דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה ישראלים נוסעים לאומן 

מאת    [ 30/06/2021 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 1146 פעמים ]

לא מעט ישראלים טסים לאומן מדי שנה בשנה, כאשר הנהירה המשמעותית ביותר לאומן היא כמובן בראש השנה. אם חשבתם שלאומן טסים רק חסידי ברסלב בשל העובדה שרבי נחמן מברסלב קבור באומן, כדאי מאוד שתדעו שאנשים מכל גווני הקשת עוזבים את המשפחה שלהם בראש השנה וטסים לחגוג את ראש השנה דווקא באומן. אז מה כל כך מיוחד באומן שישראלים רבים טסים לשם? במאמר הבא נעמוד על כמה סוגי אוכלוסייה והמטרה שלהם בטיסה לאומן.

למה דווקא אומן?

מדי ראש השנה ניתן לראות ישראלים רבים פוקדים את הטיסות לאומן. מדובר על ישראלים מכל סוגי האוכלוסייה: חרדים, חסידי ברסלב, דתיים לאומיים ואף חילונים. לא מעט מהם עוזבים את המשפחות שלהם בראש השנה בכדי לחגוג את החג באומן. על אף שישנם אנשים שנוסעים לאומן בשל החוויה, הכיף ושבירת השגרה ומחפשים מלונות באומן שיספקו להם חוויה טובה ואיכותית בזמן שהם שוהים במקום, לא מעט אנשים טסים לאומן בשל סיבות שונות לחלוטין, להלן כמה סיבות-

ישנם אנשים ששייכים כמובן לחסידות ברסלב. אותם אנשים טסים לאומן כי רבי נחמן ציווה להגיע אליו בראש השנה. זקני חסידי ברסלב בעבר היו מוסרים את נפשם בתקופת סגירת שערי ברית המועצות בכדי לטוס לאומן בראש השנה ועל כן, לעזוב את המשפחה ולטוס לאומן לראש השנה מבחינת חסידי ברסלב זה קלי קלות.

ישנם אנשים שנוסעים לאומן מפני שהם מאמינים בכוחו של הצדיק ובהבטחות שלו. חלק מהקבוצה הזאת הם בעלי תשובה שהתקרבו לברסלב וחלק מהם הם פשוט אנשים שמאמינים לרבי נחמן כי אדם שמגיע לקבר שלו יזכה לגאולות וישועות.

ישנם אנשים שטסים לאומן בשביל החוויה הרוחנית. חלק מאותם אנשים מגיעים ממשפחות מסורתיות של חסידי ברסלב, אך חלק ניכר מהם אינם משתייכים לברסלב. כיום לא מעט אנשים חשים קרבה לחסידות ברסלב. הם חשים כי יש אור מיוחד בחסידות הזאת ואור מיוחד ברבי נחמן. תורת החסידות של רבי נחמן היא תורה מלאה באור ואותנטיות והיא מושכת רבים. לא מעט אנשים רוצים להיות קרובים לאותו רבי נחמן מברסלב שכתב דברים שכל כך מתאימים למציאות שאנו חיים בה.

לא מעט אנשים כמובן נוסעים לאומן גם בשביל תחושת השחרור. ישנם אנשים שחשים כי הם מצויים בלחץ תמידי בחייהם ורוצים להרגיש קצת הקלה מהלחץ המדובר. ישנם אנשים שמרגישים שהימים הנוראים בבתי הכנסת מלחיצים אותם ועל כן מחפשים חוויה שונה לראש השנה ועוד.

נסיעה לאומן- לתכנן בצורה הטובה ביותר

אם החלטתם לטוס לאומן לראש השנה ובכלל, חשוב שלא תגיעו לשם מבלי שאתם יודעים היכן אתם שוהים. אם מעולם לא הייתם באומן כדאי לבחור בקבוצה מאורגנת שיוצאת לאומן ומציעה לכם בין היתר גם בית מלון כלשהו לשהות בו במהלך הזמן שתהיו באומן, טיולים מאורגנים במקום ועוד. אם החלטתם לטוס לבד או עם חברים, כדאי שתארגנו את כל הפרטים הטכניים הנוגעים לטיסה והשהייה במקום בצורה הטובה ביותר.

אז באים איתי לאומן?

שלכם, 
מרינה קמינסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב