דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יום בריאות הנפש הבינלאומי 

מאת    [ 30/06/2021 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 682 פעמים ]

אם יוצא לכם לקרוא מגזין בריאות מדי פעם בפעם, הוא אפילו באופן שוטף, אתם בוודאי מודעים לכך שב10 לאוקטובר בכל שנה ובשנה, מצוין יום בריאות הנפש הבינלאומי. מדובר ביום שבו יש קריאה לציבור לבוא ולהיות קשובים מעט יותר למצבים נפשיים שהם לא בהכרח מכירים, להתמודדות שונות בחיים של אנשים שמתמודדים עם מחלות נפש ועוד. מעבר לכך, מדובר על יום שבו יש קריאה לאנשים שסובלים ממחלות נפשיות לא מאובחנות ולא מטופלות בשל הבושה, להבין את החשיבות של אבחון נכון וטיפול נכון ובעיקר, לא להתבייש במחלה שלהם.

יום בריאות הנפש הבינלאומי- מה צריך לדעת?

כאמור, ב10 באוקטובר בכל שנה ושנה מציינים את יום בריות הנפש העולמי. מדובר על יום שמהווה בעצם יום מודעות, תמיכה ואבחון למחלות נפש שונות. היום צוין לראשונה בשנת 1992, כאשר מי שעודד את ציון היום המדובר הייתה הפדרציה העולמית לבריאות הנפש שהוא בעצם ארגון בריאות נפש עוצמי הכולל חברים ואנשי מקצוע, מ150 מדינות ברחבי העולם ואף יותר מכך.

בשבוע שבו חל יום המודעות, נרתמים כלל הארגונים העוסקים בנפגעי נפש וכן גם אנשים שמתמודדים עם מחלות נפש, מטפלים, בני משפחה של נפגעי נפש וכל אדם אחר שהנושא קרוב לליבו, לקריאה לציבור כולו להקשיב לנושא, להיפתח אליו ולהבין כאמור מעט יותר על כל מה שקשור לתחום פגיעות נפש, האבחון שלהם, הטיפול שלהם, הגורמים ועוד. המטרה היא בעצם לצמצם עד כמה שניתן את הבורות בתחום. לא מעט אנשים נרתעים מפגועי נפש, תולים בהם את ההאשמה למצבם, מפחדים מהם באופן לא מוצדק ועוד.

מעבר לכך, ישנן לא מעט מחלות נפש שאנשים פשוט לא מודעים אליהן. לא פעם, אדם יכול לסבול מתסמינים שונים שנוגעים למחלת נפש כלשהי ואין לסובבים או לו עצמו מושג שמדובר על מחלת נפש שניתן לאבחן אותה ובהתאם לכך להעניק לה טיפול מתאים ולאפשר לאדם לחיות את חייו בצורה טובה יותר.

ביום זה בני משפחות של פגועי נפש, פגועי נפש עצמם ומטפלים, מסבירים אודות מחלות שונות וההתמודדות איתן.

מדוע מדובר על יום כל כך חשוב?

אין ספק כי יום בריאות הנפש הבינלאומי הוא יום חשוב מאוד. אם חשבתם כי קריאת כתבות במגזינים בריאותיים שונים על מחלות נפש שונות זה דבר שיספק לכם מספיק מידע בנושא, אין כמו לשמוע על הנושא באופן אותנטי, מכלי ראשון או ממטפלים שמטפלים בכל מחלה. המגמה של היום הזה היא לבטא אמירה מאוד ברורה: חיים בינינו לא מעט אנשים יפים, אינטליגנטיים, חכמים ומוכשרים שסובלים מפגיעת נפש או מחלת נפש כלשהי. אין זה אומר שהדבר גורע מכמה שהם אנשים טובים ואיכותיים, אין זה אומר שהם אשמים במצבם ובעיקר, אין זה אומר שהם יכולים לצאת מהמצב שלהם מתי שרק ירצו באופן עצמאי. חשוב מאוד לגלות אמפטיה לאנשים הללו, להבין את המצב המורכב שלהם ולהבין שאם רק יתנו להם הזדמנות ויקשיבו להם, אם רק יעניקו להם את הטיפול התרופתי או הפסיכולוגי המתאים להם, הם יכולים לממש את הפוטנציאל הטמון בהם בצורה מדהימה ולחיות חיים טובים ואיכותיים לא פחות מאנשים בריאים.

שמרו על נפשותיכם

שלכםן
מרינה קמינסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב