דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה עולה סקייטבורד בהשוואה לספורט אקסטרים אחר? 

מאת    [ 21/06/2021 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 962 פעמים ]

לאחר שסיפקתי את יצר הסקרנות בעניין הזה החלטתי להרחיב את הבדיקה ובדקתי כמה מוציא בממוצע גולש גלים, גולש רוח, גולש קייט סרף וBMX , ככה סתם בשביל ההשוואה.

סתם עניין אותי לחשב כמה כסף בממוצע הוצאתי כל שנה על ציוד סקייטבורד, לאחר שסיפקתי את יצר הסקרנות בעניין הזה החלטתי להרחיב את הבדיקה ובדקתי כמה מוציא בממוצע גולש גלים, גולש רוח, גולש קייט סרף וBMX, ככה סתם בשביל ההשוואה.את החישובים עשיתי עבור הוצאות שוטפות שיש לכל ספורטאי ולא לקחתי בחשבון את ההוצאה הראשונית שצריך להוציא כדי לקנות את הציוד מלכתחילה.

סקייטבורד:אני אקח לדוגמא מישהו שנוסע על סקייט כמעט כל יום, הבלאי שציוד הסקייטבורד סובל ממנו הוא דיי רציני. בממוצע הוא צריך להחליף קרש פעם ב3 שבועות - 300 ש"ח לקרש.גלגלים פעם בחודשיים - 190 ש"ח לסטלאגרים פעם בחודש - 100 ש"ח לסט.צירים פעם ב4 חודשים  - 250 ש"ח לזוגנעליים פעם בחודש  - 400 ש"ח לזוג.

אז במשך שנה, כדי להמשיך לנסוע על סקייט כל יום צריך להוציא 13,000 ש"ח בשנה.

גלישת גלים:בגלישת גלים קשה לחשב את ההוצאות פר חודש,  יש חודשים בהם יש גלים ויש חודשים יבשים כמו המדבר , יש גלים שיכולים לשבור את הגלשן ויש גלים שבקושי מזיזים את הגולש אז לקחתי הוצאות שנתיות ממוצעות של גולש רציני שיוצא כל פעם שיש גלים:2 גלשנים בשנה במקרה הגרוע – 5000 לשנהחליפה פעם בשנתיים אם רוצים להתפנק - 2000 ש"ח לחליפה, 1000 ש"ח לשנה2 לישים בשנה  - 500 ש"ח לשנה2 אסטרודקים בשנה   - 500 ש"ח לשנהשעווה - 150 ש"ח בשנה)חרבות - 300 לסט, 600 לשנה.

נזק שנתי: 7250 ש"ח

קייט סרף:כמו בגלישת גלים , קייטסרף תלוי במזג האוויר, גולש רציני מחזיק כמה מפרשים לכמה רמות של רוחות, אבל החישובים הבאים, כמו שאמרתי , הם עבור הוצאות שוטפות אז ההוצאה הראשונים לא נלקחת בחשבון, לקחתי הוצאות ממוצעות של גולש רציני שגולש כל פעם שיש רוח , בלי להתחשב במקרים קיצוניים של מצנחים שנקרעו לחתיכות (רוב המצנחים שנקרעים, מתוקנים):

מצנח פעם בשנתיים - 6500 בממוצע למצנח יקר, 3250 לשנה.קרש פעם בשנתיים  - 3500 לקרש , 1750 לשנה.חוטים ותחזוקה - 1000 ש"ח לשנהחליפה פעם בשנתיים למתפנקים - 1000 ש"ח לשנה.טרפז וציוד נלווה - 500 ש"ח בשנה.

סה"כ חור בכיס בשנה: 7500 ש"ח

גלישת רוח:גולש רוח רציני , אחד שיוצא לגלוש בכל תנאיי מזג אוויר צריך להחזיק כמה סוגי מפרשים ובעקבות כך כמה תרנים. לכן ההוצאה הראשונית היא מאוד גדולה אבל בהמשך הדרך התחלופה מאוד תלוייה בסוג הגולש , אם זה גולש מתאבד שיכנס בגלים הכי גבוהים וברוח הכי חזקה , רוב הסיכוי שהוא ירסק את הציוד שלו לחתיכות , אבל לקחתי הוצאות של גולש ממוצע , אחד שאין לו משאלת מוות:גלשן פעם בשנתיים  - 6000 ש"ח לגלשן , 3000 לשנה.מפרש פעם בשנה – 1500 ש"חתורן פעם בשנה – 1500 ש"חמנור פעם בשנתיים – 1500 ש"ח למנור  , 750 לשנהתחזוקה, ציוד וחליפה - 2000 ש"ח לשנה.

סה"כ מינוס בבנק: 8750 ש"ח.

BMX :BMX הוא ספורט אגרסיבי, התכסחויות קשות, כידונים לצלעות ופגים לריאות, אבל למרות זאת, האופניים לא סובלות מיותר מדי לבאי חוץ מהדברים הקטנים:2 צמיגים בשנה - 200 ש"ח2 זוגות ידיות (גריפים) – 150 ש"ח לשנהכידון פעם בשנתיים 175 ש"ח לשנהפנימיות......הרבה , לפחות 60 בשנה – 600 ש"חפדלים פעם בשנה-  200 ש"ח לשנהנעליים כל חצי שנה – 800 ש"ח לשנהכסא פעם בשנה – 300 ש"חתחזוקה כללית – 200 ש"ח לשנה

סה"כ – 2625 ש"ח לשנה.

אז עד כמה שזה בטח מפתיע חלק מכם שחשבו שסקייטבורד נועד בעיקר לילדי רחוב מטונפים, נראה שזה הספורט שבשבילו צריך הכי הרבה כסף......ומצד שני, אם אתם מרוששים טוטלית , עדיף שתהיו רוכבי BMX , אבל אז את ההפרש בכסף תצטרכו להוציא על טיפולים רפואיים ואמבולנסים.

מאמר נכתב על ידי צוות Sk8Israel, אתר הסקייטבורד הישראלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב