דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול רוחני 

מאת    [ 12/05/2008 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 3412 פעמים ]

יותר ויותר אנשי עסקים עוסקים בתרגול רוחני ומשתמשים בכלים רוחניים בניהול העסקי, אלפי ספרים על ניהול רוחני הוצאו לאור וחלקם הפכו לרבי מכר, אוניברסיטאות בחו"ל מלמדות גישות רוחניות יחד עם לימודי עסקים, ארגונים מציעים לעובדים שלהם קורסים במדיטציות, יוגה ובהתפתחות אישית, מורים רוחניים ?עסקיים בינלאומיים מתארחים בארץ ומקבלים חשיפה בעיתונות העסקית הנחשבת בישראל ובערוצי החדשות. השיחה על רוחניות עברה מציניות ולגלוג לשיחה עניינית ומעריכה.

רוחניות הופכת ליותר ויותר משפיעה ובעלת ערך בעולם העסקי והביקוש לשילובה בעסקים ובארגונים הולך וגדל.

מה היא רוחניות?

יש חוסר בהירות סביב המושג רוחניות, לחלק מאיתנו הוא מתקשר עם מושגים כגון עומק, משמעות, או רצינות, עבור אחרים, רוחניות מתקשרת עם אוסף של טכניקות גופניות ונפשיות שמקורן לרוב במזרח הרחוק, ישנם כאלה שעבורם רוחניות מתקשרת לדת וכמובן, בעיני רבים המונח רוחניות מעלה אסוציאציות של שרוואלים, אנרגיות, הודו ובומבמלה.

למה בעצם אנו מתכוונים כשאנו מדברים על רוחניות?

על קצה המזלג, רוחניות היא דרך שמשפיעה על הפנימיות של האדם, עוזרת לאדם להתבונן במי שהוא, בבחירות שלו ובמה שמנהל אותו ומשפיע עליו בחייו; הדרך הרוחנית היא דרך שמעצימה את האדם לחיות בהלימה למערכת הערכים שלו, לחיות חיי מימוש והגשמה במודעות ומתוך חופש בחירה.
רוחניות היא תמיד פרקטית. זה החיבור בין הצד הלא מוחשי - פנימיותו של האדם ותודעתו ובין הצד המוחשי - הפרקטיקה של החיים או החיים עצמם. אדם שעושה עבודה רוחנית, השפעת העבודה שהוא עושה ניכרת בבירור בחייו. בין במערכות היחסים, בבריאות, במצבים רגשיים, בהפקת תוצאות, בקידום תחומים חשובים בחייו, בהשגת מטרות ראויות בעיניו ובהרבה רוגע ונינוחות.


מהו ניהול עסקי רוחני?

אנחנו מורכבים מגוף ורוח. אי אפשר להפריד את הרוח מהגוף ולהיפך. כל מחשבה, כל דיבור, דימיון וכל מעשה מורכבים מגורמים נפשיים וגופניים יחד. התמזגות הרוח בגופינו היא סוד החיים, במוות יש היפרדות. האדם עצמו אינו רק גוף או רק הרוח אלא החיבור בין הרוח לגוף. לכן עבודתינו הפנימית היא בחיבור שבין הרוח והגוף, במיזוג של השניים.

בניהול עסקי רוחני, הגוף הוא העסק והרוח הוא בעל העסק, המנהל הכללי. כל מחשבה, כל דימיון, כל דיבור ומעשה של בעל העסק משפיע על הגוף העסקי - על העסק עצמו. לכן כשהגוף חולה זהו רק הסימפטום של הרוח, הנפש של העסק - של בעל העסק. התפתחות עסקית היא התפתחות של בעל העסק. התייחסות רק לפן הכלכלי או לפן השיווקי הוא כמו מתן אקמול כשהגוף חולה. זהו פתרון זמני המתייחס רק לחלק הנראה ולא למקור.

ניהול עסקי רוחני עוזר לחקור את מה שמעבר לנראה, לתוצאות ומאפשר לשנות את המנוע האמיתי הסמוי מהעין שגורם לחיי ולעסק שלי להתנהל כפי שהם מתנהלים. הוא שילוב של התפתחות פנימית של בעל העסק בתוך תוכנית מעשית עסקית- כלכלית - שיווקית.
הגישה הרוחנית היא גישה שחוקרת ושואלת שאלות על מה שמניע אותנו, מה התכלית, התרומה, מה מניע; שאלות מכוונות ערכים גבוהים ויוצרות בהירות ומיקוד גבוהים ומשתמשת בטכניקות פרקטיות שמקובל לכנותן רוחניות, אלה שעוסקות במה שמעבר למציאות. טכניקות מדיטטיביות, תפילות אישיות, דימיון מודרך, אוטוסוגסטיה וכלים מעשיים אחרים הניתנים לתרגול אישי.


מהן התועלות העסקיות של הניהול הרוחני?

רבים מאמינים כי רוחניות היא מילה נרדפת לריחוף, תלישות, חוסר אחראיות וחוסר מיקוד. האפקטיביות של ניהול עסקי רוחני, בניגוד לדעה הרווחת, ניתנת למדידה כיוון שהמיקוד הוא במטרות ספציפיות ומדידות אותן אנו בוחרים להשיג. ניתן למדוד את האפקטיביות של השיטה לא רק באמצעות שביעות רצון, שמחה, תחושת שליטה וביטחון, יחסים טובים יותר, איכות חיים טובה יותר וכן הלאה, אלא גם ע"פ תנועת הלקוחות, הכנסות, רווחים, פיתוחים ומדדים עסקיים נוספים.

הדרך הרוחנית היא דרך של התבוננות, חקירה, בחירה ויישום. דרך רוחנית עוברת דרך התנסויות. התפתחות רוחנית היא התפתחות של עצמי, היא בחירה שוב ושוב מי אני רוצה להיות בסיטואציות, בתהליכים ועם אנשים והפיכתי למושא בחירתי.
רוחניות לא נשארת בידע, בהבנה או בתובנות עמוקות. הדרך הרוחנית היא דרך מאוד מעשית וסוד הדרך היא לקצר את הזמן שבין התובנה, השאיפה, הרצון, הבחירה ובין המעשה.

בניהול עסקי רוחני אנחנו לומדים את הדרך לעשות שינוי, הדרך להגשים כל מטרה עסקית, אנחנו לומדים להשתחרר ממגבלות העבר, לשלוט יותר בתהליכים, מחזקים את ההתמדה והמעשים, הופכים להיות תרומה משמעותית יותר לאחרים, מפתחים חשיבה בהירה וממוקדת, משפיעים יותר על אנשים, מכניסים יותר שקט לעשייה, אנחנו לומדים להביא את הערכים הגבוהים בחיינו לידי ביטוי בתוכנית העסקית וביום יום, חיים יותר ויותר בשלום פנימי וחיצוני וחיים חיי הגשמה ומימוש.

איילת השחר, מנטורית עסקית המלווה עסקים, מנהלים וארגונים להצלחה. מובילה את גישת הניהול הרוחני, המנהיגות האותנטיתית בשילוב כלים מעשיים http://www.ayelet-hashachar.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב