דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי צריך להוסיף כתוביות לסרטונים על פי חוק הנגישות? 

מאת    [ 08/11/2021 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 1142 פעמים ]

חוק הנגישות
חוק הנועד ליצור שיווין זכויות בין כלל האנשים ובפרט עבור אנשים המתמודדים עם מוגבלות. בזכות חוק זה אנשים מוגבלים המשתמשים באתרי האינטרנט זוכים בשימוש זהה ושוויוני כמו שאר המשתמשים באתר. אתרי אינטרנט אשר המידע הנמצא בהם מספק "שירות ציבורי" חייבים להנגיש את המידע באתרם לכלל האוכלוסייה.
חוק נגישות זה חל על אתרי אינטרנט של רשויות ציבוריות אשר מספקות שירות ציבורי לכלל התושבים וביניהם תאגידי המים, תחבורה, נמלים שדות התעופה ועוד. בנוסף, חוק זה חל גם על אתרי אינטרנט של עסקים פרטים אשר המחזור הכספי החודשי שלהם מכניס למעלה מ5 מיליון שקלים.

היתרון המשמעותי בהוספת הכתוביות
אתרי האינטרנט הפועלים לפי חוק זה מרווחים גם את היתרון הגדול שבו – הגדלת החשיפה והשימוש באתר שלהם. בזכות ההנגשה, כמות הנעזרים במידע באתר גדל וקבוצות בעלות מוגבלות שונות בוחרות דווקא להיכנס לאתר זה המהווה נוחות רבה עבורם.
סרטוני הוידאו הם דרך להעברת תוכן בצורה ויזואלית אשר עשויה "לגעת" ולמשוך את העין של משתמשים רבים. על ידי דרך זו סרטוני הוידאו יכולים להיות צורת למידה טובה ופתח להקשבה והבנה עבור אנשים רבים אשר הצורה הוויזואלית והאינטראקטיבית מושכת יותר את תשומת ליבם מאשר קריאה של חומר עיוני באתר.

דרך למידה ויזואלית
בזכות משיכת העין של הסרטונים, ישנם המון רשויות ציבוריות וגופים פרטיים אשר המידע החיוני לתושבים, המופיע באתר שלהם מוצג על ידי סרטונים ויזואליים. שילוב סרטוני וידאו יצירתיים ומושכי עין מופיעים יותר ויותר באתרים אלו בעקבות ההבנה כי זוהי דרך למידה נכונה יותר עבור לא מעט אנשים, ובזכות כך עשויים להבין ולהיכנס יותר אנשים לאתר שלהם.
הצפייה בסרטון מהווה חוויה רב חושית ולכן על אתרי האינטרנט הציבוריים המהווים שירות לכלל החברה להנגיש סרטונים אלו באופן שווה בין הרבדים בה. תקנות הנגישות מחייבות בין היתר התאמה לכלל האוכלוסייה של סרטוני הוידאו וקבצי השמע בכדי ליצור שוויון בין כלל הצופים בהם.
הוספת כתוביות לסרטונים מספקת החלפה אידיאלית לקריינות ודיבור עבור קבוצת האוכלוסייה בעלת מוגבלות שמיעה. ביצוע תוספת זו מגדיל את כמות הצופים בסרטון, מאפשר תחושת שייכות בקרב קבוצות רבות באוכלוסייה וגורם גם להם להרגיש בין שווים.

שתי דרכים עיקריות לשימוש בכתוביות
יש שתי דרכים להוסיף כתוביות לסרטון. הדרך הראשונה היא על ידי צריבת הכתוביות לסרט עצמו ובכך כלל הצופים בסרטון רואים אותו ויכולים לקרוא תוך כדי את הנאמר בו. הדרך השנייה היא הוספת קובץ נפרד לצד הסרטון אשר רק אנשים המעוניינים לקרוא תוך כדי הצפייה יכולים לפתוח אותו באופן עצמאי.

לסיכום
אתרי אינטרנט של רשויות ציבור או עסקים פרטיים גדולים אשר החומר הנמצא באתר שלהם מהווה שירות ציבורי, חובתם להנגישו לבעלי מוגבלות. השימוש בסרטוני וידאו להסברה תופס תאוצה ובכך גם הצורך להנגיש סרטונים אלו על ידי הפקת כתוביות עבור האוכלוסייה אשר אינה יכולה להיעזר בקריינות והסברה מילולית.

ידיד בירן


מפיק כתוביות ופתרונות נגישות בדיגיטל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב