דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציוד מגן לבטיחות בעבודה 

מאת    [ 30/06/2021 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 887 פעמים ]

תאונות רבות מדי קורות באתרי בנייה ובמקומות עבודה כמו מפעלי תעשייה וסדנאות שונות. הן קורות גם במקומות שאמורים להיות מוגנים מאוד ולא תמיד מקפידים על כך. זה ידוע שתקנות הבטיחות במקומות מוסדיים ותעשייתיים מחייבים שימוש בציוד מגן לבטיחות בעבודה ויש ממוני בטיחות שאמורים לפקח על כך ולדאוג לכל הציוד הזה שיהיה זמין ונגיש. כמו ציוד המגן, יש שורה של צעדי בטיחות שחייבים לנקוט כדי למנוע מקרי מוות ופציעה במקומות כאלה. על העובדים וההנהלה לוודא שכולם משתמשים בציוד מגן כזה ואם ההנהלה לא דואגת לכך על העובדים לדרוש זאת כחוק.

איזה ציוד מגן קיים לשמירת הבטיחות בעבודה?

    • אוזניות מגן – אוזניות נגד רעש הן ציוד חובה בכל מקום שבו משתמשים במכונות מתועשות שגורמות לרעש רב, יציב ומתמיד בעוצמה גבוהה. האוזניות שומרות על השמיעה של העובד וגם על שיווי המשקל שלו משום שהאוזניים אחראיות לשיווי המשקל וכל פגיעה בהן גורם לחוסר יציבות. אנשים שנחשפים לרעש רב עוצמה במשך זמן רב ייפגעו בשמיעתם לאורך זמן.
    •  סרבלים חסיני אש וחומרים כימיים, ולמניעת היתפסות במכונה – סרבלים מגינים על עובדים שעובדים עם חומרים כימיים מסוכנים וליד מקור אש או חום גבוה. הסרבלים שומרים על הגוף מפני דליפה של חומרים אלה ומגע עם העור, ועל העור מפני כוויות במקרה של אש שניצתת. כמו כן, סרבלים אלה מונעים הסתבכות של חלקי לבוש שנתפסים במכונות שפועלות ליד גוף העובד. כשאין חלקי לבוש מתנפנפים כמו שולי חולצה ושרוולים אז יש פחות סכנה שהבגד ייתפס במכונה וימשוך אחריו את העובד לתוך המכונה.
    • קסדות – קסדות הן ציוד מגן לא רק באתרי בנייה אלא גם בכל מקום שיש בו עבודה בגובה ויש סכנת נפילה של העובד או נפילה של חפצים כלשהם עליו. זה יכול להיות בזמן עבודת הטענה במרלו"ג וזה יכול להיות בעבודה עם מנופים או סידור משטחים. הקסדה מונעת נפילה ישירה של חפצים על הראש ושומרת עליו מפני פציעה חמורה. כמו כן, אם העובד נופל הקסדה מגינה על הגולגלת מפני החבטה בקרקע.
    • משקפי מגן – משקפי מגן נחוצים במיוחד בעבודה עם מכשירים שמתיזים רשפים כמו רתכות למיניהן או שבבים שונים של מתכת ועץ כמו מנסרות ומחרטות. המשקפיים מגינים על העיניים מפני השבבים הניתזים ומפני הניצוצות. במקרים מסוימים מדובר במשקפי מגן שנראים כמו מסיכות שלמות כדי להגן על כל הפנים.
    • מסיכות מגן – מסיכות מגן מונעות שאיפה של חלקיקים בעייתיים וכימיקלים שיכולים לפגוע בריאות ובדרכי הנשימה. המסיכות חייבות לאפשר נשימה טובה וחופשית אבל מסוננת מהחלקיקים הבעייתיים.
    • כפפות – כפפות מחייבות עובדים שעובדים עם מכשירים חדים וכאלה שעלולים לגרום להם לפגיעות בגלל כוויות או כימיקלים. כמו כן, כפפות מאפשרות אחיזה טובה יותר בחפצים ובחלקים שונים מבלי להחליק ומבלי להיפגע ולכן הן חיוניות.

שמרו על עצמכם!
גם בעבודה 

מרינה קמינסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב