דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דברים שחשובים לדעת כאשר רוצים לרדת במשקל 

מאת    [ 06/12/2021 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 3286 פעמים ]

ירידה במשקל זה תמיד דבר מאוד רגיש ומאתגר אצל רוב האוכלוסייה,  ויש כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם שיכולים לחבל לנו בתהליך הזה. הדבר הכי חשוב שצריך לשים דגש עליו זה להפוך את תהליך ההרזיה לאורח החיים שלנו, לא להלחם כל כמה חודשים מחדש עם דיאטות מתישות כי חשוב להבין , כל פעם שנכנסים למצב של ירידה במשקל , יהיה לנו קשה יותר מהפעם הקודמת ולכן חשוב לאמץ אורח חיים בריא עם דגש על כמה פרמטרים חשובים שמיד ארחיב עליהם.

אז בואו נתחיל בסוכר, הוא נמצא בכל מקום כמעט- פירות,ירקות,פחמימות ואפשר להגיד שכמעט בכל סוג של מזון שנכניס לפה. הבעיה- שאנחנו לא תמיד מודעים לכך , דבר שיכול לבוא בעוכרינו כשאנחנו מנסים לרדת במשקל ולהצמד לכמות מסויימת של קלוריות או לתפריט שאנחנו דבקים בו, אז הכי חשוב, לפני שאתם אוכלים משהו תנסו להבין מה הוא מכיל, תקראו תוויות, כי יכול להיות שזה הורס לכם,קצת מחשבה מקדימה ויכול להיות שתעלו על המכשול שלכם.

 דבר חשוב נוסף, ולא רק לתהליך ההרזיה, זה פעילותגופנית. זה דבר מאוד חשוב שיכול לעזור לנו מאוד קודם כל בריאותית ונפשית וגם לרדת במשקל אבל, שימו לב! קיימת נטייה להרבה אנשים, שלא היו רגילים לעשות ספורט כלשהו לפני תכנית ההרזיה שאליה הם נכנסו, לחשוב שמגיע להם באותו היום לאכול הרבה יותר או סוג של פיצוי אחרי שהם עושים את הפעילות, ולפעמים הדברים הקטנים האלה מחבלים בתהליך אז חשוב לשים לב אליהם.

ועכשיו הגענו לחלבוןברגע שמחליטים לשנות את התפריט למצב של ירידה במשקל, חייבים להעלות את מסת השריר כי היא באה על חשבון רקמת השומן ולכן, תשימו לב שאתם מוסיפים יותר חלבון לארוחה שלכם, כמו למשל דגים, בשר, עוף ביצים ובמיוחד כשאתם משלבים אימוני כח ששורפים את השומן ומעלים את מסת השריר, אבל כל זה יכול לקרות, אך ורק אם אוכלים נכון ובאמת משלבים חלבון כראוי. יש מחשבונים שיכולים לעזור לכם ברחבי האינטרנט כי לדעת חלבון מומלץ לכם לאכול באופן אישי, כמובן שגם ירקות חיים ב-5 צבעים מידי יום ולא לוותר על פחמימה, פשוט לדאוג שתהיה מלאה.

עכשיו אני עוברת למילת המפתח שמאפיינת כל תהליך של הרזיה והיא כמויותבסוף, הכל מסתכם בכמה. אפשר לאכול מכל אבות המזון וכן גם מתוקים! העניין הוא תמיד לשים לב לכמה אנחנו אוכלים. אפשר לאכול גם המון חלבון או אפילו ירקות שורש לדוגמא שמכילים הרבה פחמימה, אבל גם פה אם מגזימים, זה עלול לגרום לעליה במשקל למרות שכביכול אכלנו חלבון וירקות.אז בסופו של דבר הכל עניין של איזון. אין כזה דבר אסור, אסור גורם לנו לאכול יותר, אז מותר לך- פשוט בכמות הנכונה.

ואיך עד עכשיו לא דיברנו על מים? מים זה הבסיס להכל, הם משנעים את כל מה שאנחנו אוכלים למקומו הנכונים, מעניקים לעור שלנו נפח ואלסטיות, זה המנוע מאחורי מנועי הגוף השונים. מים יכולים לעזור לנו לתחושה של שובע אבל יותר מזה, ללא כמות מספקת של מים, המזון לא יעבור בצורה טובה למקומת המיועדים לו ומערכות הגוף לא יפעלו כראוי לא משנה כמה נפעל על פי כל הכללים. לכן, חשוב מאוד לשתות לפחות 2 ליטר מים ביום, במיוחד שעושים פעילות גופנית. אתם תרגישו טוב יותר ובמידה ולא עשיתם את זה עד עכשיו אולי אפילו תתחילו לראות יותר תוצאות.

ולפרמטר האחרון שדואג לכל מערכות הגוך בכלל לתפקד זו השינה זה דבר מאוד חשוב באופן כללי ובתהליך ירידה במשקל בפרט ולמה?כי יכול להיות שאתם עושים הכל "ביי דה בוק" ועדיין משהו לא קורה, בדרך כלל אם אתם ממש מדוייקים, והתפריט נכון לכם ויש שילוב של ספורט ואין בעיה רפואית ידועה, כנראה שכן תצליחו, אבל יש גורם מאוד חשוב שיכול להפריע וזה עניין השינה. בזמן השינה הגוף שלנו מרפא את עצמו מדלקות שונות ודואג שהמערכות יעבדו כמו שצריך כשנקום בבוקר, אבל העניין הוא שהמחסור בשעות השינה משפיע על הורמון הרעב והשובע (גרלין ולפטין), הוא מוביל לירידה ברמת השובע (לפטין) ומגביר את תחושת הרעב (גרלין), דבר שמאוד מקשה עלינו לאכול נכון ולשמור על המשקל ועל סוג המזון שנכון לנו, מיד נהיה לנו "קרייב" לפחמימה אנחנו רוצים להתעורר ולהתנחם. אז כדי שכל זה לא יקרה, פשוט תסגרו את הסידרה, עזבו את הטלפון ותכנסו למיטה מוקדם, תשנו 7 שעות לפחות! ואולי פתרתם את הבעיה היחידה שכלל לא הייתם מודעת אליה.

 

 

 

@adi_healthy_tips


facbook: adi rudnitzky




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב