דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה יש לאלצהיימר לומר על ראייתך 

מאת    [ 11/09/2021 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 934 פעמים ]

אלצהיימר משפיע על יותר מ -40 מיליון בני אדם ברחבי העולם והוא אחד הגורמים השכיחים לדמנציה. עם זאת, מציאת פתרון למחלה זו היא עדיין דבר שחמק ממחקרים כיום. בדיקת עיניים שנתית יכולה להיות דרך לאתר סימנים מוקדמים לאלצהיימר ומעורבות מוקדמת יכולה להועיל לבני משפחה ולמטפלים.

מדענים ממשיכים ללמוד יותר על אלצהיימר וראייה, אך עדיין לא נמצאה תרופה. עם זאת, ייתכן שיהיה אפשר לבדוק חולים עם בעיות עיניים עקב אלצהיימר בעתיד באמצעות בדיקת עיניים פשוטה.

מה קורה לעיניים בגלל אלצהיימר?

חוקרים אומרים כי חושי הראיה והריח עשויים להיות המפתח לגילוי מוקדם של מחלת האלצהיימר, עוד לפני שהתסמינים מופיעים. במקרה של עיניים, עצב הרשתית היוצאת מהמוח נהיה צר יותר וזה אינדיקטור להופעת אלצהיימר. העיניים שלנו הן הרחבה של המוח בגלל הנוירונים שלהן. אחד הסימנים הבולטים הראשונים לאלצהיימר הוא הצטברות אגרגטים של חלבון בטא עמילואיד במוח. הם מתחילים להתפתח 15 עד 20 שנה לפני הופעת המחלה. ניתן לזהות אגרגטים אלה באמצעות הדמיה מוחית שהיא הליך יקר. כמה חוקרים העריכו את עובי הרשתית וגילו כי לחולים עם אובדן זיכרון יש רשתית דקה יותר, בניגוד לאלה ללא בעיות זיכרון. מצב זה יכול גם לגרום לטשטוש ראייה בשלב ראשוני שעלול להפריע לפעולות היום-יומיות ולגרום למה שרואים להיראות מעורפל או חסר מיקוד.

4 ליקויים חזותיים נפוצים:

למוח הסובל מאלצהיימר יש בדרך כלל 4 אזורים של חוסר ראייה הגורמים למטופל לטעות בתפיסות. בואו נסקור אותם:


    • יכולת מופחתת לאתר תנועה

חלק מהחולים אינם כשירים לזהות תנועה. ובמקום להיות לראות את הדברים כסרטון מתמשך, הם מזהים את העולם כסדרה של תמונות סטילס. זה גורם למטופלים להרגיש אבודים אפילו סביב בני משפחה וחברים קרובים. פעילויות הכוללות תנועה מהירה ויכולת לצפות בטלוויזיה בנוחות הופכות לאתגר עבור המטופלים.


    • אובדן תפיסת עומק

מטופלים יכולים גם לצפות לאובדן תפיסת עומק כאשר הם מתקשים לשפוט עד כמה רחוק אובייקט, להבדיל בין אובייקט תלת ממדי לתמונה שטוחה ושינויים בגבהים הופכים לאתגרים. זה בא לידי ביטוי כשהם מושיטים יד להרים בקבוק שקוף מלא במים על שולחן זכוכית. הם עלולים לפספס מה שעלול לגרום לפציעה חמורה.


    • ראייה היקפית מופחתת

חולים במחלת אמצע האלצהיימר צריכים להיאבק בשדה ראייה בגודל 12 אינץ ', הם בעצם מאבדים את היכולת לראות בחלק העליון, התחתון והצדדים.


    • קושי לזהות צבעים

חולים עם אלצהיימר צריכים להקיף את עצמם באובייקטים בעלי ניגודיות צבע גבוהה. על מנת שאדם יצליח בפעולות היומיומיות בקלות, עליו להקיף את עצמו בעצמים ובמשטחים בצבעים שונים לחלוטין. לדוגמה, כאשר ליד שולחן האוכל, המטפלים יכולים להניח צלחת לבנה על משטח כחול כהה או כוס עם צבע חזק השונה מהנוזל שבתוכה.

 

כעת, לאחר שלמדת כיצד אלצהיימר יכול להשפיע על הראייה שלך, בדיקת עיניים סדירה יכולה לזהות סימנים מוקדמים של המחלה ולעזור לטפל במצב לפני שהיא מחמירה.

אני דנה :) 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב