דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי באמת צריך ביטוח חיים 

מאת    [ 30/06/2021 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 709 פעמים ]

ביטוח חיים הפך להיות תנאי לשקט נפשי ורבים ממהרים לבדוק מסלולים שונים והצעות לביטוח חיים כזה, אולם לא תמיד כולם זקוקים לכך. יש כמה קבוצות אוכלוסייה שלהן זה קריטי ואסור לוותר על ביטוח זה, ויש כמה אנשים שיכולים להסתדר בלעדיו, אם כי תמיד מומלץ לבדוק מה נכון לכם בעזרת אנשי מקצוע. חשוב מאוד להבין את הפוליסה שלכם ואת מטרותיה ולא לצאת מנקודת הנחה שאתם יודעים בדיוק מה היא אומרת. אם אתם רוצים יותר כסף לפנסיה עליכם לדאוג לכך, ואם חשובים לכם המוטבים ציינו זאת במפורש.

ראשית, מהו ביטוח חיים?

חשוב להבין מהו ביטוח חיים משום שיותר מדי אנשים אינם יודעים מה הוא כולל או שהם בוחרים במסלול שאינם מבינים. ביטוח חיים הוא ביטוח שמקנה לכם כספים במקרים של מוות או אובדן כושר עבודה, בתשלום אחד או בתשלום קצבה, ועדיין, זו הגדרה לא מדויקת משום שלא כל מסלול כולל את כל זה. הביטוח מתחלק לריסק ולחיסכון, כאשר תשלום על ריסק מיועד למקרים של אובדן כושר עבודה ומסלול חיסכון הוא מעין חיסכון פנסיוני שמשולם כקצבה. רבים שאינם מינים זאת בטוחים שהתשלומים שלהם על ריסק נכנסים גם למסלול החיסכון גם אם לא הגישו תביעה במהלך חייהם כדי לקבל קצבה בגלל אובדן כושר עבודה, ולכן לא מבינים  למה הכסף הזה אינו מחושב לצור הפנסיה שלהם.

מה עושים כדי להבטיח זאת?

ביטוח חיים נועד בעיקרו על מנת להבטיח פיצוי במקרה של מוות או פציעה בגלל תאונה או מחלה, ולכן אי אפשר לקבל היום משכנתא לדירה ללא ביטוח חיים. הבנק רוצה לוודא שאתם מכוסים ומישהו ימשיך לשלם את המשכנתא גם אם קורה לכם משהו. קבוצה נוספת של ביטוח חיים היא מי שיש לו ילדים ומשפחה שלויה בו ולכן חייבים לדאוג להם במקרה של פטירה או פציעה. הם המוטבים של הפוליסה והם חייבים להיות רשומים בה במפורש. כמו כן, מומלץ לוודא בדיוק באילו מקרים זה מפצה אותם ומהו התהליך, וגם איזה סכום יש לשלם בפוליסה כדי לקבל פיצוי נאות שיכול לפרנס אותם בכבוד.

ביטוח חיים כחיסכון לפנסיה

כל מי שאינו יכול לוותר על ביטוח חיים בגלל כל מי שתלוי בו ומי שרוצה את התנאים של ביטוח חיים גם בפנסיה שלו, יכול לעשות פוליסה כזאת שבה מרכיב החיסכון לפנסיה הוא גדול יותר מהריסק, כדי להבטיח חיסכון. היתרונות של הוצאת פוליסה כזאת של ביטוח חיים לפנסיה הם שאפשר להחריג ולקבל הרחבות מיוחדות למצבו של כל אדם, שהן גדולות ונוחות יותר מהפנסיה של קרן פנסיה רגילה. גם בפנסיה רגילה יש ביטוח אובדן כושר עבודה, למשל, אבל היא מוגבלת ביכולת לקבוע מוטבים במקרה כזה ולכן הכסף בה ילך לאיבוד אם המבוטח בה ילך לעולמו בלי מוטבים.

שמרו על עצמכם

מרינה קמינסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב