דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כי לנו לנו לנו ארץ זו.... 

מאת    [ 03/11/2021 ]

מילים במאמר: 1175   [ נצפה 1198 פעמים ]

‏02/11/2021

כי לנו לנו לנו ארץ זו....

 

ניר הר

יעקב רוב

 

6.2 מיליון יהודים מתגוררים בארץ ישראל, יחד עם 2.4 מיליון ערבים. 3 מיליון ערבים מתגוררים ברצועת עזה,3 מיליון ערבים מתגוררים ביהודה ושומרון. תמונת מצב: 6.4 מיליון יהודים מול 8.4 מיליון ערבים במרחב המיידי של ארץ ישראל, 6.4 מיליון יהודים במדינת ישראל מול 6 מיליון ערבים ביו"ש ועזה.

אז מדוע לנו ארץ זאת?

ניר הר (2021) טוען כי מלכות ישראל-יהודה נמשכה ברציפות, גם אם חלק מהזמן לקראת הסוף ותחת חסויות התקיימה לאורך כ-444 שנים (מלכות שאול התחילה ב-1030 לפני הספירה בקירוב, ומלכות צדקיה הסתיימה ב-586 לפנה"ס). ובהפסקות, דרך עזרא ונחמיה ובית חשמונאי, גם אם חלק שוב תחת חסויות, נמשכה מלכות ישראל עד חורבן הבית (שנת 70 אחרי הספירה). בסך הכל אנו למדים על קיום מלכות ישראל כ-1100 שנים.

 אם נוסיף עוד את תקופת יהושע-שופטים כ-242 שנים (יהושע מאז 1272 לפנה"ס עד המלכת שאול המלך 1030). יוצא כי כ-1342 של קיום הגמוניה ישראלית-יהודית בארץ ישראל, גם אם לא לגמרי ברציפות. ואגב, גם בתקופה הרומית-ביזנטית היהודים היו כאן החלק העיקרי באוכלוסייה עד לקראת הכיבוש המוסלמי במאה השביעית, כך שאפשר להוסיף עוד כ-600 שנה של רוב יהודי. מסקנה: קרוב ל-2000 שנה!! התקיימה מלכות ישראל.

ומלבד אימפריות מתחלפות כאלו ואחרות ששלטו כאן עד כ- 400 שנה כל אחת, לא הייתה כאן אף מדינה עצמאית אחרת (מלבד ממלכת הצלבנים כ-200 שנה).

לכן, בבואנו לדון בקיומה של ישות פלשתינית בשטחי ארץ ישראל נתייחס לניתוח הבא:

יעקב רוב מקבל את טענת ועדת אדמונד לוי כי בני ישראל גלו מארצם למשך 2000 שנה, הם אפילו לא חלמו לשוב אליה, עד שענני האנטישמיות העיבו על שמי אירופה. בווקום ארץ ישראל, התפתח בהדרגה ציבור אתני שמנה כמה מאות אלפים, שקשרו את עצמם לאדמה, וזה לזה, עד שהם ראו עצמם כעם.עד תחילת מלחמת העולם הראשונה בשנת 1914 שמונים אחוז מאוכלוסיית ירושלים היו יהודים.

יעקב רוב (2021) מסכים לחלוטין עם דבריו של יהודה הראל מרמת הגולן כי אין עם פלשתיני. בהיעדר גבולות מוסכמים, וקביעה דיכוטומית להגדרת העמים, הקהילות האתניות , כתות ושבטים או הדתות במזרח-התיכון - אין משמעות למונח התיאורטי ”אומה פלסטינית” וגם לא ל”מדינה פלסטינית:.

קביעתו האמיצה והנחרצת של ניוט גינגריץ', יו"ר בית הנבחרים האמריקני לשעבר מהמפלגה הרפובליקנית, קבע בצורה נחרצת כי "יש לזכור", הדגיש גינגריץ' בראיון, "לא הייתה קיימת מדינה פלסטינית. הפלסטינים היו חלק מהאימפריה העות'מנית עד תחילת המאה ה-20". לפי השקפתו, "הם חלק מהקהילה הערבית. הייתה להם הזדמנות ללכת להרבה מקומות, ומסיבות פוליטיות רבות, הם ממשיכים במלחמה מול ישראל. זה טראגי".( Ynet רויטרס, 10.12.11)

ייתכן כי אנשים יתפשו קביעה זו גובלת בגזענות ולאומנות. גולדה מאיר צדקה. עזמי בשארה הקיצוני שברח מישראל טוען בראיון ש ”אין עם פלסטיני”, יש רק עם ערבי מהאוקיינוס האטלנטי ועד למפרץ הפרסי. לטענתו, כל הגבולות החוצים בין הערבים, הם מלאכותיים, זמניים ושורטטו על-ידי המשטרים הקולוניאליסטיים. ומכאן הלוגיקה פשוטה: אין עם סורי, אין עם ירדני, אין עם עיראקי, אין עם אלג'ירי, ואין עם לבנוני וכדומה. כל הישויות האלה הינן בליל של ישויות ושבטים כורדים ודרוזים, עלאווים, בדואים, מרונים, מוסלמים שיעים, סונים ועוד. הסכם סייקס–פיקו  (Sykes–Picot) הוא הסכם מדיני הסודי שנחתם ב-16 במאי 1916, בשיאה של מלחמת העולם הראשונה, בין צרפת לממלכה המאוחדת בהסכמתה של האימפריה הרוסית, שהייתה הצלע השלישית להסכמה המשולשת. ההסכם נערך על ידי נציגי שתי הממשלות: מארק סייקס, נציג משרד החוץ הבריטי, ושארל פרנסואה ז'ורז'-פיקו, נציג משרד החוץ הצרפתי ומטרתו הייתה לקבוע את אזורי השליטה של שתי המעצמות בשטחי האימפריה העות'מאנית לאחר סיום מלחמת העולם הראשונה.

אז מה צופן העתיד ? ח’ליפות מוסלמית, שבטים, מיעוטים אתניים ,קהילות דתיות? האם סוריה תחולק כמו יוגוסלביה, ועירק יחד עם לבנון יתחברו עם איראן לקשת שסוגרת על ישראל? ומה עם הכורדים בעיראק, בסוריה ובתורכיה? זה מחוץ לישראל . בתוך ישראל כ- 26% אינם יהודים. אם כך, ערביי הגליל והמשולש הם פלסטינים, מוסלמים, ישראלים, או סתם ערבים?בכל אופן ערבים בתוך ישראל זהו סוס טרויאני.  

העתיד יהיה אכזרי ודם רב עוד יישפך בגלל מציאות כאוטית בלתי פתירה במזרח-התיכון. וממש לא משנה לאיש מהערבים שפעם ישבו פה בני ישראל. והאמת שגם לשאר מדינות העולם לא משנה.   

אז בואו נעשה סדר. לפלסטינים יש תביעה ומאבק על מדינה בגבולות 1967, ושיבת הפליטים למדינת ישראל. רובם תובעים את כל שטחי ארץ ישראל. הפלסטינים בישראל הם ערבים, ברובם מוסלמים סונים, ונמצאים בשטח שהיה המנדט הבריטי בארץ ישראל ועבר הירדן. הפלסטינים אינם אומה ולא עם ולא מדינה כמו הירדנים, הסורים, העיראקים והלבנונים. הפלשתינים הם ערבים שהתגבשו סביב ההתנגדות להתיישבות הציונית בארץ ישראל, ונפגעו מהקמתה של מדינת ישראל ומהמלחמה שהם ניהלו נגד הקמתה.

הפלסטינים מחולקים למדינה עצמאית אחת (ירדן), שתי רשויות עצמאיות יריבות (הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון והחמאס בעזה), פליטים בסוריה ולבנון ומיעוט גדול בישראל.

מדוע כל הצעת פתרון היא או אשליה או דמגוגיה או דיסטופיה. הוא שנאמר: במזרח התיכון רוב הגבולות אינם קיימים או אינם מוסכמים כי אין הגדרה ברורה ומוסכמת להגדרת העמים, השבטים או הדתות במזרח-התיכון. מכאן שאין משמעות ל ”אומה פלסטינית” וגם לא ל”מדינה פלסטינית". בכל מקרה, אין זכות קיום ואפשרות קיום ל ”מדינה” פלסטינית מחולקת לשתיים כפי שהמצב היום בעזה ויו"ש.

יעקב רוב מסכים עם דבריו של זאב גלילי כי העובדות ההיסטוריות מספרות לנו סיפור אחר. ההתיישבות היהודית והערבית בארץ לא החלה ב-1882 ולא ב-1948. כדי לבסס את טעוני לא אחזור לאחור, אל התקופה הביזנטית ותקופת החליף עומר – תקופות בהן רוב תושבי הארץ היו יהודים, די לנו בבדיקת 150 השנים האחרונות, כדי לדעת כי אלה הקוראים לעצמם "פלסטינים" הם מתיישבים חדשים בארץ-ישראל. אם רוצים תמונה אמינה של מפת ההתיישבות בארץ, צריך לבדוק את כל גלי ההתיישבות בה ולא רק את אלו של היהודים עם פרוץ הלחימה על ארץ-ישראל ב1948 היו אמנם בארץ שני שליש ערבים ושליש יהודים. אבל, לא כל הערבים היו בארץ-ישראל מאז ומקדם. או שיש מי שיטען (כמו בנספח להגדרת האו"ם לפליט) כי כאשר ערבי נמצא בארץ שנתיים הם שווי ערך ל"מאז ומקדם".

ושלא יעבדו עליכם. ערפאת אמר: אני לא מדבר על גבולות. האומה שלנו נמצאת מהאוקיינוס האטלנטי ועד הים האדום. אז מסתבר שהאומה של ערפאת יותר גדולה מאירופה. ושואלים את אסאד מהי פלסטין, אסאד אומר זה דרום סוריה, ושואלים את חוסיין הוא אומר זה בכלל ירדן.

פרולוג :אין עם פלשתיני. לגבי קיום המדינה הפלשתינית נכונה האמרה : אם לא תרצו – אכן זו אגדה. או אם תרצו-אין.

מכיוון שנוצרה בפוליטיקה מציאות מעוותת של הכרה בעם הפלשתיני, עובדה זו היא הבסיס לכל מו"מ להסדר עתידי. שהפלסטינים לא ישכחו מאיין הם באו ......

יעקב רוב


 


חוקר


 


Scientist




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב