דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזון הסוכר בדם והימנעות מסיבוכי סוכרת 

מאת    [ 06/06/2022 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 1228 פעמים ]

הימנעות מפחמימות היא התשובה לאיזון מוחלט של הסוכר. זו גישה שהוכחה בעבר פעמים רבות. הוצאת הגורם שמוציא אותנו מאיזון היא הפעולה שתביא אותנו לאיזון האופטימלי שאנחנו מחפשים.

כל סוכרתי שמודד את הסוכר בדם יודע כמה זה מתסכל- מודדים את הסוכר וכל פעם התוצאה המוצגת היא הפתעה בפני עצמה. בסוכרת אנחנו רוצים להחזיר את השליטה לחייו של המטופל. ברגע שנפחית פחמימות באופן מבוקר, נשיג שליטה על ערכי הסוכר בדם ובכך נשיג שליטה על כל היבטי החיים של המטופל.

תזונה דלה בפחמימות ותזונה קטוגנית הן הגישות היעילות ביותר לניהול הסוכר בדם. עבור כל אדם ובפרט אם הוא סובל מסוכרת. כאשר אנו מגבילים את כמות הפחמימות הנצרכות בכל ארוחה ומפסיקים לנשנש, תגובות האינסולין, בין אם אינסולין שהגוף מייצר ובין אם אינסולין שאנו לוקחים בזריקות, יורדת למינימום. כתוצאה מכך תנודות האינסולין והסוכר מתיישרות והגרף של הסוכר נהיה קו ישר במקום גרף של עליות חדות וצניחות חדות. מי שמשתמש במד סוכר רציף איכותי רואה זאת בבירור.

הסיבה היחידה שסוכרתיים שסובלים מהמחלה שנים רבות לבסוף מפתחים סיבוכי סוכרת שחלק מהסיבוכים גם עשויים לעלות להם בחיים, היא חוסר שליטה ברמות הסוכר בדם. חוסר שליטה שמתפרס לאורך שנים גורם לסיכרור ופגיעה בכל רקמות ואיברי הגוף. הראשונים לספוג את המכה הם כלי הדם הקטנים שהם גם הרגישים ביותר לסכרור שכאמור נגרם כאשר רמת הסוכר בדם עולה מעבר לטווח. לכן סיבוכי סוכרת נמנעים לחלוטין על ידי איזון הסוכר בדם.

השאלה החשובה ביותר היא כמה זמן הסוכר בדם נמצא בטווח? אם הסוכר בדם 90% מהזמן נע בין 70 ל 100 וב 10% הנותרים הוא בין 100-115 מדובר ברמות תקינות שאנשים ללא סוכרת חיים בהן. המחמירים אשר דוגלים בגישה של ד"ר ברנשטיין המפורסם, יכוונו ל 70-100 ואפילו ל 80-90. המטרה שלנו היא ללכת על בטוח ולא לתת לגוף הזדמנות לפתח סיבוכי סוכרת. במידה וכבר הופיעו סיבוכי סוכרת, המטרה היא לעצור את ההתפתחות שלהם בכל מחיר. מטרה זו תושג על ידי שמירה על זמן בטווח ככל הניתן מסביב לשעון. לפני, בזמן ואחרי ארוחות. גם בנוגע שמדובר בפעילות גופנית עלינו לשמור על הסוכר בדם בטווח לפני, בזמן ואחרי הפעילות הגופנית.

רבים מהסוכרתיים ריפאו את מחלתם לחלוטין או הביאו את המחלה לאיזון מוחלט, כלומר איזון טוב יותר משל אדם בריא בעזרת תזונה דלה בפחמימות או תזונה קטוגנית. גם גישות תזונה כמו פליאו נכללות בתזונות דלות בפחמימות. לאחר שלב ההסתגלות, ניטור הסוכר באופן תכוף והתאמה מתמדת של כמויות האינסולין, מגיע השלב בוא המטופל מתחיל להנות מפירות האיזון. יש להמשיך ולהתמיד כי מדובר בדרך חיים ולא ב"דיאטה זמנית". ככל שתתמידו יותר זמן ולאורך יותר שנים, כך יתרונות התזונה ימשיכו להופיע בתדירות גבוהה יותר. בונוס נוסף הוא שתראו שיפור בכל שאר מדדי הבריאות- מצב רוח יציב לאורך היום, אנרגיה גבוהה מהבוקר ועד שאתם הולכים לישון, שיפור המדדים בבדיקות הדם, בריאות ברת קיימא, פחות מחלות עונתיות ותחושה כללית טובה יותר.

תומר פפה תזונה וייעוץ tomerpappe.com


תומר עוזר לרבים לחזור אל הבריאות הפיזיולוגית המיטבית שלהם על ידי הנגשת הידע שצבר בעצמו במשך למעלה משני עשורים. כך הוא עוזר למטופלים המתמודדים עם סוכרת סוג 1, סוכרת סוג 2, השמנת יתר ובעיות אוטואומיניות או כל חוסר איזון פיזיולוגי והורמונלי הנובע מאורח החיים המודרני שאנו חיים. כתוצאה מכך לקוחותיו נהנים משיפורים אדירים באורח החיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב