דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תפקידו של עמיל המכס 

מאת    [ 03/04/2022 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 843 פעמים ]

במאמר זה נעסוק בתפקידיו השונים של עמיל המכס. מה השירות שהוא מציע? איך נדע לבחור עמיל מכס טוב? וכיצד ניתן לדעת אם הוא מבצע את תפקידו? סקירה של תפקידיו השונים ודרכי הביצוע במאמר הבא.


עמיל מכס הוא סוכן או מתווך המייצג בעל עסק מול רשויות המכס ומלווה בתהליכי סחר בינלאומי. עמיל מכס, הוסמך בקורסים מיוחדים ובעל רשיון "סוכן מכס" שהוסמך לאחר מבחנים ותקופת התמחות על ידי רשות המסים בישראל, אגף המכס והמע"מ.

בתחנות מכס שנמצאות במסופים, ישנן עמדות וסניפים בהם נמצאים עמילי המכס.
סוכן המכס בתפקידו הוא אחראי על הניירת וטפסי התהליכים של יבוא ושל ייצוא סחורה, עליו להמציא את המסמכים הרלוונטים כפי המקובל על ידי השלטונות, הינו גובה תשלום על פעולתו יחד עם התשלום עבור מיסי המדינה ומסווג את הסחורות.  עמיל המכס בנוסף לתפקידו, עוסק לרוב גם בשילוח בינלאומי, הובלות יבשתיות, מחסני ערובה, הובלות ימיות וביטוחים ימיים. כמו כן, רוב חברות עמילות המכס עוסקות בלוגיסטיקה של שינוע הסחורות בין מדינות בעצמן, ויש כאלה שנמצאות בקשר עם גורמים ורשויות בחו"ל. 

בעל עסק שרוצה לבחור עמיל מכס שייצג אותו, מלבד האמינות והמקצועיות הנדרשת, יעדיף עמיל מכס מהיר בעבודתו לשחרור סחורה או ייצוא משלוחים, בביצוע פעילויות בירוקרטיות באופן יעיל. יתרה מזאת, עמיל מכס בעל ידע מקצועי רב הינו קריטריון הכרחי בבחינת קביעת גובה המס על ידי המדינה. בעתות של מחלוקות בין המכס לעמיל המכס ביחס לסיווג הסחורה שיובאה, ישנן קריטריונים שאינן בהכרח באים לידי ביטוי במציאות ולכן במידה ועמיל המכס לא בקיא בידע, המס עלול לעלות בהתאם. המחלוקות נולדות מהסיבה שמדינת ישראל ניסתה לייצור מערכת מיסוי משלה, בעוד לצידה ישנם הסכמים בינלאומיים רבים שנחתמו מול מדינות, כל מדינה בנפרד, והדבר משפיע על הסיווג. כמו כן, ממשלת ישראל לא יציבה ועקבית ביחס לקריטריונים ולמעשה לעיתים רחוקות מאוד המוצרים הולמים את הסיווג למוצרים שבמספרי המס. 

בנוסף, עמיל מכס בעל יכולת מיקוח, על מנת להשיג הנחות על תשלומי שילוח, זוכה לבעלי עסקים רבים שרוצים להעסיק אותו, למרות העובדה שברוב המקרים סכום ההנחה שהושג הוא למעשה הופך לרווח של העמיל. 

לסיכום, כדי לבחור עמיל מכס טוב כדאי לסקור את כלל שירותיו שהוא מציע, את הניסיון שלו בפתרון הבעיות השונות שיכולות לצוץ במהלך העבודה וכמובן המלצות טובות יעזרו לבצע בחירה נכונה שתטיב עם העסק שלנו לאורך זמן.

כותב תוכן מקצועי ושיווקי MC Cargo - פתרונות שילוח ולוגיסטיקה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב