דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהותה של שיטת פאולה 

מאת    [ 10/09/2021 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 882 פעמים ]

המטרה של שיטת פאולה היא להניע שרירים טבעתיים באופן שונה מפעולתם הפונקציונלית כדי לטפל בבעיות גופניות של ילדים ומבוגרים. יעילות השיטה הוכחה במקצת מהתחומים שבהם השיטה עוסקת במחקרים כמותיים ובחקר מקרה. רוב התרגילים הם פשוטים לביצוע והייחודי להם הוא חזרה ללא ספירה ובלי לשמור על קצב קבוע פעמים רבות.

תרגול עצמאי של המטופלים בין הטיפולים נחוץ במצבים רבים לצורך הצלחת הטיפול. מטופלים שמתקשים לארגן זמן ותנאים מתאימים לתרגול יכולים לפעמים לשלב את התרגול בפעולות יום יומיות שלא דורשות ריכוז.

הבנה לגבי ייחודה של השיטה מתגבשת במיטבה במהלך המפגשים היחידניים והקבוצתיים, יש אנשים המבינים את דרך התרגול מקריאת תרגילים והתנסות. אלו פונים לאחר זמן מה להתנסות עם אדם מקצועי. ההצעה החשובה ביותר של פאולה ללומדים היא לשחרר את ההשפעה על שינוי הגוף לידי הגוף ולתת חופש למחשבה ולהפעלת הגוף דרך חשיבה. זוהי גישה שיש לה השפעה חשיבתית כוללת הנדרשת במדיטציות ולכן יש לתרגול שיטת פאולה ערך מדיטטיבי.

פאולה גרבורג ממציאת השיטה הנחתה את תלמידיה שחלקם מורים מוסמכים בהווה לא להסביר למטופלים על עקרונות השיטה. במציאות של שנות האלפיים המידע מצוי באינטרנט ומי שפנה לטיפול ולא קרא באינארנט מצפה להבין את העיקרון הריפויי בשיחת הטלפון עם המטפל/ת שאליהם פנה. לכן קשה לקיים את ההנחיה הזו ואנשים מודעים עוד לפני שחשו לקשרים בין השרירים הטבעתיים ומצפים להרגיש זאת כבר במפגש הראשון. מעטים האנשים שהקשרים מתעוררים אצלם במפגש הראשון וציפייה זו לשינוי גופני מפריעה לשחרור המחשבתי שמשפיע לטובה על איכות התנועה. חלק מהעומק וההבנה של שיטת פאולה משפרת את המודעות לשחרור המחשבה ואת היכולת לאפשר לגוף לפעול מתוך תגובות ספונטניות, לא תלויות בחשיבה..

רוב האנשים שפונים לשיטת פאולה מחפשים מזור לבעיותיהם, יוצאים מן הכלל אך לא מעטים הם אנשים הנמצאים לפני ניתוחים או לפני לידה להבדיל, אלו שעוסקים בשיטות תנועה אחרות, זמרים שעדותם באתר המורים המוסמכים בוידיאו מדגימה כיצד נעזרו בשיטה כדי לשפר יכולות שירה הנדרשות לגוף. בינהם נעמי שמר, בני אמדורסקי והשחקנית דליה פרידלנד. קטעי הצילומים הקצרים בוידיאו יכולים לעודד או להרתיע אנשים מהתקרבות לשיטה, קשה לשער מראש מה תהיה ההשפעה על אדם גם כאשר מדובר בחבר קרוב.

ככל שפרק הזמן שניתן לחזרתיות על תרגילים ארוך יותר כך מתעוררות יותר תגובות שרשרת בגוף. לאלו יש ערך רב בשיקום הגוף ובטיפול בו, התנועות הספונטניות שאין בהן התערבות מחשבתית שונות מהתנועות שהמחשבה יוצרת. אמנם לא ניתן להפריד את לחלוטין בין קבוצות התנועות משום שבין התנועות הרצוניות מתרחשות תנועות לא רצוניות וגם אם הן לא מופיעות ברצף הן מעוררות בגוף מצב חדש שיש בו פחות שליטה עצמית. מי שמאמין ביכולתו של הגוף לעזור לעצמו יוכל להעזר במצבים אלו ביתר עוצמה.

סמדר נבו, מורה מוסמכת לשיטת פאולה במשך 20 שנים מתארת דרכי טיפול ומסבירה על התרגול לצורך בעיות שונות. השיטה מתאימה לצרכי השלד והגב, חיזוק השרירים הטבעתיים ברצפת האגן ובמערכת העיכול, שיפור התפקוד של מערכות פנימיות כמו מערכת הנשימה, העיכול והשתן. שיקום מניתוחים ומחלות קשות. טלפון לייעוץ ותאום-סמדר 0544893772 שאלות ותגובות באימייל בכתובת href="mailto:smadar.nevo@gmail.comsmadar.nevo@gmail.com">">smadar.nevo@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב