דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להוריד את ה'סטרס' מהגוף באמצעות תזונה ואורח חיים בריא 

מאת    [ 22/12/2021 ]

מילים במאמר: 694   [ נצפה 1484 פעמים ]

תזונה בריאה היא הבסיס להכל. יש קשר מאוד חזק בין גוף ונפש וכאשר לא מבינים את זה עד הסוף יכולים לעשות נזק לגוף. לדוגמא, מזון מהיר ומעובד כמו המבורגרים ופיצה ,מפריעים למוח שלנו לעבוד כמו שצריך ויכולים לגרום למצבי רוח שונים. לעומת זאת, אוכל טבעי בשילוב עם תזונה נכונה, לא יכול לגרום לכך וההפך הוא הנכון. המוח שלנו צורך 20% מהצריכה הקלורית שלנו ביום ולכן מאוד חשוב מה הוא מקבל והמסקנה  ברורה, חייבים לאכול אוכל מגוון: עלים שונים (לא רק חסה) אלא רוקט ועלי בייבי, קייל ותרד וכמה שיותר צבעים שמדובר בפירות וירקות, הסיבה לכך כי בפירות והירקות שלנו נמצאים פלאבונואידים- שזו קבוצה של פיטוכימיכלים ( תרכובות שנמצאות באופן טבעי במזונות מן הצומח), חלקם בעלי צבע שנמצאים בשפעם בפירות וירקות ויש להם פעילות נוגדת חמצון מאוד חזקה. בכל פרי או ירק יש פלאבונואיד שונה, שמספק לגוף שלנו ויטמינים ומינרלים שמשלימים את מה שחסר לנו כדי לתת לגוף שלנו לפעול כראוי וכפועל יוצא להוריד את רמת הסטרס שלו.

דבר נוסף שיכול לעזור לכם להגיע לאיזון, הוא להוסיף מאכל חדש לתפריט בכל שבוע. מדובר על נושא מאוד חשוב שקשה להמון אנשים ולמה? כי לכולנו קיימים הרגלים ,כל אחד מהמקום שהוא בה, מה שהכינו בבית, הזמינות שיש לנו כדי לשבת ולאכול וכ"ו. לפעמים מאוד קשה לנו לשנות אותם או לצורך העניין להוסיף משהו חדש. אבל, לא צריך בבת אחת.. תחליטו שבכל יום א' אתם מוסיפים סוג של מזון שבדרך כלל לא אתם לא אוכלים ואז דואגים  לאכול אותו במשך השבוע.  ירק מסויים זה גם יכול להספיק העיקר שתחליטו ותתמידו. ההרגשה של משהו חדש ובריא אוטומטית גורמת לנו להרגיש טוב יותר עם עצמינו ועוזרת לנו להיפתח לדברים חדשים בהמשך.

מלבד האוכל עצמו, קשרים חברתיים הם אחד הדברים המשמעותיים בהשפעה על מצב הרוח שלנו. כדי להיות שמחים ולהוריד את רמות הלחץ והחרדה, חשוב מאוד לטפח קשרים עם אנשים שעושים לנו טוב, וכשמדובר באוכל, זה רק מעלה את רמת האושר- למשל סדנאות אוכל, אירוח, יציאה למסעדות ואכילת אוכל בריא, כל אילו משפיעים מאוד על מצב הרוח שלנו ולכן זה משהו שמומלץ לעשות באופן תדיר.

 והגענו לחלק המשמעותי שאולי יהיה הכי קשה ליישום- לזהות אכילה רגשית. מגיל הינקות מלמדים אותנו "לסתום את הפה" בעזרת אוכל, כאשר תינוק בוכה, בדרך כלל נוטים לחשוב שהוא רעב וצריך לתת לו בקבוק, וזו הבעיה שלנו. למדנו שכדי להרגיע ילד בוכה, או לחילופין להרגיע רגש של עצב, עייפות, כעס וכ"ו, צריך פשוט לאכול משהו וזה הקישור האסוציאיבי שאנחנו עושים במוח כדי שנוכל להרגיש טוב יותר עם עצמינו, אבל זו טעות! העניין הוא ללמוד מה כן נכון לעשות במצבים האילו ויש הרבה מה לעשות. למשל, לקום ולהסתובב בחדר לפני שאוכלים משהו, שלא בטוח מגיע מתחושת רעב אמיתית, להבין אם זה מגיע אולי מתחשות צמא ולנסות לשתות כוס מים, או שאולי זה בכלל רעב פיזי,  אמיתי ואז כן ללכת לאכול. אפשר לשים יד על הבטן ולנסות לחוש האם באמת אני רעב או להבין שזה לא הגיוני כי אכלתי לפני שעה המון וזה סתם חשק או תיאבון רגשי שהתעורר לו ומשלה אותנו. אבל הדבר הכי חשוב זה להרגיש את הגוף שלנו ולזהות מה אמיתי ומה לא, ככה נוכל להימנע מאכילה רגשית מיותרת. ויש עוד דבר שחשוב שתיקחו לתשומת ליבכם, במידה וכבר אכלתם בגלל מצב רגשי מסוים, משהו שכנראה לא הייתם אוכלים במצב רגיל, תזרמו עם זה, תשחררו ותלמדו לפעם הבאה.

ואיך אפשר בכלל ליישם את הכל אן לא ננשום?, אחד הדברים החשובים ביותר ביום שלנו הוא פשוט לנשום. למה? נשימה עוזרת לנו קודם כל לחיות. האוויר שאנו נושמים עובר בכל האיברים שלנו בגוף ועוזר להם להרגע. לא סתם כשאנחנו עצבניים או בלחץ יש לנו נשימות עמוקות יותר באופן אוטומטי, הגוף דורש מאתנו להכניס חמצן ולאזן את עצמינו. כך גם שמדובר באוכל, לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו רעבים או מרגישים שבא לנו לחטוף איזה משהו טעים, למרות שבפועל אנחנו מרגישים שבעים, ואיך זה קורה? המוח חושב משהו אחד, למרות שהגוף שלנו מרגיש משהו אחר, ואז במידה והתפתינו להקשיב לראש שלנו, אנחנו אוכלים ומרגישים אח"כ ממש רע, מן תחושה של שובע מוגזם או משהו תקוע בגרון. ומה לעשות כדי לא להגיע למצב הזה? לנשום. לעצור רגע את המחשבות לקחת כמה נשימות לבטן התחתונה ולהבין אם באמת בא לנו עכשיו לאכול או שהמוח שלנו מתעתע בנו, ככה נוכל למנוע את התחושה הלא נעימה ולאכול משהו, גם אם הוא לא בריא, זה לא משנה, העיקר שאנחנו מבינים מה נכון לנו.

בוגרת תואר ראשון בתקשורת ושיווק מאוניברסיטת רייכמן, למדה ייעוץ לאורח חיים בריא וטיפול באכילה רגשית. 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב