה עכשיו" (כלומר, מאחר והם אינם יודעים כיצד משחק הצעות המחיר עובד, הם לא ייקחו צ'אנס ויעדיפו לקנות במחיר הגבוה - שגבוה פי שניים/שלושה). עוד מומלץ לנסות מספר פורמטי מכירה בכל פעם, על מנת לבדוק באיזה פורמט מתקיימות יותר מכירות. לדוגמה - "מקרנים" מוכרים הרבה יותר טוב בפורמט "קנה-עכשיו" לעומת Start Price , מאחר ורוב קוני המקרנים מעוניינים לממש את קנייתם באופן מיידי, ולא לחכות שזמן המכירה יסתיים בעוד מספר ימים (מצב זה נלמד מתוך ניסוי וטעייה). נסו גם אתם להשתמש במספר פורמטי מכירה, על מנת לגלות מהו הפורמט האופטימלי עבורכם. עוד אנחנו ממליצים לעשות "סקר שוק" של מחירים לפני קביעת המחיר שלכם, ולהתאים עצמכם לאופי המכירה והתמחור של המוצר בקטגוריה בה אתם מוכרים.

 7) תמחור המשלוח במחיר שאינו אטרקטיבי לקונים - אמנם מקובל ומומלץ להרוויח גם על המשלוח, אולם אם בקטגוריה מסוימת מרבית המוכרים מבקשים בעבור המשלוח מחיר מסוים ובעבור הפריט שלכם אתם מבקשים מחיר מופרז, למעשה לא תהיו אטרקטיביים עבור הקונים. בנוסף, כיום eBay "שמים עין" על המחירים המופקעים שהמוכרים מבקשים, ואם ביקשתם מחיר מופרז, eBay עשויים (בהתחלה) למחוק לכם את המכירה, ולאחר מכן אף להשעות אתכם (אם תמשיכו במדיניות זו). הפתרון - התאימו את מחיר המשלוח שלכם למחירי המשלוח של המתחרים. במקרים מסוימים בהם תרצו להיות אטרקטיביים במיוחד לקונים, כדאי אפילו לשקול להציע את המשלוח בחינם. ישנם מוכרים שבאופן קבע מציעים משלוח בחינם, ומגלמים את עלות המשלוח במוצר עצמו.

 8) משלוח רק לארה"ב - רבים חוזרים על טעות נפוצה זו, ובעיקר האמריקאים - הם בדרך כלל לא מאפשרים משלוח לכל העולם או מחוץ לארה"ב. מאחר וכש- 85% מכל הקונים הם אמריקאים, אנשים מעדיפים להתרכז בלקוח האמריקאי. מצב זה עשוי להפחית כ- 15% ממחזור המכירות. פתרון - אפשרו משלוח לכל העולם - Worldwide . חבל לפספס קונים מכל העולם.

 9) כתיבת תאור המוצר (בתוך עמוד המכירה) בצורה לא משכנעת - מוכרים רבים מפרטים על המוצר בצורה שאינה "שיווקית" ושאינה משכנעת - לא ממוקדת, מלווה בהסברים טכניים מיותרים, לפעמים לא אמינה, ולעתים אפילו בשגיאות כתיב (עקב קשיי השפה). במקרים חריגים הכתיבה אפילו מאיימת על הקונים! כתיבה נכונה של תאור המוצר בעמוד המכירה שלכם, ללא שגיאות כתיב, בשפה פשוטה, קולחת ולא מאיימת תנעים את "ביקורו" של הלקוח בעמוד המכירה שלכם, ותצייר אתכם בעיניו בתור מוכרים רציניים. אופי הכתיבה שלכם מעיד על סוג התקשורת שלכם - ותקשורת טובה בין המשתמשים היא הבסיס להצלחה ב- eBay. הפתרון - הטקסט בעמוד המכירה חייב להיות משכנע וברור, ולשדר אמינות ואובייקטיביות. רצוי לזכור שאתם מתחרים במוכרים מיומנים (ובמגרש הלא ביתי שלכם), ולכן עליכם לשאוף לרמה גבוהה של כתיבת תאור המוצר. על מנת להימנע משגיאות כתיב או שגיאות ניסוח בשפה האנגלית, מומלץ לשלוח את עמוד המכירה למתורגמן (זאת במידה ואינכם מרגישים בטוחים מספיק באנגלית שלכם, או בשפה הזרה האחרת). זכרו, הגישה שלכם מאוד חשובה והקונה ירגיש בין השורות את המסר שלכם. חשוב לא להעלות "רעיונות" שליליים ולנסות להצטייר כמי שבאמת אכפת להם מהקונים.

 10) יותר מידיי טקסט בתיאור המוצר מוכרים רבים סבורים שאם הם יכתבו מלל/טקסט רב במסגרת תיאור המוצר, ויספרו את סיפור חייהם (ואולי גם קצת "סיפורי סבתא") הם יגרמו לקונים לקנות ביתר קלות. זוהי אחת הטעויות הקלאסיות של מוכרים. הפתרון - ההיפך הוא הנכון - עם מעט משפטים שיווקיים, משפטי תועלת, והסבר קצר וקולע, מדויק וממוקד על המוצר, תגבירו את הסיכוי שהקונים יקראו את כל מה שכתבתם, ולא תגרמו לקונים "לברוח" מהעמוד כשיראו טקסט רב.

 11) שימוש באלמנטים "ילדותיים" - ניתן לראות לא מעט עמודי מכירה בעלי אנימציות או אייקונים ילדותיים (כגון אייקונים של דולרים מסתובבים, או אש מלחכת - בכוונה להעיד שהמוצר "חם", וכו'). הקונה הממוצע אינו אוהב את השימוש באלמנטים כאלו. נהפוך הוא - שימוש באנימציות "חמודות" עלול ליצור אפקט שלילי, ולגרום ללקוח לא להתייחס אליכם ברצינות. הפתרון - רצוי לבחור את עמוד המכירה כדף נקי, בהיר ועם כמה שפחות "קופצנים" ו"אייקונים" למיניהם. עוד מומלץ לעצב את הטקסט בצורה נעימה לקריאה.

 12) תזמון גרוע של העלאת מוצר "עונתי" - טעויות שקורות לעתים הן ניסיונות למכור מוצרים "עונתיים" (שמבוקשים בעיקר בעונה מסוימת, ולא בכל השנה) בעונה שאינה מתאימה. לדוגמה - מכירת צעיף בקיץ, או מוצר של חג המולד (שחל בחודש דצמבר) בחודש מרץ. הפתרון - מומלץ לבחור מוצר בהתאם לביקוש שלו בזמן נתון, כגון מוצרים שקשורים לחג מסוים או מוצרים שמתאימים לעונה מסוימת. כדאי לחכות לזמן הנכון של המוצר להימכר.

 13) העלאת מספר מוצרים זהים, עם אותה הכותרת ואותה התמונה? ישנם מוכרים שברשותם מלאי של אותו המוצר, והם מעלים לפרסום מספר מכירות עם אותה הכותרת של המוצר ואותה התמונה. בשל כך, כאשר הקונים יחפשו את אותו מוצר ויעשו מיון לפי מחיר, לרוב הם יקבלו מספר מכירות זהות ברצף (של אותו מוכר ושל אותו פריט). מצב זה יראה לקונים לא סביר - הקונים יחשבו שהמוכר רוצה להיפטר מהסחורה שלו ולכן הוא מעלה אותה שוב ושוב. לעתים המוכרים אף מעלים מספר מכירות של אותו המוצר (עם אותה הכותרת ואותה התמונה) באותו הזמן. בשל כך, לקראת סיום המכירה (גם ללא מיון מיוחד, מאחר וברירת המחדל של eBay הינה מיון לפי סיום זמן המכירה), הקונים יראו רצף של אותן מכירות. הפתרון - פרסמו מספר כותרות לאותו הפריט (פשוט החליפו שתיים שלוש מילים מהכותרת), ובחרו תמונות שונות כתמונה ראשונה למנוע החיפוש. כך הקונים לא ירגישו שאתם מוכרים את אותו מוצר שוב ושוב ולא ירגישו מאוימים. חשוב לציין שכותרת שונה לאותו מוצר תפגע בקשת רחבה יותר של מחפשים, מה שיגדיל באופן משמעותי את המכירות ואת כמות הצפיות בעמודי המכירה שלכם . אם כבר יש לכם מלאי גדול של מוצר מסוים ואתם רוצים למכור אותו ב"קצב", תוכלו לתזמן את העלאת המוצר ולסיים את המכירות של המוצר בהפרשים של יום או 12 שעות. ככל שההפרש יהיה גדול יותר, כך קיים פחות סיכוי שהקונים יראו את אותו פריט קרוב אחד לשני.

 14) בחירת תנאי המכר - מוכרים רבים אינם מפרטים את תנאי המכר שלהם, כגון הגדרת תנאי תשלום, משלוח, אחריות, החזרת מוצר, ועוד. הדבר גורם לעתים לטעויות, או למצבים של חוסר תאום צפיות, שיוצרים אצל הלקוח בלבול. לדוגמה - אם אתם מקבלים תשלום אך ורק באמצעות PayPal , עליכם לציין זאת. אם לא תעשו כן, עשוי קונה ללא חשבון PayPal לקנות מכם, וזה יעמיד אתכם במצב לא נעים מול הקונה, ובמצב מסוכן מבחינתכם (כאשר תאלצו להסתפק בחלופות תשלום). הפיתרון - מעבר לתיאור המוצר או המפרט הטכני, חשוב לציין בבירור מהם תנאי המכר שלכם. אינפורמציה רלוונטית זו תמזער שאלות חוזרות של קונים, ותמנע מהם ציפיות מיותרות. מן הצד השני ,מומלץ לא להלאות בפרטים ולא לבלבל את הלקוח.

 15) מענה רציני לשאלות בזמן סביר - לא תמיד המוכרים מגיבים מהר מספיק לשאלות הקונים, ולצערנו אף לא באופן רציני ומכובד. הדבר פוגע בסיכויי המכירה - ישנם קונים רבים שרואים את אותו המוצר אצל שלושה מוכרים שונים, שואלים את כולם שאלה, ובוחרים לקנות מהמוכר שענה להם בדרך המהירה והעניינית ביותר. מבחינת הקונים, מענה מהיר ורציני מעיד על מוכר מנוסה, כזה ש"יימצא שם" גם אחרי המכירה, ושניתן לתקשר איתו באופן רציני ומקצועי. הפתרון - כאשר לקוח שואל שאלה, יש להתייחס לשאלות ברצינות רבה ולתת תשובה עניינית, רצינית וקולעת בזמן הקצר ביותר. כך תתנו ביטחון לקונה כמוכרים מיומנים.

 16) אי השארת פרטי יצירת קשר - למרות שזו אינה טעות קריטית - תוכלו לבצע מכירות גם ללא השארת פרטי התקשרות - מוכרים מיומנים משאירים כמה פרטי התקשרות במטרה "לא להסתתר מאחורי שם" כלשהו. זהו סוג של הגברת אמינות - אתם למעשה אומרים לקונים "צרו איתי קשר בכל אמצעי, אני כאן לרשותכם בכל עת" . פתרון - השאירו מספר אמצעי התקשרות בתחתית עמוד המכירה כ- Contact Me: כגון מייל (הדבר חוקי ומקובל) וטלפון (אל דאגה, הקונים כמעט אף פעם לא מתקשרים ). אפשר להשאיר גם Skype ו- Messenger אם יש לכם וכו'.

 17) הערות ואזכורים שליליים - רבים מציינים הערות והוראות אשר לא מקרבות את הקונים למכירה, אלא להיפך. לדוגמה - יש שכותבים "אחרי הקנייה חובה להשאיר פידבק חיובי!" הקונה לא "חייב" להשאיר פידבק - זוהי בחירתו בלבד! דוגמה נוספת - "קונה אשר זוכה במוצר מתבקש לשלם מייד, ולא- תוגש נגדו תלונה, והוא יקבל בנוסף פידבק שלילי" - אין צורך להיות בוטים כל כך. משפט כזה משדר לקונים שהמוכר הוא טיפוס שלילי. הפתרון - לא לציין מה תעשו במצבים מיוחדים, לא לכתוב דברים שליליים, וגם לא להכניס רעיונות שליליים לקונים. הם עוד עשויים לחשוב שאתם רגילים להתכסח עם קונים.

 18) חוסר תאום ציפיות - הסיבה הנפוצה ביותר שמוכרים מקבלים פידבק שלילי היא בגלל חוסר תאום ציפיות עם הקונים שלהם. מספיק שציינתם על פריט מסוים שהוא בצבע אדום והקונה מבחינתו קיבל פריט בצבע בורדו - נוצר מצב של חוסר תאום ציפיות, ותהיו חשופים לפידבק שלילי. דוגמא נוספת היא התחייבות לזמן משלוח מדויק, כלומר מוכרים שלפעמים כותבים "המוצר יגיע תוך 3 ימים ! " על פניו נראה מבטיח שהמוכר מתחייב לזה, אך בפועל יכולים לקרות מצבים רבים שאינם תלויים במוכר - סחורה שנתקעת במכס, הלכה לאיבוד כמה ימים, וכו'. פתרון - לא להתחייב על דברים שלא תוכלו לעמוד בהם, ולא לשקר ולספר סיפורים בעמוד המכירה. להיפך - ככל שתהיו כנים יותר עם הקונים - ותספרו אפילו על שריטה או כתם שקיים בגב הפריט, וכו' - תגבירו אמינות אצלם ואת הסיכויים שלכם למכור. לא תרצו ליצור מצבים בהם תהיו בסיכון לקבל פידבק שלילי. היו אמיתיים וכנים.

 19) אריזה ומשלוח באופן שאינו מקצועי - רבים לא יודעים לארוז היטב. חשוב לדעת שהמפגש הפיסי הראשון שלכם עם הקונה הוא במעמד פתיחת החבילה. היה והפריט נשבר בדרך משום שלא ארזתם אותו היטב, תאלצו לספוג את ההפסד (או שתהיו חשופים לפידבק שלילי). הפתרון - יש לארוז היטב את המוצר, גם בניילון "פקפקים" (ולסגור אותו עם ניילון נצמד) וגם בתוך קרטון. באחריותכם המלאה לארוז היטב את המוצר ולעשות את המקסימום כדי להגן עליו בזמן המשלוח. אם המוצר שביר או יקר רצוי להיעזר בשרותי משלוח Currier (בלדר) המיועדים למוצרים כאלו.

 20) שירות לקוחות לקוי - רבים לא מודעים לחשיבות העניין. שרות הלקוחות שאתם נותנים לקונים והתקשורת שלכם איתם לאורך כל הדרך (גם לאחר הקנייה) מעידה על סוג המוכר שאתם. אם לא תהיו אמינים, נדיבים ונעימים, לא תרוויחו את לקוחותיכם כלקוחות חוזרים. הפתרון - התייחסו לקונים באופן מקצועי, היו אדיבים ונחמדים. נסו לתת שירות לקוחות מושלם, ולעשות רושם שהם הדבר החשוב ביותר עבורכם ושתעשו הכול על מנת לרצות אותם. הם רגילים לרמת שירות כזו מארצות האם שלהם.

 21) העלאת מוצרים שמכירתם אסורה ב- eBay - מוכרים רבים מעלים למכירה ב- eBay מוצרים שמכירתם נאסרת על פי תקנון eBay ומדיניות החברה. כתוצאה מכך, במרבית המקרים נמחקות המכירות ואותם מוכרים מקבלים אזהרה. במקרים שמדובר במוצרים שמעלים חשד לעבירות פליליות (כגון אברי אדם), חשבון המוכר שלהם יקבל השעיה (ובמקרים חריגים תיפתח גם חקירה פדראלית). הפתרון: את רשימת המוצרים שאסורים למכירה ב- eBay ניתן למצוא באתר (בלינק http://pages.ebay.com/help/policies/items-ov.html ). הרשימה רק גדלה עם הזמן, ומומלץ להתעדכן מדי פעם. למען הסדר הטוב, נפרט את רשימת המוצרים העיקריים שאסורים למכירה ב- eBay: חיות, אברי אדם, רישיונות ותעודות למיניהן (דרכונים, תעודות זהות וכו'), כרטיסי אשראי, סמים ותרופות, נשק, תחמושת וזיקוקי דינור, סוגי אוכל למיניהם, כרטיסי לוטו, רשימות תפוצה ופרטי אנשים, שירותי מין, מכונות הימורים, סיגריות ומוצרי עישון, יין ואלכוהול (יין מותר רק באישור מיוחד), ציוד צבאי וביטחוני, זיופים למיניהם.

לסיכום,  הכללים והטיפים שפורטו במאמר זה יאפשרו לכם להגביר את מכירותיכם באתר eBay ולהימנע מטעויות נפוצות, אותן ביצעו רבים וטובים לפניכם. קחו בחשבון שאתם פונים לאוכלוסיה או לתרבות שונה ממה שאתם רגילים- עליכם להתאים עצמכם לסטנדרטים המקובלים בקרב קהל הלקוחות שלכם.

אסי צור, מיישם תורות מסחר אלקטרוני, בשילוב מאמנים בכירים המדריכים את כל שיטות הסחר הנפוצות במסחר ב-eBay. אסי הוא בוגר מנהל עסקים ולימודי סחר בינלאומי, מרצה כמדריך ותיק בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחום המסחר האלקטרוני בפרט. אסי פיתח את תורת המסחר ב-eBay עצם התנסותו האישית כסוחר עצמאי ומוסמך מטעם eBay University כמנחה מקצועי , Education Specialist Trained by eBay כיום מרצה במכללת איגוד לשכות המסחר, מכללת ג'ון ברייס ו-מט"י (מרכז טיפוח יזמות).
כיום הבעלים של מרכז ההדרכה - שטרודל הינו המרכז הגדול בישראל להדרכת מסחר אלקטרוני
HTTP://www.limudebay.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב