דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור יום כיף וגיבוש ללא מבוכה וחשש לעובד 

מאת    [ 15/05/2008 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 3942 פעמים ]

הקונספט של ימי הכיף והגיבוש לעובדים נמצא בתהליכי שינוי: כיום הדרישה הולכת וגדלה לאטרקציות חדשות לעובדים ויחד עימה חיפוש גם של תוכן המעשיר יותר את העובד ונותן ערך נוסף לחברה. רבים מרגישים כי אטרקציות כמו ג'יפים , טרקטורונים, קיאקים, שייט וכדומה, כבר מיצו את עצמן. האלטרנטיבה הקיימת של אטרקציות של סדנאות בתחום הרגש והנפש כגון: סדנאות מדיטציה מיוחדות, תרפיה בטבע לסוגיה וכדומה גם הן יוצרות לעיתים בעייתיות בשל ההרגשה של החיטוט העמוק מידי בפנימיות האדם. הרצון לנתח, להעיר "ולהאיר" גובל אף לעיתים בחוסר אחריות שכן מפגש חד פעמי שיגרום להעלאה של תכנים פנימיים אצל האדם והתחלת יצירת תהליכים ללא המשך של טיפול ותמיכה לאורך זמן באדם, הוא בדרך כלל לא מועיל ואף יכול להזיק. אספקט נוסף הוא ההסתייגות של חלק מהעובדים שלא מרגישים מספיק משוחררים "ומוכנים" לסדנאות כאלה בהן הם צריכים להיחשף לרבדים עמוקים של עצמם לעיני חבריהם. בדומה, גם קיים חשש מהיחשפות חיצונית שלא כמו בחיי היום יום בשגרת העבודה. דוגמא לכך היא האטרקציה של ספא: עובדים רבים חוששים לחשוף את גופם בבגדי ים מול חבריהם לעבודה. לא מכבר במסגרת פעילות לאחת החברות שנערכה בחלקה גם בחוף הים הצעתי את האופציה של רחצה בים, הצעה שלא התקבלה בדיוק מנימוק זה. חברה ההולכת לקראת עובדיה בבחירת ימי הכיף הגיבוש וההעשרה צריכה להיות רגישה גם לאספקטים אלה. ניתן גם להעביר סדנאות של העשרה רוחנית רגשית ונפשית ללא הצורך בלנתח את העצמי ולהשאירה בגדר חוויה עצמית של האדם.

אחד הדגשים הייחודים בלהוציא חשש מעובדים היא להביאם למקום שהוא המקום הטבעי עצמו ולא נוצר במיוחד עבורם, לשלבם בפעילות קימת לדוגמא אצלנו הוא המתחם האומנותי הטבעי, שלא יצרנו אותו במיוחד לקבוצות העובדים אלא הקבוצות משתלבות יחד עם האמנים היוצרים במקום והעובדים במתחם. אין אנו צריכים לעורר את היצירתיות והדמיון בכוח וכמו כן איננו דורשים יצירתיות אמנותית כתנאי מוקדם להשתתפות ביום כיף זה: כל אדם המגיע למקום נחשף לאווירה המיוחדת השוררת במתחם של סדנאות עבודה ויצירה של אמנים. אווירת המקום והדרך בה המקום מוצג, מעניקים לעובד השראה וגירויים ליצירה, וביחד עם הכלים וההדרכה ממיטב האמנים שבמתחם עובר העובד תהליכי חוויה יצירתית שלוקח אותם עימו הביתה ברמה הרגשית והפיזית (כולל יצירות אומנות שהם יוצרים עם האמנים לביתם).
אנו מאמינים שדרך היצירה (שאצל רבים היא חבויה ולא ממומשת שנים רבות) יש את היכולת לפרוץ את מסגרת החשיבה השיטתית ולמצוא פתרונות בעזרת חשיבה יצירתית אשר יכולה לקדם את האדם בתהליכי העבודה ולתרום בכך לעצמו ולחברה בה עובד.
איתן, אומן ומעצב מזרקות וגנים יפנים ימי כיף לעובדים

http://www.webix.name/group-fun



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב